• Aprili­a13
    Äldre 12 Mar 19:23
    34544 visningar
    31 svar
    31
    34544

    Ännu en varning för Matildas fest

    Jag är så ledsen att jag måste göra detta. Jag tror på karma och vill inte svärta ner andra människor eller små företag, men för att skydda andra från samma upplevelse känner jag att det är min skyldighet till er mina medsystrar där ute. 

    Beställde en klänning från Matildas fest i början av januari i år. Beställde även skor och slipsar. Jag betalade allt på en och samma gång. Jag dubbelkollade med Matildas fest några gånger att det verkligen skulle bli en exakt likadan klänning som den på hemsidan. Fick svaret att hon garanterar mig detta och att jag inte ska vara orolig.  
    Jag bor i Göteborg och ville såklart få möjlighet att prova klänningen innan hon skickade ner den eftersom ändringar ingår i priset, så bokar en resa till Stockholm till helgen klänningen blivit lovad att komma. Jag mailar och dubbelkollar att klänningen är klar och får svaret att det är den.
    Jag tar ledigt från jobbet på fredagen, betalar tåg och hotell för mig och min tärna. Får strax efter det reda på att klänningen inte är klar (de hade blandat ihop mig med en annan) men att jag ändå kan komma till butiken så kan hon ta mina mått professionellt och slipper göra ändringar. Jag kommer på utsatt tid, då visar det sig att hon dubbelbokat och har bara fem minuter över till mig och mina måttagningar. Kändes lite snopet att gå därifrån efter bara några minuter när man gjort en hel resa upp för att träffa kvinnan jag köper min brudklänning av...
    Får i alla fall slipsarna som kommit. Åker hem och packar upp dem, ser att de är helt snett sydda! Ringer Matildas fest som ger förslag på hur jag kan "vika dem själv och stryka dem rakare". Blir orolig och tänker att om de inte ens kan sy en enkel slips rakt, hur ska de få till en hel brudklänning...? 
    Mailar lite fram och tillbaka med Matildas fest för att höra hur det går med klänningen. Två veckor senare kommer den på posten och jag springer hem från jobbet för att packa upp den och....... DEN ÄR I HELT FEL TYG, FEL FÄRG OCH HAR ETT KONSTIGT INNERFODER SOM SLUTAR HALVÄGS PÅ LÅREN OCH LYSER IGENOM TYGET, SAMT ÄR DEN 10 CM FÖR LÅNG!
    Min kille säger att det ser ut som jag har stora "mormorstrosor" på mig pga innerfodret. Jag blir såklart jätteledsen och ringer upp Matildas fest som FÖRNEKAR att det ska vara något fel på klänningen och att spetsen minsann är den rätta för hon har dubbelkollat. Sedan har hon inte tid att prata med mig, vi lägger på och jag känner mig helt tom.
    Som tur är har jag kvar en bit av provbiten på tyget jag bad om i januari (ni som ändå kommer att chansa på att beställa därifrån, glöm då bara inte att få en provbit på det tyget du vill ha!) och jag tar kort på båda tygerna bredvid varandra. DÅ ringer hon upp och erkänner att det inte är samma tyg. Jag ska få en ny klänning sydd och skickad till mig! Hurra!
    Två dagar senare hör JAG av mig för att höra hur det går. Får svaret att tyget jag beställt inte finns att få tag på. Jag kan få köpa klänningen jag har (där varken färg eller material eller utseende är detsamma som det jag ville ha) till rabatterat pris. Jag tackar nej då det inte alls är vad jag vill ha. Frågar om jag får pengarna tillbaka och kanske en rimlig ersättning för att jag
    1: Legat ute med pengar i över två månader.
    2: Åkte upp till Stockholm helt i onödan och förlorat ca 5000 kr på bara det.
    3: Det är nu endast sex veckor kvar till mitt bröllop och jag vet inte hur jag ska ha möjlighet att hitta en ny klänning då de flesta butiker har 3-5 månaders väntetid.
    4: Blivit lovad och bekräftad att klänningen är likadan som den jag beställde.

    Jag fick pengarna tillbaka plus ynka 300 kr i ersättning. 
    Det som känns mest tråkigt (förutom stressen att på bara sex veckor BÖRJA OM IGEN med jakten på klänning) är att jag faktiskt litade så på henne. Hon är jättetrevlig som person och vill väl, men när det nu blev fel med allt runt min beställning så skyllde hon bara ifrån sig! Allt var fabrikens fel och hon kunde inte hjälpa någonting. Hon ville först inte heller ge mig pengarna tillbaka förrän jag skickat klänningen tillbaka. Jag vägrade att lägga en timma till av mitt liv för att packa, gå till posten och lägga ut pengar igen då det är jag som blivit blåst. Så pengarna sattes in men nu får jag ändå lägga tid och energi på att gå och skicka tillbaka allt.

