• jenniejummie

    Bröllop på Gotland 2011

    Hejsan!
    Jag ska gifta mig här på Gotland om cirka ett halvår (111111).
     Det skulle ha varit roligt att komma i kontakt med andra brudar eller brudgummar. Vi kan byta tips och ideér med varandra! Jag har själv svårt att hitta tex en schysst dj eller band. Vart ska man beställa tårtan ifrån? vilken frisör är bäst? Mm mm...
    Hör gärna av dig!
    Fast det kanske bara är jag som är en Gotlandsbrud?!

  • Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011
  • Lev idag
    jenniejummie skrev 2011-10-10 15:51:37 följande:
    Jag är också sugen på en tatuering! Skulle gärna ha ngt med vårt datum, 111111.
    Jag tror att din tatuering kan bli skitfin!

    Ljus är supersvårt att få fint! Vi har ljusrör i vår bygdegård...Vi ska anlita PA kompaniet, för jag tror inte att det räcker m en himla massa värmeljus. Jag har ju målat konservburkar i gult resp rött och dekorerat, på dem kommer vi placera blockljus.+ att jag har köpt fritt m värmeljushållare från IKEA, du vet dom där vanliga runda, enkla?!
    Annars är det ju skitsnyggt med silverstakar m svarta ljus i.
    Kolla på www.visbyhyrporslin.se om de har ngt som du kan använda.

    Strutsfjädrar tillsammans med riktigt mörka rosor kan bli kanon tror jag.
    Strutsfjädrarna är svarta. Och som du sa, riktigt mörka röda rosor. En av varje i tunna långa vaser. Det borde bli skitfint. Men börjar dock fundera på nu vart mina fjädrar är någonstans. Det va ett tag sen jag köpte de via ebay. Hm.. Ska kolla de tror jag.

    Jo jag vet vad du menar med de enkla värmeljusen.
    Och jag antar att det är ljusrör i bygdegården som jag bokat också. Så det blir ju något att fundera på.
    Och det där med stakar har jag också funderat på. Funderade också på om man då kanske skulle haft en eller 2 stakar som tar ett ljus var ihop med vasen med fjädern och rosen. Hm.. Jag undrar hur det skulle se ut.

    Förresten, vad är det nu du har kvar nu då när det börjar närma sig?
  • jenniejummie
    Lev idag skrev 2011-10-10 16:34:09 följande:
    Strutsfjädrarna är svarta. Och som du sa, riktigt mörka röda rosor. En av varje i tunna långa vaser. Det borde bli skitfint. Men börjar dock fundera på nu vart mina fjädrar är någonstans. Det va ett tag sen jag köpte de via ebay. Hm.. Ska kolla de tror jag.

    Jo jag vet vad du menar med de enkla värmeljusen.
    Och jag antar att det är ljusrör i bygdegården som jag bokat också. Så det blir ju något att fundera på.
    Och det där med stakar har jag också funderat på. Funderade också på om man då kanske skulle haft en eller 2 stakar som tar ett ljus var ihop med vasen med fjädern och rosen. Hm.. Jag undrar hur det skulle se ut.

    Förresten, vad är det nu du har kvar nu då när det börjar närma sig?
    Om det är en bygdegård som ni ska vara i så är det säkert ljusrör. Jag vet inte om jag har nämnt det tidigare men jag har klippt till vimplar som går i våra färger och häftat fast på vaniga röda presentsnören. vi ska även blåsa 175 st gula och röda ballonger som ska fästas på samma sätt. dessa ska upp i taket för att dölja de fula ljusrören.

    Jag tror att det räcker med en stake...Flört det blir nog fint!

    oj..vad vi har kvar....

    Det jobbigaste...att stryka alla lakan... urk, det ser jag INTE fram emot. Jag har ännu 50 st cupcakes att baka. Hitta på en till förrätt + 2 små rätter (förrätter till barnen). Laga all mat. Fixa div.skyltar. Måste ha tag i en bolero till vår dotter. Halsband till mig. Nya hårnålar, de jag köpt gillade jag inte riktigt.(röda m bling + gula m bling)
    FESTPROGRAMMEN....OMG!! dom hade jag helt förträngt! Ååå nej!!! Nu vet jag vad jag ska göra i helgen... Tyst
    Jag måste bestämma mig om jag ska göra hår+make själv eller om jag ska låta en av mina arbetskompisars dotter göra det. Jag var hos henne och gjorde provuppsättning, men jag var inte 100% nöjd, så jag funderar på att göra det själv. Har testat en del uppsättningar på mig själv som blev himla fina!

    Har du funderat över din styling ngt? Har du klänning förresten?
  • Lev idag
    jenniejummie skrev 2011-10-10 18:51:13 följande:
    Om det är en bygdegård som ni ska vara i så är det säkert ljusrör. Jag vet inte om jag har nämnt det tidigare men jag har klippt till vimplar som går i våra färger och häftat fast på vaniga röda presentsnören. vi ska även blåsa 175 st gula och röda ballonger som ska fästas på samma sätt. dessa ska upp i taket för att dölja de fula ljusrören.

    Jag tror att det räcker med en stake...Flört det blir nog fint!

    oj..vad vi har kvar....

    Det jobbigaste...att stryka alla lakan... urk, det ser jag INTE fram emot. Jag har ännu 50 st cupcakes att baka. Hitta på en till förrätt + 2 små rätter (förrätter till barnen). Laga all mat. Fixa div.skyltar. Måste ha tag i en bolero till vår dotter. Halsband till mig. Nya hårnålar, de jag köpt gillade jag inte riktigt.(röda m bling + gula m bling)
    FESTPROGRAMMEN....OMG!! dom hade jag helt förträngt! Ååå nej!!! Nu vet jag vad jag ska göra i helgen... Tyst
    Jag måste bestämma mig om jag ska göra hår+make själv eller om jag ska låta en av mina arbetskompisars dotter göra det. Jag var hos henne och gjorde provuppsättning, men jag var inte 100% nöjd, så jag funderar på att göra det själv. Har testat en del uppsättningar på mig själv som blev himla fina!

