• pandis81

    Bröllop 2010 nr7

    ja det kommer vi också att göra, det har vi haft planer på hela tiden.


    Bluebride skrev 2009-09-03 10:38:43 följande:
    vi skickar ut det vid jul tillsammans med julkortet
  • pandis81

    gud så söt hon e..
    ja vi har också alltid gjort kort med ameena på,, men i år tänkte vi nog kanske låta det vara eftersom vi vill att fokuset ska ligga på inbjudan istället..
    så då lägger vi i ett vanligt jul kort. och så inbjudan..
    ameena står ändå i fokus hela tiden.
    men så är det med små barn .


    Bluebride skrev 2009-09-03 11:14:15 följande:
    ska göra ett julkort med Aurora, så det blir nog dubbel porto, men vad gör det? www.familjeliv.se/hem/morgonrodnad/gallery/ph...Där är ett av alternativen, har ett där hon inte lyfter på kjolen, hon gör typiskt nog alltid det, är väl för att hon ska få tänder å då åker allt tyg in i mun
  • pandis81

    Idag var jag, m2b och ena tärnan och kollade på lokalen. Och det kommer att bli så bra. Vi kommer att ha borden formade i ett U och så kommer vi ha två barnbord bakom själva U:et för då kan dom springa lite som dom vill.
    Tror det blir bättre..

    Men nu ska jag börja kolla dekorationer ordentligt och beställa, vi vet precis hur det ska bli ..
    ååå det var så roligt.
    Det är egen ingång också. Så det blir maschaller hela vägen.

    ÅÅå vad allt känns verkligt nu på något sett.. den är helt bokad också

  • pandis81

    ja vi har ju vårat i april så då är det fortfarande mörkt tidigt.

    Nu har jag beställt 100 ballonger,tyll som jag ska smycka lokalen med. Ballongerna är rosa och silver och tyllen är benvit precis som i temat kommer att bli bra tror jag.
    Det är ju två valv i lokalen så det blir fint. Under ena valvet kommer vi att sitta i honörsbordet. och så kommer vi ha borden som ett U med våra föräldrar närmast och så brudföljet och toastmaster lite blandat bland dom vuxna.

    Alla känner ju redan alla så det är ju ingen som är direkt ny.
    Det blir säkert jättebra tror jag.
    Nu är det bara att leta vidare efter dekorationer för jag vet ju vad jag vill ha.

    är det något som vet om man kan få tag på rosa värmeljus någon stans???


    Fenixx skrev 2009-09-06 23:05:57 följande:
    pandis>> vad roligt! blir så mycket mer verkligt när man sett lokalen och kan börja planera mer ordentligt. vi har också tänkt att ha lite maschaller då det ändå blir mörkt vid 20.00 vid vårat, mysigt!! och såklart massa ljus i festlokalen med.
  • pandis81

    jag har hittat men dom står i en plastkopp,, vet inte vad som blir snyggast,
    vanliga värmeljus fast i rosa eller om dom redan står i en plastkopp??

  • pandis81

    Välkommen hit..
    Klart du ska vara med i tråden när du gifter dig samma år som oss alla andra här inne.
    Jag vet inget om mässan i örebro men jag gogglade lite och fick fram den här informationen..

    ""Upplev Fest & Bröllop 2010
    Datum: 27-28 februari, kl 11-17
    Plats: Örebro Slott
    En upplevelse präglad av fest, romantik, skönhet, upplevelse och inspiration. Ett fest och bröllopsarrangemang där man kan finna det mest inspirerande och bästa som finns i branschen samlat. Mässan ska erbjuda hela planeringen, tips och idéer av Fest, student, bal & bröllop och andra högtider. Workshops och seminarier, samt modeshower! Senaste inom fest & bröllops trenderna. """"

    Hoppas att det hjälper något och det var den du tänkte på.


    AnnetteAndreas skrev 2009-09-07 00:58:13 följande:
    Hoppar in och vill säga hej! :)Är nymedlem här, blev medlem här genom familjeliv :)Ska också gifta mig den 28 augusti 2010 :D Jag vet inte om det hör hit men jag provar ändå ^^Jag söker efter en hemsida där jag kan läsa information när det är bröllopmässan i Örebro, vill så gärna gå dit, vet nån när det är dags i Örebro? Tacksam för svar :)
  • pandis81

    tycker det låter bra vid 16.
    jag har köpt det på en sida via nätet, men det finns massor med tyll i alla hobby butiker. Och även en del tygaffärer.

