frkmaria skrev 2013-10-17 17:34:58 följande:
Åh. Så mysigt att gifta sig utomlands i värmen! Jag hade som ni nämner varit orolig över ekonomin! :P hehe. Måste bara få berätta!! I tisdags ringde vårt hyresbolag och bara "är ni hemma, vi ska tapetsera er lägenhet". Detta har vi väntat på länge så blev glad samtidigt som jag kände att det var ju lite tight att ringa och säga att man kommer om 10. Och jag var på jobb. Då lugnade han mig med att "nej, nej. Ska bara titta. Vi börjar tapetsera först IMORGON". Tight med tid, ja. Men efter två nerpackade dagar har vi nu såååå jäkla mysigt i lägenheten. Den renoverades förra hösten, och lite av tapeten blev skadad så därför fick vi omtapetserat. Kunde inte vara mer nöjd! Nu ska man ju liksom ställa iordning allt. Fixa lite nya gardiner kanske, me förstå vilken ny kraft detta ger mig i höstdeppen! Nu är jag fit for fight igen! :)
Ekonomin är det absolut tråkigast med att gifta sig :/ vi har en helt ok budget, men jag känner iallfall hur kostnaderna börjar dra iväg! Och då har vi försökt utnjyttja våra kontakter så mycket som möjligt! Min vän är designer och är så gullig och ska sy upp mina (passar på ;) ) klänningar (ceremoni + lättare festklänning) utan kostnad, utöver tyg. Min fästmans styvpappa är grafiskdesigner och ska designa inbjudan, program, save the date etc. Men det drar iväg alltså! Börjar kallsvettas lite när jag tänker på blommor och dekoration!
OCH gud så kul med tapertern! Finns inget värre än att känna att man bor i något halvklart! Stort grattis!
filibustern skrev 2013-10-17 18:09:21 följande:
superlim för att det är något som symboliserat vårt förhållande ända från start, då gubben sa "det är inte mitt fel att du tog min hand när jag hade den full med superlim". :P göbben får väl bestämma om han ska idas ta någon ingravering.. :P
Älskar superlim! haha!1 Vad underbart!! Det måste ni ju bara ingravera!