• Sebastiána

    Vad ska vi skriva på bröllopssidan om presenter?

    Vi är i stort behov av både det ena och det andra. Glas är väl det enda vi har gott om. Min sambo har satsat fullt på barnen sedan han och exet gick i sär och allt är jätteslitet förutom de saker jag fört in i boet.

    Vi skulle gärna önska oss allt från presentkort på IKEA till onödiga saker som expressomaskin. Saken är den att hälften av gästerna reser långt och betalar dyrt för resa och boende och av dem tycker vi absolut inte att vi ska önska oss presenter, men de som bor på orten vi gifter oss på och som i princip kan gå till festlokalen har säkert råd med något litet. Hur ska vi skriva på hemsidan? Vi önskar oss presenter, men bara av vissa och så kan man ju inte säga!!!

  • Svar på tråden Vad ska vi skriva på bröllopssidan om presenter?
  • Fossing77

    Vi har skrivit att mest av allt vill vi att de kommer, det är den viktigaste presenten för oss. Men för de som absolut vill köpa något så tänker vi be om resepresentkort. :) Så ni borde ju kunna skriva att om någon gärna vill ge en present så passar presentkort på det och det stället :) Så kan ni välja exakt vad ni vill lägga pengarna på sen :)

  • Semlorna

    Såhär har vi skrivit: 


    Vi är oerhört glada över att ni vill dela vår bröllopsdag med oss och presenter är inget vi förväntar oss! Om ni ändå vill ge oss något så vill vi inte ha prydnadssaker utan funktion eller köksmaskiner man sällan använder.

    *adress till önskelista*

  • Sebastiána

    Ja så kan vi skriva. Så hoppas jag att de som lagt ut mycket på resa och boende förstår att att vi inte förväntar oss presenter av dem.

    De flesta som gifter sig i vår ålder (snart 40) har väl överflöd på allt, men vi behöver vekligen jättemycket saker. Det mesta av min BM:s saker skulle vi vilja sänga för det är nött och trasigt och lagat. Tänk om alla kunde få äta på likadana tallrikar när vi bjuder på fest, och vad trevligt det hade varit att kunna byta ut de slitna fåtöljerna! Presentkort är ju bra på så sätt att man kan köpa det som passar just ens egna plånbok bäst. Jag hoppas bara att vi inte tappar bort dem.

  • Semlorna
    Sebastiána skrev 2011-03-02 15:23:46 följande:
    Ja så kan vi skriva. Så hoppas jag att de som lagt ut mycket på resa och boende förstår att att vi inte förväntar oss presenter av dem.

    De flesta som gifter sig i vår ålder (snart 40) har väl överflöd på allt, men vi behöver vekligen jättemycket saker. Det mesta av min BM:s saker skulle vi vilja sänga för det är nött och trasigt och lagat. Tänk om alla kunde få äta på likadana tallrikar när vi bjuder på fest, och vad trevligt det hade varit att kunna byta ut de slitna fåtöljerna! Presentkort är ju bra på så sätt att man kan köpa det som passar just ens egna plånbok bäst. Jag hoppas bara att vi inte tappar bort dem.
    Jag tror faktiskt att dom flesta gäster VILL ge något. Jag har sagt att vi bara är så glada att dom kommer och presenter är inte viktigt till våra gäster men dom flesta säger att dom vill. Så tänk inte så, låt gästerna ge om dom vill ge :)
  • mojikanan

    Vi gjorde en bra grej!! 

    Vi var in på presentbutiken Cervera..
    Där kunde man få en önskelista och skriva ner grejer på saker man önska sig från butiken
    Gästerna kan gå in på vilket cervera som helst och ange vårt namn och på så sätt få tillgång till vår önskelista på grejer vi önskar oss..  

    Sen skrev vi som så på vår hemsida..  

     


    BRÖLLOPSGÅVA


    Den största bröllopsgåvan ni gäster kan ge är att ni är med och firar vår stora dag och gör den minnes värd..


    Men för de som ändå undrat vad vi önskar oss  så kommer det här lite tips.


     Upplevelser - Båda älskar att göra och uppleva saker. Högt som lågt, nyttigt som onyttigt, avslappnande som spännande.  


    Cervera - Hos Cervera så finns det en önskelista på saker vi önskar sig.  Detta gäller alla Cervera butiker i hela Svergie , det enda du behöver göra är att säga till i kassan och ange parets namn så får du / ni tillgång till listan. 


    IKEA - Eftersom vi håller på att göra om hemma lite undan för undan så är presentkort på IKEA uppskattat!


Svar på tråden Vad ska vi skriva på bröllopssidan om presenter?