• Amejuli

    Visa hela era outfits!

    förlovadflicka skrev 2011-03-09 14:18:10 följande:
    Vad skulle ni säga att era ledord när det gäller outfiten är? Jag tänker mig liksom klassisk brud fast lite twist, typ vintage/prinsesskänsla, sockersöt och bedårande :) 
    Låter härligt! Mina ledord är nog: klassiskt kvinnligt med 40-talsglamour, pärlor och pincurls typ.
    Ganska bra (och lite svårt) att försöka sätta ord på sin stil tror jag. Har aldrig riktigt gjort det innan men det blir lite mer tydligt då liksom. Glad
  • Amejuli

    Okej. Tänkte jag skulle göra ett försök här nu. Lite nervöst att se om allt verkligen passar ihop.

    Klänningen: Var väldigt velig när det gällde klänning och blev inte alls den stil jag tänkt från början. Men valet föll på den här och än så länge så känner jag mig fortfarande nöjd...



    Skor och väska. Dessa blev jag förälskad i först och visste ganska tisigt att jag ville ha dem. Fick dem med posten här om dagen:



    Blommer. Tänkte ha ungefär en sån här fast med lite modifieringar:



    Ringar har varit väldigt svårt tycker jag. Vet fortfarande inte om jag vill ha vitt eller rött guld. (Har rött guld i fölovningsring idag men det går ju att byta...) Just nu är jag lite inne på den här iaf:



    När det gäller håret så tycker jag om och göra gamla frisyrer även till vardags och vill väl ha lite känslan av 40-talsglamour. Har dock inte bestämt om jag ska ha hängande lockigt med birdcage fram över halva pannan alternativt uppsatt i någon gammal frisyr. Tänkte iaf tillverka en egen bird cage med hjälp av ungefär ett sånt hårsmycke som på bilden nedan och lite flor. Tror det kan bli bra.



    Blev visst ganska många bilder. Nu är det gjort iaf. Glad
  • Amejuli

    Ett litet tillägg är att jag inte har underkjol på de två bilderna längst till höger på klänningen varför den ser lite ihopsäckad ut där.

  • Amejuli
    elfteielftetjugohundrafyra skrev 2011-03-11 22:01:40 följande:
    Jag gifter mig i New York den 25:e maj och här kommer min outfit:
    Klänningen var ju verkligen hur fin som helst! Känns som den kommer passa ett stadsbröllop också. Bra valt tycker jag!
  • Amejuli
    Junibrud skrev 2011-03-22 22:16:09 följande:
    Vad fint! kan inte du skicka en bild Skrattande
    Jag har också tänkt på något åt det där hållet. skickar med några bilder. Vilken tycker du skulle passa helheten bäst? 

     


    Vilka underbara frisyrer! Särskilt de två översta!
  • Amejuli
    Nikeh skrev 2011-03-26 23:34:02 följande:
    Min klänning: 
    Åh vilken fin stil du har! Tror du kommer vara helt underbar på din dag!!!
  • Amejuli

     


     


    Malle skrev 2011-04-14 23:44:55 följande:
    Åhhh vad alla har vackra och genomtänkta outfits!
    Jag är inte helt klar än, men gör ett försök. Har lite ångest över smyckena då jag väljer mellan mammas gamla tiara som är jättefin i gult gult och pärlor och nyinköpta smycken. Jag är mer för vitguld/silver - både ringarna och armbandet som är ett gammalt arvegods är vita med briljanter.

    Klänningen (med bandet men utan blomman):

     


    Skorna:

     


    Buketten något liknande denna:

     


    Älskar detta halsbandet:

     


    Men sen vet jag inte hur jag ska göra. Är lite rädd att det ska bli för mycket med tiara också. Om det blir en lutar det åt något sånt här:

     


    Tacksam för tips!

     
    Vilken alldeles underbar outfit du kommer ha. Du kommer säkert att stråla något helt fantastiskt!!!

    Angående tips kring håret och tiaran. Jag tror jag kan hålla med om din rädsla angående tiaran då det nog blir för mycket amerikanskt prinsessigt. (Åtminstone för min smak, men vill man ha det så är det ju bara att köra...)
    Om jag ska försöka tipsa om något annat så hade det helt klart blivit någon vacker hårkam. Tycker hela din stil känns lite vintage och en idé kan ju vara att följa upp det med en hårkam i samma stil. Men det beror förstås också på vad du har för hår och vilken frisyr du vill ha.
    Om man vill ha lite mer hängande så kan man ju fästa upp håret med en hårkam på ena sidan och vill man ha det uppsatt går den ju att använda på otaliga sätt.

    Lite bildexempel nedan:



    Hoppas du hittar något som känns bra såsmåning om! Lycka till!
  • Amejuli

    Malle:

    Litet tillägg. Nu har jag inte läst i tråden om du redan svarat på vart du köpt ditt halsband. Men det ser ut som att du har köpt det på etsy, eller åtminstone har de liknande där. Och där kan du säkert hitta ett hårsmycke som matchar ditt halsband bra? Ett ytterligare litet tips bara...

    Som sagt, himla fin outfit vad du än väljer!

  • Amejuli
    Annooo skrev 2011-06-26 23:26:25 följande:
    & bilden såklart! =)


    Din klänning är helt fantastisk!!! Får man fråga var du köpt den och vad den kostade?
  • Amejuli
    Annooo skrev 2011-06-27 13:06:00 följande:
    hihi det är inte jag på bilden, den kommer här ifrån.
    har inte ännu bes¨tällt den men så fort jag tappat mina extra kilon så ska den beställas =)
    kika in här dom har så otroligt vackra klänningar & speciellt i spets.. =)
    www.dragonorient.com/product.php?productid=18...
    Haha, nä förstod det fast det blev kanske lite konstigt formulerat av mig. Har sett bilder på andra klänningar med samma bakgrund innan som jag tyckt om men har aldrig vetat vart man hittar dem. Så tack så otroligt mycket! Fanns ju massa fint!
  • Amejuli
    Gwennie skrev 2011-06-27 14:07:38 följande:
    Jag har beställt min klänning från Dragonorient och är jättenöjd :) Måtten stämde precis, kvaliteten var bra, leveransen fungerade och var snabb och priset lågt. Hittar du en klänning du vill ha där, så rekommenderar jag dig att ge det en chans.
    Vad roligt. Hur lång leveranstid var det?
Svar på tråden Visa hela era outfits!