• mwb

    Ännu en varning för Matildas fest

    Hej,
    Som delägare av Matildas Fest så skulle jag vilja besvara dig grittastina.
    Vi har haft en del förseningar i år. Vilket vi har bett om ursäkt för. Vi har en ny fabrik som syr våra klänningar som inte hade beräknat att vi skulle sälja 300 klänningar. Däremot så har vi gjort allt vi kan när väl klänningen kommer så att alla korringeringar som behövs är klara i  tid. Då menar jag korringeringar såsom passform och längd.

    Din klänning vart enligt din beställning förutom just dem ändringar. Vi sydde om så att den satt perfekt på din kropp. Problemet var att du ville att vi skulle sy på ärmar på klänningen vilket inte ingick. Det skulle du i så fall ha sagt till redan när du beställde klänningen. Vi upplyste dig då att vi tyvärr inte kunna hjälpa dig med den biten.

    Jag strök i ordning klänningen medan du väntade och hängde sedan in den i en brudklänningsfodral/resegarderob. Hos oss ingår den alltid och det är det bästa sättet att förvara din klänning. Hos dem flesta butikerna ingår det inte en sådan utan du måste betala för den.

    Vi fick den uppfattningen att du var nöjd med din klänning när du gick. Om det är några problem så ska man alltid vända sig till butiken där man har köpt den så försöker man lösa problem tillsammans.

    Med vänliga hälsningar
    Mejan Bergström

  • mwb

    Hej Tilllan,
    Om vi inte minns fel och har blandat ihop kunder så bytte vi ut kjolen då tyllet som användes hade fel nyans. Vi sydde även ut klänningen så att den passade dig storleksmässigt.

    Vi returnerade handpenningen till dig utan problem när du påpekade att du inte var nöjd med klänningen. Vad vi minns så lät du inte alls så missnöjd över våran service såsom man kan uppleva när man läser ditt inlägg. Det är synd att du inte sa direkt till oss allt detta när du var inne. 

    Konsumentverket vart inte ens iblandad i detta sammanhang.

    Med vänliga hälsningar
    Mejan Bergström
    Matildas Fest

  • mwb
    Lenblo: Det är alltid tråkigt när en kund inte blir nöjd. Vi lär också oss något från dem gångerna det blir fel och försöker att bättra oss genom att förklara för kunderna hur vi arbeta. Som företag försöker man att få 100 % nöjda kunder men det är ytterst få som lyckas med det.

    Mejan
Svar på tråden Ännu en varning för Matildas fest