• Pascha

    Vilka "regler" gäller för möhippa?

    En fråga: Kan man som brud ordna en möhippa på eget initiativ?


    Jag misstänker nämligen att jag inte kommer att få någon möhippa, det är allt för turbulent i min bekantskapskrets, många bor väldigt utspridda, har dåligt med pengar, har för mycket att göra.


    Jag känner att jag hellre drar ihop en själv än att helt bli utan. Jag missade stora delar av min student och har aldrig haft någon större födelsedagsfest (fyller dagen före julafton) så det känns väldigt viktigt för mig att få en möhippa.


    Hur skulle ni göra?


     


    Tacksam för råd!


     

  • Pascha

    Självklart så blir det ju ingen egentlig möhippa om man ordnar med det själv, nu använde jag ändå ordet för att man skulle förstå vad det jag var ute efter.


    Tack för era svar!

  • Pascha
    Dannedo skrev 2012-04-16 22:34:55 följande:
    Detta är några detaljer som jag själv tyckte var väldigt bra med min möhippa:

    Jag blev verkligen suuuperöverraskad. Trodde inte jag skulle bli hippad överhuvudtaget och hade ingen aning om vad som väntade. Jag skulle möta en kompis på stan, och kom med en halväten macka i handen för jag hade inte hunnit äta lunch, hade inte orkat duscha på morgonen och var lite småsur för att hon skrev ett sms och sa att hon var sen, precis när jag kom dit där vi skulle mötas. När det sen visade sig vara min hippa så blev jag så otroligt glad, trodde inte jag skrattat så mycket på flera månader. Så gör allt ni kan för att det ska bli en riktig överraskning!

    Mina vänner såg till att jag inte skulle gå hungrig eller törstig, bl.a tog vi en liten paus på pressbyrån där jag fick plocka precis vad jag ville.

    De hade inte överbokat dagen, vi hade två aktiviteter på en timme vardera, en på dagen och en på kvällen, resten av tiden var bara tjejhäng. Vi gick hem till en kompis, drack bubbel, de hade fixat kläder, smink och hårgrejer så det var bara att duscha och göra sig fin. De hade också ordnat frågesport om mig och min blivande och 2 1/2 h gick i ett nafs innan det var dags att gå ut och äta, och det var så härligt att bara umgås.

    De tog massor med bilder och jag kommer få ett fotoalbum som minne :)

    Kom ihåg att det inte är viktigt att det ska vara dyrt och exlusivt, det jag tror är det mest minnesvärda och som man blir så otroligt glad och rörd över är när man märker att en vänner verkligen brytt sig om och tagit sig tid att planera och fixa.
    Lät som en väldigt trevlig möhippa tyckker jag! :)
Svar på tråden Vilka "regler" gäller för möhippa?