• Imke1977

    Bröllop i Gävle 2012. Behöver tips och idéer om allt!

    Jag och sambon ska gifta oss i soldathemmets kyrka den 2/6 2012. Planeringarna har börjat på allvar. Och med tre barn och jobb blir det tufft att hinna med att sätta mig ner ordentligt känner jag. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Och tar tacksamt emot tips och idéer för att göra dagen till en dröm.

    Sen det här med budgeten. Allt man kan spara pengar på tas emot tacksamt. Från håruppsättning till maten.

    Skulle verkligen behöva komma i kontakt med fler Gävle brudar att dela tips med

  • Svar på tråden Bröllop i Gävle 2012. Behöver tips och idéer om allt!
  • Imke1977

    Ja jag har faktiskt kollat på en av Schalins ringar. Vart hittar jag ringar i skutskär?
    Annars har även jag eget guld faktiskt som jag fått av släkten. Men jag vet ju inte vad jag ska göra med det... vet inte vad jag vill ha. Finns det även guldsmed i skutskär eller?

    MyWeddingday: Såg på din profil att du ska gifta dig i Thailand. Vilken dröm.....

  • Imke1977

    Blivande fru Clain: Åh va skoj. Härligt Med mat tror jag vi tänker buffé faktiskt. Och varm buffé. Vi kikar runt lite på priser just nu men förslaget ligger på GTC restaurangen. Vi har vänner som använt sig av dom vid bröllop och var jättenöjda. Och billigt var det oxå tydligen. Dryga 100 kr/person och mycket mat.
    Annars jobbar jag på sjukhuset och tänkte gå förbi imorgon och kolla vad dom har för priset på både catering och tårta.

    Vi har oxå kikat på Maxi när det gäller tårtor. Dom är jättegoda dom vi ätit. Och vi vill hålla det enkelt och vill helst ha vanlig prinsesstårta isåfall. Och just nu spånar vi om vi kanske ska ha någon fom av tårtbuffé. Alltså olika tårtor. Roligt, men ju inte lika fint. Ja vi får se

    Drycken funderar vi på att åka till Tyskland och inhandla.


    Själv då?

  • Imke1977

    Jelica: Oj, det var ju suveränt pris! Var det våningstårta? Vad hade ni för fyllning och hur var det med dekorationer?

    MyWeddingday: Jag var dit och provade lite klänningar och även min tärna var där och kikade. Men det va dyyyyyrt :-/ Men som du säger jättefina grejjer. Men jag ska skicka dit min blivande så han får kolla vad det kostar att hyra kostym med tillbehör.
    Klänning har jag redan fixat så det är klart

  • Imke1977

    Blivande fru Clain: Vi har bekanta som gifta sig i sommras som var och pratade med dom på GTC. Och dom hade varit suveräna. Dom fick kött och massa godsaker till för 100 kr/person. Men hemsidan är som du säger inge vidare.

    Jag har köpt klänning redan. Funderingarna gick först på kinaklänning. Men jag hittade precis den jag ville ha på en engelsk sida. Här i Sverige kostar klänningen 9000 kr och där fick jag den för 4000. Så jag slog faktiskt till utan att tveka Men jag har två svägerskor som köpt från Kina som är supernöjda. Och gör som planerat. Beställ i tid så du har den hemma några månader innan ifall ändringar behövs göras.

  • Imke1977

    Den där va ju jättefin Ska kolla med dom. Det lät riktigt gott den fyllningen

    Jag har iallaflal hittat en bukett som jag bara föll för direkt. Och även en florist som kan fixa den nästan exakt så Vad tycker ni ?

  • Imke1977

    Mini2011: Wow vilka ringar! Allting var jättefint Jag tittar gärna på mycket bilder. Dukningar? Klänning .-)

  • Imke1977

    Mini2011: Superfin dukning. Sådär enkel men ändå elegant Så vill jag oxå ha det. Är inte riktigt på det klara med dukningen ännu, men det kommer väl

  • Imke1977

    Tips på fotografer i Gävle som är billiga. Gärna VÄLDIGT billiga amatörer om ni vet. Men duktiga då

  • Imke1977
    Blivande fru Clain skrev 2012-02-18 20:20:33 följande:

    Nu var det några månader sedan vi skrev något här i tråden. Det skulle vara roligt att höra hur långt ni andra har hunnit i planeringen nu.


    Vi har kört fast lite nu på inbjudningskorten och cateringen.


    Någon som har några bra tips?


