• Chicita

    Har sajten legat nere de senaste kvällarna?

    Jag har inte haft några problem alls...

    Har du provat att rensa cookies och tempfiler i din browser?

  • Chicita
    Dejli skrev 2012-01-19 14:09:53 följande:
    I tried it all (jobbar ju med IT, så det har jag lärt mig iaf :P). Har testat flera olika webbläsare också.. det har varit ganska sent på kvällarna, runt 23-tiden, och det har inte varit problem med några andra sidor alls. Sedan har de fungerat igen... skumt.
    Skumt...
    Jag har suttit här till 12, ibland 01 nästan hela veckan eftersom jag är sjukskriven just nu...
    Och jag har inga problem alls...

    Jag vet att när bara vissa har problem men inte alla så kan det ju bero på att trafiken är begränsad under vissa perioder.
    Så det kanske kan vara så att om man är inloggad så slängs man inte ut. Men om man inte är inne så släpps man inte in *typ*
    Om dom har någon sorts underhåll på servrarna exempelvis
  • Chicita
    Silent Ninja skrev 2012-01-19 15:31:36 följande:
    Hur gör man det Skäms?
    Går datorn fortare sen?
    Nja det brukar inte påverka prestandan jättemycket...
    Men ibland när sidor hänger sig eller inte riktigt vill vara med så kan det räcka med att rensa cookies och temp-filer.
    Och det beror på lite vad du har för browser.

    Men på de flesta så kan du i listen högst upp välja verktyg / tools
    Och därifrån välja att rensa tempfiler och cookies.
    Lite olika sökvägar, men klicka dig fram så bör du hitta det Glad
  • Chicita
    Silent Ninja skrev 2012-01-19 17:02:02 följande:
    Chicita: Thank you very much!

    En riktig dummie på datorer här :)
    Jag brukar beskriva mig själv som en "teknisk idiot" Flört
    Jag kan skruva isär en bilmotor och få ihop den igen så den funkar... Alltså sån praktisk teknik...
    Men jag kan inte koppla in en dvd-spelare utan att läsa instruktionerna och hitta rätt port på TV'n Oskyldig

    När det gäller vissa data-saker så har jag fått lov att lära mig lite pga att jag administrerar en annan sida. Så de vanligaste sakerna kan jag svara på... Och så har jag ju en make som är programmerare / systemvetare / konsult. Så han kan förklara för mig om det är något jag inte fattar.
    Men om datorn krånglar så skriker jag på honom, jag försöker inte ens själv Tungan ute

    Sorry för OT - TS Flört
  • Chicita
    Dejli skrev 2012-01-20 16:41:29 följande:
    Läste att FL utsatts för intrång där sidan gått extremt långsamt och man försökt komma åt användarnas lösenord. Det kanske har drabbat BT också om det ligger på samma servrar...
    Databasen på FL diskuteras på Flashback-forumet nu. Någon som säger sig ha tillgång till ca 600000 mailadresser och lösenord som han/hon fått via att hacka olika forum, communitys mm, bland annat FL.

    Det som alla bör göra är att se till att byta lösenord.
    Och välja ett som inte är ett ORD, något som innehåller både stora bokstäver, siffror och gärna tecken.
    Minst 8 tecken ska ett lösen vara. Helst längre
    Man kan ha ett antal lösenord som man varierar emellan
Svar på tråden Har sajten legat nere de senaste kvällarna?