Vilken härlig och välbehövlig helg borta ni fick Blomman! Gott att du och svägerskan nu känner att ni kan vara trygga i vissheten om att er vänskap fortsätter om än i ett annat forum.
Fredag var det Halloweendisco och jag var "närvarande förälder". Det var kul!
Ungarna ville t o m att jag skulle vara med i deras Dance battle och fick komplimanger från en av klassens stökigaste killar som lite blygt talade om både för mig och T att hennes mamma (jag!) var jättebra på att dansa Så himla gulligt ♥.
T var först lite orolig när jag stod i DJ-båset och diggade med... Men i slutet av kvällen så var hon själv en av dem som ville att jag skulle dansa med dem. "Mamma, du är nästan inte alls pinsam!" Okej, tack. Antar jag!
Musikerns pappa ramlade i torsdagens blixthalka och bröt armen så i söndags blev det operation. Han får nog komma hem idag.
Hvidis är aktiv på Facebook Blomman, så jag tror allt är bra. Lite mycket omkring dem bara just nu.
Du har inte funderat att gå med i vår egen lilla grupp där? Fundera ett varv till, för det är lättare att hålla sig uppdaterade där, dela med sig av foton osv.
BTW börjar jag fundera... vet du om att Fru Sy:s lillkille sett dagens ljus nu? Kan inte påminna mig om att hon varit in här efter det.
Så skönt att alla på farmen klarat helgen med livet i behåll!
Skollov denna vecka. Jag jobbar, men flickorna ska få kortare dagar och vara ledig tor-fre. Svägerskan ställer upp och på fredag ska vi åka till residensstaden en sväng är det tänkt. Då ska jag vara ledig.
Lördag är det ljuständning på graven och i kyrkan. Jag ska för första året på länge inte vara med och sjunga i kyrkokören, för jag ska vara hemma i hembyns kyrka som "vanlig" församlingsbo och tillåta mig att sörja och gråta när de tänder ett ljus för min mamma.
Det har jag bestämt nu. Flickorna ville inte heller vara med och sjunga med barnkören på familjegudstjänsten. Vi ska vika hela dagen till minnet av mamma/mormor och vara med pappa/morfar.
Ikväll gospelkör, ska bli kul. Har inte sjungit på flera dagar juh!
Kram!