• Dejli

    Har sajten legat nere de senaste kvällarna?

    I några kvällar nu har jag upplevt att sidan inte gått att nå, är det bara jag som märkt det? Jag är inte medlem på FL, men testade den adressen då den borde ligga på samma ställe som BT och den har inte heller gått att komma åt.

  • Svar på tråden Har sajten legat nere de senaste kvällarna?
  • Dejli

    Så "bra" eller vad man ska säga, då är det inte jag som blivit galen då :P

  • Silent Ninja
    Chicita skrev 2012-01-19 14:07:43 följande:
    Jag har inte haft några problem alls...

    Har du provat att rensa cookies och tempfiler i din browser?
    Hur gör man det Skäms?
    Går datorn fortare sen?
  • Chicita
    Silent Ninja skrev 2012-01-19 15:31:36 följande:
    Hur gör man det Skäms?
    Går datorn fortare sen?
    Nja det brukar inte påverka prestandan jättemycket...
    Men ibland när sidor hänger sig eller inte riktigt vill vara med så kan det räcka med att rensa cookies och temp-filer.
    Och det beror på lite vad du har för browser.

    Men på de flesta så kan du i listen högst upp välja verktyg / tools
    Och därifrån välja att rensa tempfiler och cookies.
    Lite olika sökvägar, men klicka dig fram så bör du hitta det Glad
  • Silent Ninja

    Chicita: Thank you very much!

    En riktig dummie på datorer här :)

  • Chicita
    Silent Ninja skrev 2012-01-19 17:02:02 följande:
    Chicita: Thank you very much!

    En riktig dummie på datorer här :)
    Jag brukar beskriva mig själv som en "teknisk idiot" Flört
    Jag kan skruva isär en bilmotor och få ihop den igen så den funkar... Alltså sån praktisk teknik...
    Men jag kan inte koppla in en dvd-spelare utan att läsa instruktionerna och hitta rätt port på TV'n Oskyldig

    När det gäller vissa data-saker så har jag fått lov att lära mig lite pga att jag administrerar en annan sida. Så de vanligaste sakerna kan jag svara på... Och så har jag ju en make som är programmerare / systemvetare / konsult. Så han kan förklara för mig om det är något jag inte fattar.
    Men om datorn krånglar så skriker jag på honom, jag försöker inte ens själv Tungan ute

    Sorry för OT - TS Flört
  • Ekorren

    För mig har det kommit upp meddelande om att servern inte kan nås. Lite då och då, andra hemsidor funkar så det måste vara BT som är problemet.

  • drömmer

    Jag har kunnat nå sidan, men igår blev jag utkastad hela tiden och kunde inte skriva i ngn tråd då jag blev utloggad gång på gång.... Var nog strax innan midnatt?
    Idag har det funkat, än så länge .

  • Drullen

    Det ska vara löst nu, är uppdateringen från mig ( min sambo) Lite intressant bara nu o se om alla som haft problem har bredbandsbolaget eller bredband2 som internetleverantörer : )

  • Dejli
    Drullen skrev 2012-01-19 20:21:51 följande:
    Det ska vara löst nu, är uppdateringen från mig ( min sambo) Lite intressant bara nu o se om alla som haft problem har bredbandsbolaget eller bredband2 som internetleverantörer : )
    Bredband2 har jag... vet du vad problemet var också?
Svar på tråden Har sajten legat nere de senaste kvällarna?