• CoG

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

    Tack :)

    Roligt att fler än jag tycker att dom ser bra ut!


    JOOL 09 skrev 2012-09-06 12:53:11 följande:
    Såå superfina!!!
  • CoG

    Eftersom att dom inte kostar massa tusen kan man ju låta göra nya liknande ringar i framtiden om man inte vill att tidens gång ska synas.
    Men jag tror att det bara gör dom charmigare.

    Jag frågade silversmeden och hon sa att det självklart passar att ha silver som material till vigselringar för att det är hårdare material än guld.
    Själv har jag hört det motsatta.

    Om man ska lyfta hantlar tyckte hon att jag kunde ta av dom så att det inte blir märken, men i övrigt skulle jag skulle kunna anv dom jämt.
    Vill jag vara extra försiktig med ringen som har stenar kan jag ta av den då jag handdiskar tex.
    Själv tog hon aldrig av sina ringar oavsett om dom har stenar eller ej och dom håller.

    Jag har en titanring som vigselring nu (den tar jag bort den) och den började få repor väldigt snabbt än fast det är ett hårdare material.
    Repor och sånt räknar jag med och jag behöver ju inte lägga dom i press bara för att testa om dom håller formen.

    Tidigare hade jag en slät silverring, jag anv dag o natt i nästan 6 år.
    Den blev inte missformad, bara repig. Man kan man ju alltid putsa dom!
    Och även guldringar får repor.
    Får väl se vad tiden gör med mina ringar.


    Mysullis skrev 2012-09-06 13:53:03 följande:
    Snyggt!!! Hur hållbart är silver som vigsel/förlovningsringar? Har fått för mig att det inte är så hållbart, jämfört med ex guld, men kan ha fel? Var det något ni tog upp med den som tillverkade ringarna, hållbarheten? Förstår att du är nöjd, hur som helst!!! :)
  • CoG

    Riktigt snyggt!
    Hur breda blev ringarna tillsammans? (dina)


    Lilla My 76 skrev 2012-09-13 20:14:45 följande:


    Min mans ring och mina ringar,min bredaste ring underifrån är min förlovningsring och dom andra två är mina vigselringar. Enstensringen är från min mormor,vi bad om att han skulle sätta stenen i en lite bredare ring och det blev precis som jag ville ha det:)
  • CoG

    ja, det blir nog skitsnyggt! :)


    johannagbg skrev 2012-09-20 19:55:13 följande:


    Har nog bestämt mig för denna nu fast helt i vitguld. Den kostar 11999, men så är det 25 % på det. Så 8999 för denna ringen. har en förlovningsring, som är nästan som den guldiga delen fast utan sten, så det kommer se ut som jag har 3 ringar =) passar superbra ihop!
  • CoG
    johannagbg skrev 2012-09-21 17:57:58 följande:
    Tror ni verkligen det? Fan va osäker jag är på ett sätt, men samtidigt så är den så otroligt fin! Känn så jag, men kan man köpa en ring som itne ska användas förrän augusti 2013? Behöver inte hämta ut den förrän i december men ja ni vet =)
    Vi har våra ringar hemma och ska gifta oss 27 juli nästa år,
    så visst går det :)
  • CoG

    :)
    Grattis!


    johannagbg skrev 2012-09-25 21:10:28 följande:
    Vi har nu bestämt oss för den ringrn jag tidigare lade upp. Köpte den faktiskt idag och är så glad
  • CoG

    Testa att ladda upp bilden innan du skriver något.
    Det brukar vara mitt problem då jag inte får med en bild.


    Mmmaria skrev 2012-09-27 09:36:20 följande:

    Samma problem här: Vad ska jag göra mer än att "ladda upp en bild"?


  • CoG

    Vilken skillnad det blir med en hamrad ring istället för en slät!
    Jättesnyggt!!!


    zoooda skrev 2012-10-02 18:41:55 följande:


    detta är mina ringar.. en hamrad titanring och en ring om igentligen är en förvningsring men som jag gillar och är i vår ekonomiska klass :)
  • CoG

    STOOOORT GRATTIS till er båda!!!


