Inlägg från: bettansss |Visa alla inlägg
  • bettansss

    Får man gifta sig i converse?

    Idag när jag var inne på en bröllopsbutik för att få hjälp att lägga upp min klänning och tog fram mina Converse och sa att jag skulle ha dem lät hon som jobbade där inte så nöjd med mitt val. Hon fick mig att prova några olika klackskor till och såg ganska sur ut när jag sa att jag ändå ville ha Converse och hade en lång utläggning om hur det ju absolut inte gick att förlänga klänningen om jag skulle ångra mig senare. Tror dock att det var bristen på klack hon var emot och inte just själva Conversen. Känner ändå att det är väldigt mycket jag och med stort + att jag kommer kunna ha dem hela dan utan att få ont i fötterna.

  • bettansss
    Akzelia skrev 2013-09-22 00:28:41 följande:
    Tråkigt med folk som inte kan acceptera vad man vill, och speciellt serviceyrken. Var inne för att testa klänning härom veckan. Fick ett surt svar att jag var välkommen in om jag tog av mig skorna först.. Bör jag tillägga att det stod 3! skyltar med skogräns när man kom innanför dörren, så det var svårt att missa. 
    Ja, vissa personer undrar man över varför de har ett serviceyrke. Tråkigt intryck man får då :(
    stormhelen skrev 2013-09-22 09:02:22 följande:

    Vilken tråkig attetyd den kvinnan hade. =/


    Även om det inte är hennes smak att ca Converse till brudklänningen, så är det ju inte hon som ska gifta sig utan du.


    Jag förstår inte varför du inte kunde ha på dig dina Converse när hon skulle ta måtten till hur mycket på klänningen som behövde läggas upp.


     


    Ja, jag vet men hennes attityd gjorde mig bara ännu mer övertygad om att jag skulle ha Converse, haha! Dessutom hade jag min tärna med mig och hon höll också med om att Converse kändes mer som mig än vita sidenklackskor. Jag tycker att klackskor är jättefint på andra människor men jag vet att jag skulle orka gå i det i typ en kvart och sen längta efter låga skor :)

    Jag förstår att helhetsbilden kan bli snyggare om man har klackskor för att benen ser lite längre ut men jag vill ju inte gärna gå omkring och känna mig obekväm i ett par andra skor hela dan. Dessutom tycker jag som sagt att man ska få göra precis som man vill på sin bröllopsdag! 
Svar på tråden Får man gifta sig i converse?