    Har du funderat över din styling ngt? Har du klänning förresten?
    Klänning väntar jag hem snart. Vann en auktion på ebay där klänningen kommer från kina och hon skulle sy den efter mina mått. Så får se hur den är när den kommer hem. Ska bli riktigt spännande! :D

    Angående styling så väntar jag på svar ifrån en vän till mig som är frisör ifall hon kan komma från sthlm (hon kanske ska åka utomlands då så hon skulle kolla det) och ner och fixa min frisyr. Men kan inte hon har jag en frisör jag känner här nere som jag i så fall ska kolla med.
    Make-up vet jag inte än hur jag ska göra med. Det är ju lite pengar som går om man ska köra på brud make-up på någon salong. Men jag vet inte än.

    Alltså, festprogrammen. Vad ska ni ha i dem? Det där tycker jag är så svårt. Vad man ska ha i dem.
  • OlofssonMartina
    Lev idag skrev 2011-10-10 19:58:48 följande:
    Klänning väntar jag hem snart. Vann en auktion på ebay där klänningen kommer från kina och hon skulle sy den efter mina mått. Så får se hur den är när den kommer hem. Ska bli riktigt spännande! :D

    Angående styling så väntar jag på svar ifrån en vän till mig som är frisör ifall hon kan komma från sthlm (hon kanske ska åka utomlands då så hon skulle kolla det) och ner och fixa min frisyr. Men kan inte hon har jag en frisör jag känner här nere som jag i så fall ska kolla med.
    Make-up vet jag inte än hur jag ska göra med. Det är ju lite pengar som går om man ska köra på brud make-up på någon salong. Men jag vet inte än.

    Alltså, festprogrammen. Vad ska ni ha i dem? Det där tycker jag är så svårt. Vad man ska ha i dem.
    Vi har också funderat en massa på festprogrammen.. hittills har vi kommit fram till att vi ska ha: först en sida med en kort saga om hur vi träffades, sedan en meny, roliga ettikettsregler, 1-2 snapsvisor! sen har vi planer på att istället för att köpa/göra en massa presenter till alla gäster, att istället skänka en summa till något behövande land/ cancerforskning eller något liknande, och isf ge information om det på en sida i festprog.. tror de flesta skulle uppskatta det!
  • Lev idag

    Hallå gutar! :) hur går de för er? Jag har fått hem min klänning :D provade det och det kommer bli superbra! När jag provade den så va jag inte på världens bästa humör dock pga skitsnack från människor. Jäkla dumma lilla Ö! Men när det blåst över så ska jag prova den igen med ett bättre humör men hur går det för er?

  • OlofssonMartina

    Åhh, har du någon bild på den?
    Jag har fortfarande inte ens kollat efter en klänning.. ska nog en sväng till linköping i slutet av nov och kolla lite!
    Sen var jag inne på guldfynd igår och kollade efter ring! hade tänkt mig en för max runt 10.000 och en smal med diamanter runt hela, men det såg jätte konstigt ut eftersom att min förlovningsring är så tunn. Hittade iaf en jätte fin ring som kostade "bara" 4000 nu med deras kampanj! :D ska visa min blivande den på lördag!
    Annars så har vi pysslat lite smått, gjutit enljusstake i betong... nu är det bara 10st kvar :D göra ett par i helgen kanske!
    Sen har vi gjort mall på hur alla kort ska se ut och börjat fundera på hur vi ska skriva på dem! blir superbra! ska även till inbjudningskortet ta lite bilder i helgen :)
    Alla tärnklänningar är inköpta och provade :) så börjar ta sig!
    Sitter även och kollar på bröllopssresa för fullt!

    Lev idag.. visst är det så att det på gotland kan bli en lite väl mycket skitsnack och sånt ibland! men det är så med vissa människor tror att vissa måste trycka ner andra för att må bra själv (min teori)! vet inte vad du vart med om, men jag brukar bara ignorera, och tänka på att jag har allt i mitt liv som betyder något och det är det jag tänkter lägga energi på! 

  • Pysan88

    Hej
    Vet ni hur man formulerar sej när man ska sätta ut det i tidningen?
    Alltså innan angående telegram och brudvisning. Och när man ska göra det?

    Funderar ännu på om vi ska ha ut det i tidningen och det börjar närma sej i tid Tungan ute

  • Lev idag


    Här är min klänning :D Så himla häftig!

    Angående att sätta in i tidningen. Jag har faktiskt inte heller nån koll på när man sätter ut det i tidningen. Det ska ju inte vara försent och inte heller för tidigt så folk glömmer bort. Hm.. Jag vet inte.
  • OlofssonMartina

    Herregud vilken häftig klänning! inte min stil, men super snygg verkligen! :D
     

  • jenniejummie

    AAAscool klänning!

    Jag funderar också när man ska sätta in i tidningen, det börjar ju dra ihop sig nu....bara två veckor kvar imorgon....Kräks det pirrar ganske duktigt i magen när jag tänker på det... =)

    på lördag är sista provningen av min klänning och på tisdag samtal m prästen. Det är mycket att tänka på just nu och jag stupar i säng varje kväll/natt. Vill bara att allt ska flyta fint och att alla ska ha trevligt!

Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011