• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej alla hjälpsamma brudar!  Som jag har läst en massa trådar om Kinaklänningar, och jösses vad bra tips det finns. Håller just nu som mest på att surfa runt och försöka hitta "min" klänning och därför har jag en fråga till er som verkar ha stenkoll på Kinaklänningarna.

Har någon beställt en klänning med gnistrande stenar på? Själv gillar jag lite bling, men vet inte om jag vågar beställa en klänning med det, känns som att det finns risk för att det kan se billigt ut.
    Tacksam för svar!

Vad tror ni om den här överdelen från en Kinatillverkare? *försöker bifoga en bild*

• Italia08

Darling Daisy: Ja, det såg verkligen fint och välgjort ut på din överdel.

Hvidbrud: Hmm, att blinget kan riva på armarna hade jag faktiskt inte tänkt på. Är väl förblindad av allt som blänker antar jag. Flört Kul att höra det verkar vara möjligt att få sådana kristaller, men vilken tillverkare kan man tro är bäst på det?
    Efter att ha läst flera tusen inlägg så tycker jag att verkar det som att flest verkar vara nöjda med Milly och att de är bra på att sy upp lite halvt egendesignade klänningar. Håller ni med?

Tack för era svar!

• Italia08

Någon som har koll på myweddingdressforless.co.uk?

Har tolkat det som att detta är Milly bridals systersida, fast brittisk?? Det vill säga lättare att kommunicera med dem så att de förstår vad man menar, men är den bra och pålitlig?
    Är det någon som har beställt via dem?
    Jag har försökt söka i forumen utan att hitta något.

Känner att jag vill beställa från Milly eftersom de verkar göra rejäla klänningar, men är lite feg Skäms fortfarande och har hittat den här sidan som alternativ.
  • Italia08

Befinner mig just nu i startgroparna för att beställa en klänning från Milly, men börjar som många andra inför en beställning att bli nervös. Därför undrar jag några saker och hoppas att någon kan hjälpa mig.

Hur sjutton formulerar man sig i det första mejlet? Ska skicka en egen variant på klänning, ett ihopklipp av några olika. Räcker det att skicka en bild med förklaringar och sedan ställa sina frågor i mejlet och be om en offert? Eller ska man ha med något annat också?

Hur många mått har ni skickat in? Bara dem som står (bust, waist, hip och hollow to hem), eller några fler?

Är det någon annan som har fått ett vääääldigt kort "hollow to hem-mått", som jag, typ 141 cm med skor? Borde man lägga på någon centimeter på alla mått man har för att vara säker på att inte få en för liten klänning?

Och vad har ni andra använt som hälsningsfras, varken "Hello" eller "Dear Milly bridal" passar väl, eller?

/En lite stirrig blivande brud med hjärnsläpp Skrikandes

• Italia08
    Godis skrev 2011-11-25 14:41:51 följande:
    Ska nog också beställa från Milly. Men när det kommer till hälsningsfras så fungerar "Hi" eller "Hello" bra, har du ett namn på den du skickar till så har du med det också, dock endast förnamn. Jag avslutar alla mina mail till mina kinesiska arbetspartners med "Best regards (mitt namn)". Det handlar om att man ska vara övertydlig i sin vänlighet, nästan på fjäskigt, även om det uppstår problem. För det värsta man kan göra mot en asiat vid uppgörelser är att få dom att "tappa ansikte" aka skämmas, då får man endast sura svar, om man ens får svar. Det kan vara svårt för en svensk då vi får lära oss att avtal bryter man inte, avtal ses lite annorlunda på i Asien, där är det mer en attityd av: "jaja, det löser sig så småningom". Hoppas detta hjälper dig lite iaf.....
    Jane skrev 2011-11-25 14:52:20 följande:
    Håller med Godis man måste fjäska för att dom ska göra sakerna korrekt och bra.
    jag skrev typ:

Hi Milly bridal!

I am a girl from sweden and i am getting married date: xx xx xx.
    I have heard so much good things about you, therefore would i like to order a dress from you.
    Here is the picture of the dress:.......
    Is it possible that you can make it with a built-in bra?
    How much would this dress cost and how long will it take to receive it?