    Jag ångrar att jag någonsin beställde någonting från Matildas fest. Den här sorgen och stressen är inte värd det. Jag hade hellre köpt en dubbelt så dyr klänning från en riktig butik på en gång. I slutändan kostade detta mig så ofantligt mycket mer. 

  • Svar på tråden Ännu en varning för Matildas fest
  • Chinch­illi
    Äldre 12 Mar 19:48
    #1

    Verkligen ingen trevlig upplevelse för dig!!

    Hoppas det går bättre med nästa klänning, 

  • stormh­elen
    Äldre 12 Mar 19:56
    #2

    Fy vad ledssen jag blir för din skull.


    Jag kan förstå vilken panik du har då du måste börja om från början med klänningen. =(


    Dåligt att hon bara skyller ifrån sig, man ska ju få det man blivit utlovad. Väldigt tur att du hade kvar provbiten av tyget du beställt. Tänk om du inte hade haft det?! Då hade du kanske inte fått några pengar alls, eftersom då skulle ord hastått mot ord. Hälldre att de är ärliga från början och säger att tyget inte går att få tag på och isåfall kanske rekumendera ett annat. Då hade du ju kunnat välja om du ville gå vidare med denna sömerska eller om du hälldre velat hitta din klänning någon annastans.


    Trist är det ju att du lagt ut pengar, tid och energi på en resa upp till Stockholm.


    Hoppas att du kan hitta en klänning någon annanstans. Du kanske kan köpa en klänning som de har i en bröllopsbutik, en som det inte är en lång leveranstid på?


    Hoppas att det löser sig för dig.


     


    Kramisar!

  • idak86
    Äldre 12 Mar 21:37
    #3
    Aprilia13 skrev 2013-03-12 19:23:57 följande:
    Jag är så ledsen att jag måste göra detta. Jag tror på karma och vill inte svärta ner andra människor eller små företag, men för att skydda andra från samma upplevelse känner jag att det är min skyldighet till er mina medsystrar där ute. 

    Beställde en klänning från Matildas fest i början av januari i år. Beställde även skor och slipsar. Jag betalade allt på en och samma gång. Jag dubbelkollade med Matildas fest några gånger att det verkligen skulle bli en exakt likadan klänning som den på hemsidan. Fick svaret att hon garanterar mig detta och att jag inte ska vara orolig.  
    Jag bor i Göteborg och ville såklart få möjlighet att prova klänningen innan hon skickade ner den eftersom ändringar ingår i priset, så bokar en resa till Stockholm till helgen klänningen blivit lovad att komma. Jag mailar och dubbelkollar att klänningen är klar och får svaret att det är den.
    Jag tar ledigt från jobbet på fredagen, betalar tåg och hotell för mig och min tärna. Får strax efter det reda på att klänningen inte är klar (de hade blandat ihop mig med en annan) men att jag ändå kan komma till butiken så kan hon ta mina mått professionellt och slipper göra ändringar. Jag kommer på utsatt tid, då visar det sig att hon dubbelbokat och har bara fem minuter över till mig och mina måttagningar. Kändes lite snopet att gå därifrån efter bara några minuter när man gjort en hel resa upp för att träffa kvinnan jag köper min brudklänning av...
    Får i alla fall slipsarna som kommit. Åker hem och packar upp dem, ser att de är helt snett sydda! Ringer Matildas fest som ger förslag på hur jag kan "vika dem själv och stryka dem rakare". Blir orolig och tänker att om de inte ens kan sy en enkel slips rakt, hur ska de få till en hel brudklänning...? 
    Mailar lite fram och tillbaka med Matildas fest för att höra hur det går med klänningen. Två veckor senare kommer den på posten och jag springer hem från jobbet för att packa upp den och....... DEN ÄR I HELT FEL TYG, FEL FÄRG OCH HAR ETT KONSTIGT INNERFODER SOM SLUTAR HALVÄGS PÅ LÅREN OCH LYSER IGENOM TYGET, SAMT ÄR DEN 10 CM FÖR LÅNG!
    Min kille säger att det ser ut som jag har stora "mormorstrosor" på mig pga innerfodret. Jag blir såklart jätteledsen och ringer upp Matildas fest som FÖRNEKAR att det ska vara något fel på klänningen och att spetsen minsann är den rätta för hon har dubbelkollat. Sedan har hon inte tid att prata med mig, vi lägger på och jag känner mig helt tom.
    Som tur är har jag kvar en bit av provbiten på tyget jag bad om i januari (ni som ändå kommer att chansa på att beställa därifrån, glöm då bara inte att få en provbit på det tyget du vill ha!) och jag tar kort på båda tygerna bredvid varandra. DÅ ringer hon upp och erkänner att det inte är samma tyg. Jag ska få en ny klänning sydd och skickad till mig! Hurra!
    Två dagar senare hör JAG av mig för att höra hur det går. Får svaret att tyget jag beställt inte finns att få tag på. Jag kan få köpa klänningen jag har (där varken färg eller material eller utseende är detsamma som det jag ville ha) till rabatterat pris. Jag tackar nej då det inte alls är vad jag vill ha. Frågar om jag får pengarna tillbaka och kanske en rimlig ersättning för att jag
    1: Legat ute med pengar i över två månader.
    2: Åkte upp till Stockholm helt i onödan och förlorat ca 5000 kr på bara det.
    3: Det är nu endast sex veckor kvar till mitt bröllop och jag vet inte hur jag ska ha möjlighet att hitta en ny klänning då de flesta butiker har 3-5 månaders väntetid.
    4: Blivit lovad och bekräftad att klänningen är likadan som den jag beställde.

