• gumzan

    JUNI 2010

    Är det någon mer därute än jag som ska gifta sig i juni nästa år?

  • Svar på tråden JUNI 2010
  • Plutten2010

    För vår del handlar det till stor del om att vi hoppas på barn ganska snart efter bröllopet. Eftersom vi inte vet hur fort (eller långsamt) det går att bli gravid så känns det inte som att vi vill vänta med resan till hösten/vintern.


    MallaA skrev 2009-10-13 17:39:43 följande:
    När det gäller bröllopsresa har vi inte riktigt bestämt oss ännu. Jag känner att då man gifter sig i början av sommaren vet jag inte om jag behöver åka utomlands då. Varför inte njuta av den härliga svenska sommaren och spara pengarna till en resa till solen vintertid? Måste man åka på bröllopsresa direkt, eller tycker ni att man kan spara den till t.ex. jul/nyår 2010/2011? Då hinner man ju i så fall även spara ihop pengar till en riktig drömresa :)Däremot åker jag nog gärna på en liten weekend någonstans under sommaren, jag vet dock inte riktigt var.
  • MallaA

    Det är klart att man ju säkert vill åka tidigare på bröllopsresa om man har planer på att försöka få barn direkt.
    Jag var på Hawaii för snart två år sedan och det är väldigt fint, ni kommer få det bra :) Vilken av öarna åker ni till?

  • Ellabay

    ääähh varför inte ha två trådar? Vad gör det egentligen? :)

  • gumzan

    Vi kommer åka till Kreta i september nångång, inte värsta lyx resan men Emma är ju inte så gammal då och då känns det lite hemtamt med Kreta.

    Plutten2010, det går ju att åka utomlands gravid oxå, fast man vet ju aldrig hur man mår såklart. Sen beror det ju lite på vart ni ska i världen.

  • gumzan

    För mig spelar det kvitta roll vilken tråd som är till, vad och hej å hå. Jag öppnande den här som sagt för att när jag var inne å¨BT inte såg att de fanns en junitråd bland inläggen nångån under hela sommaren. Visst letade jag inte under vår månad tänkte inte så långt. Hur heller hur.....

    Här är länken till den andra juni tråden så häng med över dit nu istället, vi har värdsligare saker att diskutera än varför det finns 2 juni trådar att ... vi har bröllop att planera det är mycket roligare :)

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3569459.html

  • Tausen

    haha håller med.:)
    Jag fick hem lite roliga fynd från tradera idag :) Är så roligt, hellst skulle jag vilja köpa allt nu och ha bröllop om 2 månader...men då vore det antagligen inte lika rologt längre. Den som väntar på nåt gott...

  • Plutten2010

    Ja, det ska bli underbart! =) Vi ska bara vara på Oahu men göra lite utflykter. Var där för drygt 15 år sen så det ska bli kul att uppleva ön på "vuxet" vis.. =)


    MallaA skrev 2009-10-14 15:43:14 följande:
    Det är klart att man ju säkert vill åka tidigare på bröllopsresa om man har planer på att försöka få barn direkt. Jag var på Hawaii för snart två år sedan och det är väldigt fint, ni kommer få det bra :) Vilken av öarna åker ni till?
  • Plutten2010

    Men gud ja, det är ju inte så att man ska sluta leva bara för att man skulle vara gravid. Det är inte så jag menar. Jag tar det inte ens för givet att jag kan bli det.. I familjen har jag dock min syster som referens och hon spydde väl i 4-5 månader och låg inlagd på sjukhus med dropp.. Kul att åka på drömresan (ska ju till New York och Hawaii) då?? Njaaa... ; )


    gumzan skrev 2009-10-14 18:31:52 följande:
    Vi kommer åka till Kreta i september nångång, inte värsta lyx resan men Emma är ju inte så gammal då och då känns det lite hemtamt med Kreta.Plutten2010, det går ju att åka utomlands gravid oxå, fast man vet ju aldrig hur man mår såklart. Sen beror det ju lite på vart ni ska i världen.
  • Skogshuggarbrud

    Hejsan alla blivande brudar och brudgummar!
    Jag har följt tråden lite men inte gjort något inlägg än!
    Tänkte mest dela med mig av min lycka!
    Har hittat våra vigselringar mycket billigare på ett ställe och ska dit nästa fredag och beställa dem!!!
    Känns nästan lite overkligt. Förvisso hänger redan klänningen här hemma, men ringen känns nästan större, just för att jag ska ha den på mig dagligen i resten av mitt liv!
    Hur går de för er andra i planeringen såhär i hösttider?!

