Tessa skrev 2013-11-27 10:55:57 följande:
Vissa tittar lite konstigt på en när man är ute i så god tid, det håller jag med om!
Däremot var ju herrgården vi bokat redan fullbokad för sommaren 2014... Och nu är det redan vi och 2 andra par som bokat 2015!
Vi har också pratat om att ha en proffesionell fotograf. Nu gillar jag en viss typ av fotografi som är mer lifestyle/dokumentär än klassiska porträttfoton, så det är det enda jag har utgått från när jag letat fotograf.
Priset jag fick av en erfaren fotograf med just den fotostilen var 22900kr för en hel dag. (Detta är alltså bara foto, ingen video.)
De är med från morgonkvisten och tills festen är slut. Då ingår också all redigering, alla bilder en bröllops-fotobok samt 2 mindre fotoböcker att ge bort till t.ex. föräldrarna.
De kommer inte heller ta betalt för resan ut till herrgården som ligger ungefär 4 mil från deras studio.
22900 känns som en saftig summa att betala, samtidigt tänker man på att fotografen kommer jobba i minst 12 timmar på plats, plus allt efterarbete med redigering som säkert tar minst lika lång tid. Så när man slår ut det på timmar och materialkostnad samt resan blir det inte överdrivet mycket pengar per timme.
Vad hade du fått för pris?
Vad skönt att höra så att ni har fått liknande pris, vi fick 2900Eur vilket är kring 20 000. Och som du säger om man slår ut alla timmar som han kommer att arbeta så är det inte så fasligt mycket. I detta ingick video och foto från nästan hela dagen, är säker på att man kan skräddarsy lite, samt 4 albums till föräldrarna, CD med alla foton och massa utskivna foton.
Vi har mailat lite olika och väntar in prisförslag från samtliga.
Har hittat en jätte bra liten check-lista för fotografen med fotografier, säg till om ni vill ha den så bifogar jag den!
Tessa: Vad häftigt att ni redan är 3 par som har bokat!! Var ligger herrgården?