    Jag ska inte ha mitt som nät så jag vet inte hur tåligt tyll är till just det. jag ska bara sätta upp lite mellan ballongerna för att fylla ut det lite.


    ninni84r skrev 2009-09-07 09:42:07 följande:
    Åh, tyll - det va bra. Vill ha massa ballonger i taket i entren, men funderade på hur jag skulle få upp dem - ngt nät av ngt slag tänkte jag men tyll det va bra. vad köper du det?vi ska ha vår vigsel vid 16-tiden (januari) men tror att det blir lagom mörkt då. vill ju inte ha för mörkt för folk ska ju se oss och kunna ta kort, men lite mörkt så det blir mysigt med alla ljus vi har tänkt oss ha. + att vi tänkte att gästerna ska få tända och skicka iväg varsin sån här "svävande lykta" efter vigseln. Men funderar på om vi ska ta vigseln 16:30 ist så det är mörkt nog för lyktorna.. hmm... kollade i janurari nu i år hur mörkt det va vid 16-tiden, men har så dåligt minne. fast vi bestämmde ju redan då för 16 så det borde ju vara lagom lr?! (bor utanför halmstad) vad tror ni?
  • pandis81

    Tack ja det är jätteskönt att det har löst sig, och att det ligger så bra i både riktning och budget.

    Hade jag varit er så hade jag köpt, det är biligt med 6000 kr för båda och sen kunna sälja det vidare.
    Det låter kanon tycker jag.


    Sundance skrev 2009-09-07 10:07:46 följande:
    Vad härligt Pandis att det har löst sig med lokal! Kul att kunna komma igång med planeringen ordentligt.Imorgon ska jag träffa en kompis till mig och m2b. Hennes man ska va toastmaster och marskalk. Hon är planeringsfreak som jag och har massor av material sparat från deras bröllopsplanering så vi ska bara sitta och prata bröllop imorgon. förresten... Vad tycker ni? M2b kom hem från en fest i förrgår och hade pratat med en tjej som jobbar på en frackbutik. Vi får köpa likadana uppsättningar med byxa, skjorta, frockcoat, kravatt och så till m2b och hans bestman för 3000 kronor/uppsättning (alltså 6000 för båda). Bra pris ju! Det är ju mer än vad jag budgeterat med för jag räknade på hyra men hon menade att vi ju kan sälja dem sen och då blir det ju kanon. Hur hade ni gjort? Köpt eller hyrt?
  • pandis81

    nä jag tycker inte du reagerar hårt, man tänker väl lite på vad man sitter och pratar om och hur man sitter och pratar..

    Jag tror dock att dom i framtiden växer till sig och växer upp i sättet, men sen finns det tyvärr sånna som aldrig växer upp. Men sen kan man också växa ifrån varandra och skaffar sig nya vänner.

    Du ska se att det blir bättre framöver. Och om det är några som kommer på erat bröllop av dom så passar dom sig säkert lite för vad dom säger, jag hoppas det i alla fall.

    Att få dåliga vibbar av en flickvän till en av kompisarna det har jag också fått. Som tur är så men ändå tråkigt så har vi ingen möjlghet att bjuda dom på festen, men till kyrkan hoppas jag att kompisen kommer i alla fall. Och han vet att jag har dåliga vibbar för hans flickvän och det resepkterar han.

    Men du reagerar inte alls hårt. Jag tycker du har rätt att reagera efterom dom faktiskt var hemma hos er också. Och då ska man visa respekt, även om man tänker så eller i dom banorna så är det inget man behöver sitta och säga högt och rakt ut.
    det är väldigt dåligt.

    många kramar till dig humlan, var inte ledsen.
    Du vet att du är bättre än dom.
    Men jag tycker ändå du ska prata med din m2b om hur du uppfattade det.


    Humlan66 skrev 2009-09-07 20:27:37 följande:
    Mena såklart en flickvän till m2b's kompis
  • pandis81

    ja dom borde veta bättre.
    men du ska se att dom kommer säkert på bättre tankar framöver. Får hoppas det i alla fall.


    Humlan66 skrev 2009-09-07 21:02:18 följande:
    Tack *kram* Och jag gjorde ju det och han tycker att jag överreagerar. Nu fick jag veta detta i efterhand och det va ju tur det för hade jag hört hur dom pratat om MINA gäster så vet jag inte vad jag kläckt ur mig.Kanske sabbat festen då hade ju min syster där som fyllt 50 och en annan gäst som fyllt 40 sen min systerdotter då som är 16. så ni ser vad blandat det va, men ändå Själv är dom ju i 26-30 års ålden och borde veta bättre
  • pandis81

    det var nog den dummaste kommentaren jag hört tror jag..
    jag brukar ha skitkul även om jag inte dricker, har erfarenhet att alkohol dödar med än vad det ger glädje till någon..
    så därför brukar jag hålla mig borta.
    nä jag har roligare utan alkohol än med, men på min bröllopsdag så kommer jag skåla i champagne och ta ett glas vin till maten.
    Det unnar jag mig och det tror jag inte skadar. jag kommer ha roligt ändå.


    ninni84r skrev 2009-09-07 21:12:12 följande:
    instämmer. kommentaren "men man har ju roligare när man dricker, folk som dricker är ju mer sociala och roligare" fick jag på en kräftskiva för ngn vecka sedan! hallå, där satt både jag om min m2b och ingen dricker... kunde ju lika väl sagt "ni är astrista bara så ni vet" :)
Svar på tråden Bröllop 2010 nr7