    Hej hopp Ja nu börjar det verkligen närma sig med stormsteg. Dryga 3 månader kvar för oss bara
    Vi har faktiskt fått ut våra inbjudningskort nu. Så det känns väldigt skönt.

    Tårta är beställd men är inte säker på smaken ännu. Men det lutar åt hallonmousse och grädde bara. Lite enkelt sådär. Och så vit marsepan med lila rosor på
    Catering och meny är bokad och beställd från Gustavsbro. Där vet vi att dom har jättegod mat
    Brudklänningen har kommit
    Tärnklänningen är klar
    Kostym till minsta sonen är klar (Den äldsta ska vi fixa till i helgen)
    Näbbklänning till dotter klar
    Buketten är beställd. Men jag velar fortfarande hur den ska se ut... :-/
    Sminkös och frisörska är bokade och klara
    M2b och bestman outfit är klara
    Hotellnatt bokad och klar
    Det mesta till dukningen är inhandlat och klar. utom dukar
    Festhäftena har jag lejt bort
    Lokal och kyrka klara sedan ett bra tag
    Präst bokad och hör av sig imars för samtal
    Vilken alkohol som ska inhandlas är klar. (handlas från tyskland)
    Vigselringar är beställda och klara. Kan hämta dom när jag vill
    Solister är bokade och sångerna bestämda
    Toastmasters är utsedda
    Servitriser är klara
    Fotograf är bokad och klar
    Bokat tid för att göra naglarna
    Bokat tid för Tropical sun behandling. (gillar inte solarium)
    Bokat barnvakt som tar hand om barnen under vigsel och middag. Och sedan tar med dom hem tills våra föräldrar kommer och tar över.

    Ja... typ så...
    Det jag har problem med just nu är inmarch och utmarch musik i kyrkan. Och bröllopsvalsen! Inte ens susning vilken låt. och det värsta, jag kan inte dansa vals!! :-/
    Sen ska det fixas lite presenter åt dom som hjälpt till. Ordna med morgongåva.
    Grejja ihop en musiklista på spotify.
    Lite småpyssel som lokalen ska dekoreras med. Och så bröllopsprogrammen då.

    Hur går det för er?
  • Imke1977
    Blivande fru Clain skrev 2012-02-23 14:31:57 följande:
    Oj vad långt ni har hunnit Imke1977. Vad skönt! I och för sig så är det inte långt kvar till juni heller.

    Vi har också hunnit med en del nu på slutet:
    Inbjudningskorten och tackkorten är beställd och påväg
    Tärnklänningarna har jag hittat men inte beställt
    Väst och fluga är beställd
    Tårtan är beställd
    Vi har fortfarande inte bestämt oss var vi ska ta cateringen ifrån, jag tycker det är jättesvårt. Jag vill att det ska vara mycket olika rätter och jag tycker de flesta ställena har för få rätter i sina bufféer.
    Livemusiken är fixad, men en musiklista till spotify är kvar att fixa
    Men den stora frågan för oss är vem som ska vara barnvakt åt vår dotter. Alla som står henne nära kommer ju att vara på bröllopet....jag får ont i magen när jag tänker på det.

    Hur har du tänkt ang lokalen. det var läge sen jag var dit nu men hur har du tänkt dekorera? Det jag kommer ihåg är att jag inte tyckte det var några fina stolar.

    Ja du, när man börjar funder så känns det som det är en hel del kvar att göra.
    Tur att jag har på mig ända till 28 juli!
    Det där hade vi med stor huvudbry och oro över lääääänge. Planen var från början att mina föräldrar skulle åka hem med barnen. Men det skulle innebära att lämna middagen :-/ Vilket kändes så jobbigt...
    Så vad vi gjorde var att vi har anlitat en barnvakt från ett profissionellt företag. Och det har vi gjort redan nu. Alltså vi anlitar henne lite då och då framöver tills det är dags för bröllopet. På det sättet lär barnen känna henne
    Vi kommer att ha henne mellan kl 15-22 ungefär när förmodligen mina föräldrar kommer åka hem och ta över. Det är värt varje krona. Hon kostar 125 kr i timman efter rutavdrag.
    Ett tips bara. Om inget företag kanske ni kan anlita någon annan. Det brukar finnas gott om dom om an annonerar.
  • Imke1977


    Efter 7 månaders väntan har iallafall äntligen klänningen kommit. Såhär ser den ut. Vad tycker ni?
    Den är snörad lite för hårt nu så den kommer sitta bättre sen, hoppas jag. Sambon drog åt så jag knappt kunde andas. hehe
Svar på tråden Bröllop i Gävle 2012. Behöver tips och idéer om allt!