    Tokig skrev 2012-10-07 21:44:49 följande:

     



    Dessa vackra pryder nu min hand. Förlovningsring, vigselring och morgongåva. Jag såg vigselringen först när min make igår trädde den på mitt finger.
  • CoG
    karamell skrev 2012-10-09 13:08:46 följande:


    Har egentligen redan köpt en ring men ångrade mig. :P hehe blev tokkär i denna!

    Det är sånt som händer ;)
    Klart man vill att det ska kännas bra, eller bäst med ringen man väljer.


     

  • CoG
    karamell skrev 2012-10-09 14:53:15 följande:
    CoG: Haha ja precis! Jag har läst att jag inte är den enda som har råkat ut för det :P
    ...nä, det kan nog hända "den bästa" ;)
  • CoG
    Anny skrev 2012-10-11 15:02:09 följande:


    Väldigt fin kombination.
    Är det titan och vitguld?
  • CoG

    hihi

    Jag tyckte att den grå tonen var mer mot titan....
    aja, men ett rätt får jag väl vara nöjd med ;)


    Anny skrev 2012-10-11 19:34:21 följande:
    Tack! Sidenmatt och blank är helt rätt, men båda är i vitguld
  • CoG

    För min del skulle jag ta den mindre.
    Jag tycker att den ser finast ut.


    Fremm skrev 2012-10-11 21:57:19 följande:
    Lite smakråd av er brudar tack... :)

    Idag va vi hos guldsmeden och han hade tagit hem rosa stenar i två storlekar som jag skulle få testa, himla smart idé faktiskt. Att fästa stenen på en ring med häftmassa, på så vis kan man ju verkligen prova och se hur den känns på riktigt, lite lättare än att se en bild man förälskat sig i...

    Ringen kommer att ha 12 st 0,02 ct diamanter, 6 st på varsin sida på en 3mm bred skena. Jag har så gott som bestämt mig för färg och stl på mittenstenen men tänkte höra vad ni tyckte...

    Detta är alltså bara en prototyp, så den smala ringen i bild är ju något stor och för hög - den rätta färdiga ringen ska ju vara i höjd med förlovningsringen och mittstenen ska gå lite över förlovningsringen. :)


    En 6,2 mm i diameter ljusrosa spinell (kommer att fästas i fyra klor)


    8 mm i diameter ceriserosa safir, kommer att fästas med fyra klor...

    Vad tycker ni? :)
  • CoG

    En kompromiss alltså :)


    Fremm skrev 2012-10-11 22:18:14 följande:
    Jätteroligt att höra era åsikter, kanske ska berätta hur jag valt... det blir den ljusrosa för den är mer diskret och gångbar till det mesta men eftersom jag tycker att den mindre stenen är lite för liten (syns inte riktigt på bild) och den stora är för stor så blir det en 7 mm stor sten... - vad tror ni om det? :)
  • CoG

    Ja, precis!


    Fremm skrev 2012-10-12 08:58:19 följande:
    Japp :), Kanon att man får testa innan för det är ju supersvårt att se på bild vad som passar både på fingret och till sin befintliga förlovningsring! :)
  • CoG

    Färgskillnad eller tonskillnader tycker jag bara gör en kombiantion mer levande,
    huvudsaken dom passar ihop i bredd och höjd, tycker jag...

    Det blir säkert snyggt!


    mille88 skrev 2012-12-09 14:22:11 följande:


    jag ska ha förlovningsringen i titan och vigselringen i vitguld vet att titanringen kommer att vara lite mörkare men jag tror att dom kan passa bra ihop
  • CoG

    Vilken fin!


    drake skrev 2012-12-13 09:51:09 följande:


    Det här är vigselringen jag fick den 12/12/12 kl 12:12 Skrattande jag är världens lyckligaste fru
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012