Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Darling Daisy skrev 2012-01-11 21:36:29 följande:
Har inte skrivit på några dagar o kommer säkert inte ihåg allt jag skulle kommentera:Feliz: vad fin din klänning blev. Jag gillar den med skärpet virat i midjan, blir en skön kombo av skir skönhet och tuff bohemchic.
Lillzan: jättefin modell du har hittat. Jag tror du skulle kunna ha den hela tiden. Jag hade min klänning från kl 10-03, den hade lite släp. Men om du har utrymme i budgeten, så beställ en kort "back-up" klänning. Alternativt vänta tills du fått hem klänningen och prova den, då får du nog en känsla för om du kommer vilja ha en enklare på festen.
Ang Milanoo, om du är osäker på dem som leverantör kan du ta bilden och skicka till ett av de mer positivt rejtade firmorna (med det menar jag Milly, Landy och My love bridal). Du kommer nog få ett något högre pris, men säkerligen också betydligt bättre sömnadsarbete och kvalitet. (jag beställde en byxdress till min mamma från Milanoo och den var under all kritik = gick inte att använda över huvud taget)
Lomilla: Jag tycker ju att spetsjackan är helt bedårande, men tycker nog ändå att klänningen kommer mer till sin rätt utan. Har funderat på varför och tror att det är ärmarnas längd mitt öga irriterar sig på, tycker nog att de är för långa. Sen tycker jag också att bandet i midjan är vackert och att det kommer lite i skymundan när du har boleron på...
Till saken hör att jag har långa ap-armar (skarvar i alla jackor 5 cm:S) så den är väl sydd efter någon mer normal... ( ja så kanske modellen kunde stå lite rakare också för bästa bild...)
såhär ser orginalet ut: svårt att bedömma längden d
är: