Inlägg från: OlofssonMartina |Visa alla inlägg
  • OlofssonMartina

    Bröllop på Gotland 2011

    Heej!! Vi är ett gotländskt par som gifter oss 16e Juni -12! 
    Vad kul att äntligen hitta andra som gifter sig här på ön, Ellinghem ödekyrka är superfin, vi hade tänkt gifta oss där.. men tillslut valde vi att gifta oss på Åminne-stranden istället för det var det vi verkligen ville (strandbröllop)
     Vi har ganska klart för oss hur vi vill ha allt, det enda hittills som vi verkligen inte har en aning om är musiken och hur vi ska ta oss mellan vigselplatsen och festlokalen..
    Vår budget på ett band/musik är 3000kr.. och det hittar man inget band för känns det som.. så kanske får bli spotify istället..
    Ingen här som vill sälja knoppalakan till mig efter sitt bröllop? behöver minst 90st.. 

  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-09-29 11:36:09 följande:
    Jag har en massa knoppa som jag vill bli av med efter bröllopet, vi kan hålla kontakt!
    Vi har ngr trubadurer som ligger runt 3000:-, vill du att jag ska höra med dom? De heter Probono, är 2 killar och 1 tjej.
    Nu har jag fått tag i 70st lakan tror jag.. men behöver minst 30st till så självklart kan jag köpa ett par st!
    Okej, trodde inte det fanns någon som spelade så hade i stort sett gett upp..
    Är dem bra? några du känner? vi har en vän som är väldigt musikalisk, så tänkte kolla med honom nu i dagarna om han känner någon, annars låter det jättebra.. hör av mig om det när jag pratat med honom! :D 
  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-10-01 09:32:40 följande:
    Jag har personligen inte hört dem, men de brukar spela på min blivandes restaurang. Jag har hört att de ska vara bra, jag får lämna en recension efter bröllopet... =)
    Ja, hör av dig!
    Absolut! kollade upp dem, och visade sig att de spelar på åminne ikväll.. tror jag..så om min blivande inte slutar jobba för sent så sticker vi ut och lyssnar! :) 
  • OlofssonMartina

    Hej! hur går det för er? hänt något nytt? Vi har äntligen fått våra tapeter som vi ska göra alla kort av, så bara längtar efter att få börja pyssla med det! Tyvärr så känns det ännu lite tidigt med det! men lite kan man väl börja ;)
     

  • OlofssonMartina
    Lev idag skrev 2011-10-10 19:58:48 följande:
    Klänning väntar jag hem snart. Vann en auktion på ebay där klänningen kommer från kina och hon skulle sy den efter mina mått. Så får se hur den är när den kommer hem. Ska bli riktigt spännande! :D

    Angående styling så väntar jag på svar ifrån en vän till mig som är frisör ifall hon kan komma från sthlm (hon kanske ska åka utomlands då så hon skulle kolla det) och ner och fixa min frisyr. Men kan inte hon har jag en frisör jag känner här nere som jag i så fall ska kolla med.
    Make-up vet jag inte än hur jag ska göra med. Det är ju lite pengar som går om man ska köra på brud make-up på någon salong. Men jag vet inte än.

    Alltså, festprogrammen. Vad ska ni ha i dem? Det där tycker jag är så svårt. Vad man ska ha i dem.
    Vi har också funderat en massa på festprogrammen.. hittills har vi kommit fram till att vi ska ha: först en sida med en kort saga om hur vi träffades, sedan en meny, roliga ettikettsregler, 1-2 snapsvisor! sen har vi planer på att istället för att köpa/göra en massa presenter till alla gäster, att istället skänka en summa till något behövande land/ cancerforskning eller något liknande, och isf ge information om det på en sida i festprog.. tror de flesta skulle uppskatta det!
  • OlofssonMartina

    Åhh, har du någon bild på den?
    Jag har fortfarande inte ens kollat efter en klänning.. ska nog en sväng till linköping i slutet av nov och kolla lite!
    Sen var jag inne på guldfynd igår och kollade efter ring! hade tänkt mig en för max runt 10.000 och en smal med diamanter runt hela, men det såg jätte konstigt ut eftersom att min förlovningsring är så tunn. Hittade iaf en jätte fin ring som kostade "bara" 4000 nu med deras kampanj! :D ska visa min blivande den på lördag!
    Annars så har vi pysslat lite smått, gjutit enljusstake i betong... nu är det bara 10st kvar :D göra ett par i helgen kanske!
    Sen har vi gjort mall på hur alla kort ska se ut och börjat fundera på hur vi ska skriva på dem! blir superbra! ska även till inbjudningskortet ta lite bilder i helgen :)
    Alla tärnklänningar är inköpta och provade :) så börjar ta sig!
    Sitter även och kollar på bröllopssresa för fullt!