    Jag fick pengarna tillbaka plus ynka 300 kr i ersättning. 
    Det som känns mest tråkigt (förutom stressen att på bara sex veckor BÖRJA OM IGEN med jakten på klänning) är att jag faktiskt litade så på henne. Hon är jättetrevlig som person och vill väl, men när det nu blev fel med allt runt min beställning så skyllde hon bara ifrån sig! Allt var fabrikens fel och hon kunde inte hjälpa någonting. Hon ville först inte heller ge mig pengarna tillbaka förrän jag skickat klänningen tillbaka. Jag vägrade att lägga en timma till av mitt liv för att packa, gå till posten och lägga ut pengar igen då det är jag som blivit blåst. Så pengarna sattes in men nu får jag ändå lägga tid och energi på att gå och skicka tillbaka allt.

    Jag ångrar att jag någonsin beställde någonting från Matildas fest. Den här sorgen och stressen är inte värd det. Jag hade hellre köpt en dubbelt så dyr klänning från en riktig butik på en gång. I slutändan kostade detta mig så ofantligt mycket mer. 
    Fy fan för dem! Har du varit inne på Wedding square eller Remanns Högtidskläder  i Göteborg och kollat?  
  • Äldre 12 Mar 21:46
    #4

    Jag kan inte annat än säga att jag lider med dig. Så tråkig upplevelse och jag förstår att du är smått panikslagen angående det här med brudklänning. Nu vet jag inte vad du har för budget eller hur du vill att din klänning ska se ut, men www.lilly.nu har många fina klänningar i fler prisklasser. Deras reaklänningar brukar vara väldigt prisvärda. Du får dessutom hem klänningen på bara max två veckor och kan skicka tillbaka den om det skulle vara något tokigt.


  • Annamo­lly
    Äldre 12 Mar 21:50
    #5

    Gud vad hemskt!!! Jag som blev sur nar designern som syr min klanning hade bytt material pa ett balte jag bestallt for "hon tyckte det passade battre i detta materialet". Nu ska dom i alla fall gora det som jag bett om. Men herregud jag kan bara tanka mig hur det skulle kannas om typ ALLT var fel. Hemskt!

    Tyvarr tror jag att det ar lite sa att man far vad man betalar for och om det ar billigt sa ar det av en anledning. 


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Paulin­e84
    Äldre 12 Mar 21:58
    #6

    Finns jättefina klänningar på svahn's i kungsbacka!! Jag köpte min där för några veckor sedan, alla klänningar under 10 000 kr och man köper de som är i affären, därav inga väntetider eller beställningar!! Åk dit om du inte har hittat någon än! Jag letade överallt innan jag åkte dit och hittade flera som passade, de har bl.a. Lilly klänningar!! Lycka till

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 12 Mar 22:05
    #7

    Vad hemskt hoppas du hittar en jätte fin annan klänning ist Solig

  • Aprili­a13
    Äldre 16 Mar 17:55
    #8

    TUSEN TACK alla gulliga tjejer som svarat i min tråd. Det värmer mer än ni kan tro att bara få lite stöd från andra som faktiskt kan förstå en sådan här, egentligen ganska värdslig, sak :)
    Tack för alla fina tips! Jag ska åka till Svahns i Kungsbacka i veckan och sedan har jag faktiskt fått tag på en sömmerska här i Göteborg som kan hjälpa mig att sy upp en ny klänning om jag inte skulle hitta någon nästa vecka. Det känns fantastiskt skönt! Så allt ordnar sig förhoppningsvis till slut.
    Slutet gott allting gott!

    All lycka och kärlek till er där ute <3 

  • Zettis
    Äldre 13 Nov 13:08
    #9

    Tack för att du skrev om detta! Jag har faktiskt haft funderingar på att anlita just denna tjej men då ska jag tänka till ett par gånger innan. Så stort tack! Och hoppas du fick den klänning du ville ha! Kram

  • Äldre 13 Nov 16:13
    #10

    Jag hade tänkt att beställa från Matildas fest jag med. Men tack skall kanske tänka om.

Svar på tråden Ännu en varning för Matildas fest