Inlägg från: Gorgeousnes |Visa alla inlägg
  • Gorgeousnes

    Homovänligare??????

    Nu får ju vi homosar gifta oss i kyrkan. Och det ska min prinsessa och jag göra. Och jag gillar denna sida och forumet. Men idag skulle jag börja använda planeringsverktyget. Och tyckte att allt plötsligt kändes lite tråkigt. Det man ska fylla i där är brud och brudgum. Jag förstår att säkert 99,9% av dom som använder detta forum är strejta människor. Ja ni fattar galoppen!!


    Så min fråga är ju såklart, kommer detta att homoanpassas inom en snar framtid? Eller hur ser ni på denna sak?


    Vet att Familjeliv som står bakom denna sida är ju lite konservativa i vissa frågor tyvärr. Men hoppas att så inte är fallet här när det är lagligt med samkönade äktenskap.

  • Svar på tråden Homovänligare??????
  • Gorgeousnes

    Ja det har ju inte varit någon homorusning till kyrkorkna så jag ursäktar dom :)!

  • Gorgeousnes

    Ledsen jag blir när jag hör det.


    Lämnade Familjeliv pga av trångsynthet ifrån Familjelivs sida. Hoppas att jag inte behöver lämna denna sida.

  • Gorgeousnes

    Precis! Och varken jag eller min prinsessa vill skriva in oss under brudgum. Vad underbara ni är :)! Nej regnbågsflaggor har vi inte. Tycker att det hör till Stockholm Pride :)! Men schysst faktiskt med regnbågsflaggor när man är ute och reser för att veta vilka som inte har något emot homosar.


    @Optimia du har alldeles rätt vi hade "enbart" tänkt att ha ett bröllop. Utav dom hundra gäster som bjuds in så kan man räkna på en hand dom som är homosar.


    @Cherrygirl Ja FL var inte så vidöppet. Föreslog en rubrik för alla som pratade om surrogat, men det var vågade dom sig ju inte på för det var ju inte lagligt. Nej inte i Sverige men på många andra ställen.

  • Gorgeousnes

    Tack alla snälla människor :)!


    Jag har faktiskt använt mig av regnbröllopstråden. Men för att hitta någon fotograf som är van att fota två tjejer. Vill att det ska vara avslappnat. Och roligt, hade varit kul att kolla hur andra bilder ser ut mellan två tjejer. Men det hittar man ju typ nästan aldrig. Inte utav proffessionella fotografer.


    Och sedan kolla runt lite om olika bröllopsresor. Det finns ju t om vissa ställen som där vi som är homosexuella inte ens får sova i samma säng. Å sådana ställen vill man ju undvika iaf på sin smekmånad.

  • Gorgeousnes

    Vad roligt att läsa allas positiva inställningar.


    Tidigare i veckan så var vi på lunch konsert i kyrkan. Temat var bröllop. På det tryckta programmet så var det caketoppers. Det fanns såklart på strejta men även två tjejer och två killar. Denna kyrka är openminden :)! Me lajk.


    Jag är övertygad om att vi hittar några psalmer och nu tittar vi på texten som prästen ska läsa. Finns några att välja på :)!

  • Gorgeousnes

    Tack :)! Vad kul för dom som ska gifta sig i framtiden! Bara märkligt att Svenska Kyrkan är så homovänlig och ligger före än BT.

  • Gorgeousnes

    Hur ändrar jag det, hittar inte.


    Nu har vi köpt vår egen domän och gjort egen blogg. Skönt att få vara sig själv när man inte känner att man inte riktigt passar in.

  • Gorgeousnes

    Håll ut? Gifter mig 11:e september hur tänkte du nu?


    Oh ja jag vet att jag låter smågrinig men blir bara så grymt förvänad när jag för första gången i mitt liv som homo stöter på en så seg ställe när det gäller att tänka nytt.


    Skolan, vården, svenska kyrkan, banken alla ligger före er hihi. Ni får växla lite snabbare nu va?

  • Gorgeousnes

    Aha ekonomingrejen har inte haft någon användning utav den :(!


    Nu ska jag vara tyst en stund så att jag inte blir som en sur och grining flata och bara förväntar mig att allt ska vara homovänligt haha. Rom byggdes inte på en dag.


     

  • Gorgeousnes

    Det tar tid! Och man ska inte ta något för givet. Jag har tyvärr fortfarande vänner som blir nerslagna. Och själv har man aldrig stött på något oknytt och jag vet jag har tur :)!


    Om alla homosar skulle förvänta sig detta så skulle vi nog inte bli så poppis tror jag haha.


    Jag är uppfostrad till att man inte ska förvänta sig saker. Respekt och säga tack och sånt, inte ta saker för givna.

  • Gorgeousnes

    Alldeles korrekt :)! Var bara så fövånad över att Svenska Kyrkan var först med något hihi!

Svar på tråden Homovänligare??????