Best regards
    Jane

Sedan väntar man på svar från dem, är du nöjd med svaret kan du skicka dina mått.
    Tack så mycket för hjälpen Godis och Jane. Jättesnällt att ni delade med er. Känns bra att ha något att utgå ifrån så att man inte sitter där och våndas över vad man ska skriva. Man vill ju att det ska bli så rätt som möjligt. Nu "vågar" jag skicka iväg mitt första mejl, ska göra det nästa vecka när jag har mer tid.
    Pluppe skrev 2011-11-25 19:57:27 följande:
    Jag har väldigt kort hollow to hem mått med ;) Är 159 cm lång.. Mitt hollow to hem mått är UTAN skor 131 cm så då la jag till 4 cm för antingen klackar eller ifall det är så att man skulle behöva ha en underkjol till den. Så mitt mått är ju ännu mindre än ditt Solig

Jag skrev Hi eller Hello i början, när väl kontaktpersonen och jag började diskutera klänningen osv så har vi nu börjat skriva Morning eller som i början Hi.. Jag avslutar alltid med att skriva Kind regards :)
    Haha, vad skönt att se att jag inte är ensam om att vara mini. Tungan ute 
    Bra tips med underkjolen förresten, då borde jag kanske lägga till några extra centimeter för att den inte ska bli för kort..? Hmm ...
    Love you til the end skrev 2011-11-25 21:22:33 följande:
    Tack :) Ja, jag är helnöjd!
    Den kostade c:a 2500 och den är från Milly! :)
    Jättefin klänning! Sitter väldigt bra på dig.

• Italia08
    vilebus skrev 2011-12-05 21:14:07 följande:

Jättefin klänning! Modellen passar väldigt bra på dig. Varifrån beställde du?

Själv har jag precis påbörjat min mejlkontakt med Lily på Milly. =) Har fått ett kostnadsförslag och lite frågor som jag har svarat på. Det känns både nervöst och galet spännande, men det vet väl ni redan som har beställt. Glad

Har en fråga dock. När man ska betala och ska göra det via paypal, behöver man först skapa ett konto eller hur funkar det? Har aldrig använt paypal förut nämligen.

• Italia08
    knyttan skrev 2011-12-06 19:24:22 följande:
    Men jag känner att jag inte vågar beställa riktigt än, ska glida ut på lördag o se om jag kan prova en klänning med ett liknande liv som det jag vill ha igen. Hur har alla andra gjort med alla mått?? Jag har ingen här som kan hjälpa mig (min sambo har precis rest bort), kan man göra det själv? Fast det är bättre med någon annan som gör det va?
    Angående mått så var jag faktiskt hos en sömmerska för en halvtimme sedan som hjälpte mig att mäta. Hon tog en hundring för besväret. Jag och min sambo ska mäta här hemma också och välja någon slags medelväg. Cool

Hur har ni som redan fått klänningar gjort med längden på klänningen? Har ni lagt till både för skor och underkjol? Enligt sömmerskan skulle man inte lägga till något alls knappt eftersom både skor och underkjol lyfter klänningen lite så att skospetsen syns. Men jag vet inte, tyckte att det lät lite konstigt. Vill ju inte att klänningen ska bli för kort ...
  • Italia08
    Junibrud12 skrev 2011-12-12 11:59:28 följande:
    Ja, precis! Det  verkade ju så himla tryggt och bra... Men jag tänker vara positiv tills det går åt helvete! ;P
    Kram!
    Haha, jag håller med. Ska snart få min betalningslänk från Milly-Lily och efter det tänker jag minsann också vara positiv så att det sprutar ur öronen på mig - tills det går åt helvete. Cool
  • Italia08

Är förresten ganska nervös också och mer lär det bli. Men det är väl alla?

Har också gjort ett hopkok av två klänningar. Plus att klänningen blev ganska dyr eftersom jag beställde med ett gäng Swarovski-kristaller så jag hoppas verkligen att den blir bra. Och att jag slipper tull ... Guld i mun

• Italia08

28juli2012: Du och din blivande har verkligen valt ett mycket bra datum för ert bröllop ... Flört

pulmonate skrev 2011-12-13 00:05:09 följande:
    TACK! Detta gjorde faktiskt att jag kände mig bättre. Inte för att du blev orolig när du sett dina bilder, men för att du kan ha rätt i att se bilderna kanske inte alltid är en sån bra ide. Så hur var den när du väl fick den? Var du nöjd?
    Jag mår faktiskt också lite bättre nu av samma anledning. Vet inte om jag vågar be om bilder ens när det börjar bli dags. Vill ju inte bli ett trippel-nervvrak sedan, det räcker som det är. Skrikandes

Fick min paypal länk i dag, så det blir väl betalning senare i kväll ... Hjälp. Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!