    Lev idag.. visst är det så att det på gotland kan bli en lite väl mycket skitsnack och sånt ibland! men det är så med vissa människor tror att vissa måste trycka ner andra för att må bra själv (min teori)! vet inte vad du vart med om, men jag brukar bara ignorera, och tänka på att jag har allt i mitt liv som betyder något och det är det jag tänkter lägga energi på! 

  • OlofssonMartina

    Herregud vilken häftig klänning! inte min stil, men super snygg verkligen! :D
     

  • OlofssonMartina

    Lycka till med allt i morgon jenniejummie! Hoppas nu allt går som planerat! :)

     

  • OlofssonMartina

    Åhh, vad underbart att det vart en lyckad dag! och härliga bilder!!
    Själv var jag i linköping och köpte en klänning i helgen, så nu vill jag verkligen att det ska bli juni!!

    Tänkte bara fråga sen också..
    Var erat band bra? (probono?)
    Och om ni nu hade knoppa lakan? så kan jag gärna köpa ett gäng?! behöver 30-40st till!!

    Och när du har ork.. berätta allt om er dag!! :D 

  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-11-23 09:36:08 följande:
    Ja, probono var bra, jag hörde iofs inte så mycket av dom då jag var uppe i det blå+en massa mingel bland gästerna. Kia som sjunger är svinbra...det hörde jag iaf.

    Ja vi har knoppalakan+jysklakan. Ca 50 jysk och ca 15 knoppa. Jag tyckte att jysklakanen var skitbra att klä stolar med, bättre än knoppa. Jysk var lite glansigare och såg lite lyxigare ut.

    15:-/styck!
    //Kram från FRU Larsson
    Okej, ska ta kontakt med med dem då!  ;)
    Jag skulle vilja ha dina knoppa lakan och 10st jysklakan.. om det går bra?, för jag behöver inte mer än det!
    Om man nu inte kan ha lakan som dukar?!

     
  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-11-25 07:39:57 följande:
    Absolut det går jättebra, de är inte tvättade så att du vet. men knoppa har suttit på väggarna, så de är inte smutsiga.
    Vi hade knoppalakan som dukar.
    Vi klädde in väggarna med knoppa + tyll (det har jag också om du vill köpa)
    Jysklakan till stolarna.
    Har ngr svarta dukar,  "fake"diamanter (svarta/genomskinliga att strö på borden) oxå...strumpeband, hårnålar, diadem...
    Okej! ska kolla om min mormor hade dukar.. annars kanske jag kan ta ett par lakan extra.. vi kommer ha fiberväv i taker, men väggarna ser bra ut, så kommer inte täcka dem..  vad kostar din tyll? vit?
  • OlofssonMartina

    Okej! jag bor vid flyget, jobbar 7-16 varje vardag!  för min del räcker det nog med lakan.. har redan allt för mycket ideer på dekoration m.m. :) men jag skulle kunna ta 30 st jysklakan istället för 10(om du ännu har kvar de andra då) och sen alla knoppa :) så 45st lakan totalt! :) har du nummret till pro bono?

  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-11-30 12:54:33 följande:
    Jag har lagt undan 45 st lakan till dig. 30 st jysk och 15 knoppa. Enligt mina beräkningar så blir det 675:-.
    Jag kan ta med dem in till  stan imorgon. Jag har lunch mellan 12-13. Passar det för dig då?

    Numret till Probono har jag tyvärr tappat bort..., har ny telefon så jag har inte fått med mig alla kontakter tyvärr. Men jag hittade deras mailadresser på facebook... 

      erik.lundqvist@donnergymnasiet.se   ulf.nyman@bahnhof.se
    Jag har lunch 12.00-12.30, när slutar du annars? jag bor vid flyget så efter 4 kan jag möta upp när som!? du kan väl höra av dig till mig: martina 073 932 43 59! jobbar för tillfället vid södertorg! ;)
    Får maila dem i dagarna! tack! 
  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-11-30 19:45:26 följande:
    Jag slutar oxå 16. Jag jobbar på keges. vi kan träffas på öster kanske? fast imorgon har vi utv.samtal...

    Kan vi ses på fedag efter 16 på östers parkering? Funkar d för dig?
    absolut! utanför gallerian? (stora perkeringen)? eller menar du den vid taxistationen? :)
  • OlofssonMartina

    Max parkering blir jättebra.. Kan vi inte ta de strax efter 16 istället? Hinner dessvärre inte på lunchen. Jag har en svart suzuki.. 

  • OlofssonMartina

    Vi gifter oss i Bara ödekyrka/ gothem kyrka (om det är dåligt väder) festen ska vi ha i bygdegården som ABSOLUT INTEska se ut som en tråkig gammal bygdegård när jag är klar med den :D

  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-12-27 08:53:12 följande:
    Förlåt att jag inte svarat tidigare, men vi har varit på bröllopsresa.

    Har tyvärr ingen bild på kyrkan då jag inte fått mer än ett par bilder från vår dag... =(
    Åhh! vart var ni på resan?
    Var det bra? 
Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011