    Listan:
    5 juni
    MallaA gifter sig i Visby
    BrideBecks gifter sig vid Vätterns sydliga udde
    Trollia
    05juni2010 gifter sig i Göteborg
    April 99
    JBB gifter sig i närheten av Jönköping
    yatzy86 gifter sig i Halmstad

    12 juni
    Bischi gifter sig i Göteborg
    Chachounette gifter sig utanför Kristianstad
    Gumzan gifter sig på Öland i Vickleby
    Plutten2010 gifter sig i Dalby kyrka strax utanför Uppsala

    19 juni
    Tausen gifter sig utanför Östersund
    Skogshuggarbrud gifter sig i Rydaholm (småländska skogen)

    25 juni
    Ellabay gifter sig utanför Umeå

  • Ellabay

    hejsan. angående resa så kommer vi nog som det ser ut nu åka två veckor till alanya i turkiet direkt efter bröllopet. Ett par vi umgås med vars mannen är från turkiet äger en stor trea i centrala alanya som vi kommer få låna av han. :)Sen åker vi till Thailand över jul & nyår för vår "riktiga" bröllopsresa. Men vi är så kluvna vi vill ju åka till new york, australien eller hälsa på hans släkt i canada eller min släkt i usa. Vad härligt det vore om man var gjord av pengar. ;)

  • gumzan
    Plutten2010 skrev 2009-10-14 19:34:07 följande:
    Men gud ja, det är ju inte så att man ska sluta leva bara för att man skulle vara gravid. Det är inte så jag menar. Jag tar det inte ens för givet att jag kan bli det.. I familjen har jag dock min syster som referens och hon spydde väl i 4-5 månader och låg inlagd på sjukhus med dropp.. Kul att åka på drömresan (ska ju till New York och Hawaii) då?? Njaaa... ; )
    Usch vad jobbigt, att det blev så. Hihi tja ligga och spy på Hawaii är väl kanske inte de man hade tänkt :)
  • April 99

    inte ofta jag skriver med nu ska jag få med allt :)

    vad glad jag blev att gumzan och torilla sa JA på att de inte kommit så långt.

    Jag har kommit in i en fas där jag börjar bli stressad att ajg inte hinner planera så mycket som jag trott, med renovering och 2 åring går tiden så snabbt...men så pratade jag jättelänge med en av mina bästa kompisar om allt kring bröllopet o hon hade funderat mycket på ex. inbjudningskorten så nu ville hon att vi skulle sätta oss och fixa o trixa lite och då känner jag mig lugnare igen...med hjälp av henne kommer jag komma någonstan. hon behöver inte renover(de är klara) och har inga barn så hinner tänka de jag inte hinner...skönt!

    ny bröllopsklänningsaffär att kika i eftermiddag :)betar av dem successivt...finns ju några i gbg trakerna...

    ang.bröllopsresa och graviditet: skulle inte rekomendera,ur min erfarenhet, att vara gravid och resa, då jag knappt orkade något, mådde illa konstant och kunde inte äta de första veckorn och sen kom rejäla foglossningar resterande månaderna. Så du låter klok Plutten som planerar lite :)

    bröllopsresa kan man självklar ha lååångt senare tycker jag. Är inne på att ta det sommaren efter eller så, då vi kan ha fått ihop en större slant och inte skjuta upp möjligheterna att bli gravid snabbt efte vigsel (känns lagomt med ett barn nr2 sen). men vill nog ta en weekend iallafall, så det blir nått iaf!

  • April 99

    oj, tydligen jag som skrev sist, men jag måste bara få skriva av mig...

    ÄNTLIGEN känns det som det har lossnat och vi kommer framåt!!!

    I lördags satt min kompis, min brors flickvän(som scrappar sig genom livet) och jag och då föll några pusselbitar på plats. Inbjudningskortdesignen är beslutad!!! plus placeringskort och gästboksdesign. Allt ska min kära vän göra! Lite dukning/dekorationsprat hann vi med också. På lördag ska jag o 2 vänner kolla klänningar och köpa materialet till korten så hon kan börja göra dem. Imorgon får jag klarhet i om lokalen är ledig de datumet vi ska ha och den kostar MYCKET mindre än vad budget är satt :)

    Hur går det för er där ute i landet?

Svar på tråden JUNI 2010