• miss u

    Västeråsbrudar 2009 del 2

    Hej brudar!

    Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

    Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

    En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

  • Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-17 22:39:03 följande:
    [citat]miss u skrev 2009-02-11 08:12:06 följande:Jag skulle vilja åka till Italien eller till Island. Men allra helst till Island. Det är ett av mina drömresemål. Har inte hunnit kolla upp några resor dit. Men det lär väl finnas weekendresor till Island. Min blivande man sa att priserna till Island har sjunkit, så det låter ju bra. Det har ju varit ganska dyrt att åka dit.Har varit på Island en långweekend på jobb för några år sedan. Det var riktigt dyrt. En öl tex kostade 70kr maten kommer jag inte riktigt ihåg, betalade ju inte allt själv hela tiden. vi var bjudna av ett stort företag. Vi badade i Blå Lagunens varma och mineralrika vatten. Sedan hann vi med en busstur som tog oss runt naturfenomen vid bland annat de varma källorna vid Geysir och det mäktiga vattenfallet Gullfoss. Vi stannade även vid någon kyrka och en krater. Fördelen är att man ser mycket på kort tid. Vi red på Islandshästar men det kunde jag struntat i. Vi var så stor grupp där hästerfarenheten varierade. Jag nämde att jag ridit i 9år så då passade de på att ta med en häst som inte brukade få följa med ut En riktig envis häst så innan vi kom överens vem som skulle bestämma blev det några kast. MEN sen när vi skulle gå på tur i led, kunde jag ha varit blind och aldrig suttit på en häst för han gick i baken på den före mig hela tiden. MEN jag tvingade ut honom ur ledet ( intruktören sa att jag fick ) så vi tölltade lite för oss själva men blev jag minsta osäker var det bara att styra in i ledet igen så lunkade vi på nybörjarnivå igen.Var där tor- sön en upplevelse men intensiv helg med inköp och nöjen. Kan föresten tala om att Islänningarna inte går ut på krogen före 12. Kom nog flest människor vid 1 krogarna stänger inte före 4 eller 5
    Aha, vad kul att höra att du har varit i Island! Ja, det lutar nog åt att vi åker till Island. Både jag och min blivande man vill dit. Jag skulle väldigt gärna vilja bada i den blå lagunen. Verkar häftigt. Var det en fin natur på Island? Jag har varit i Skottland och där är det verkligen en fin natur! Jag gillar att se natur och sånt =). Vore kul att rida islandshäst också, men sist jag red på en häst så gick det inte så bra kan jag erkänna. Hästen gjorde som den ville, för jag kunde eller visste inte hur jag skulle göra för att visa att det var jag som skulle bestämma. Huvvaligen det var en pärs. Om jag vågar igen, så rider jag gärna igen =).
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-02-18 10:41:46 följande:
    Moongirl:Det var ingen bröllopsmässa i hallstahammar..Jag fick för mig det när jag såg min kusin i vlt som jobbar på åsby trädgård,då lät det som det skulle vara en mässa den 6-7 mars,men det är på åsby trädgård det är...Hon ska ha visningar av olika buketter,då har jag tänkt att åka dit...Jag ringde och frågade om hon kunde tänka sig att göra min brudbukett och det ville hon...så vi ska diskutera den dagen...Det ska bli kul...Barett: Vad kul at ni har köpt hus i Irsta...Det är jättefint där,ni kommer defenitivt trivas däroch sen är det inte så långt till västerås...Miss u: Jag håller tummarna för dig att du får ditt drömjobb i eskilstuna...Tessisen: Vad var det för bröllops bilder oliver skulle ta på er...Var det innan vigseln, efter vigsel,stadshotellet...Har skrivit till oliver och han var ledig den 20 juni,så vi skulle boka en tid...
    Vad snällt av din kusin om hon vill fixa brudbuketten åt dig. När skulle du göra ändringarna hos Ruths? Jag funderar om de kan fixa min klänning i juli... måste kolla med dem när de har tid.... =)
  • MoonGirl

    miss u: Har ni kollat upp något mer om Paris-resan? Ville ni bo nära Eiffeltornet? Om ni åker till Paris så måste ni gå och se Sacré-Coeur i området Montmarte. Det som är mycket jobbigt där är alla försäljare som står bakom kyrkan och dyker på en. När vi var där så var det typ 10 st som stod där och ville måla av en.... suck! De bara dyker på en.... känns inte så kul att bli "anfallen" så där... men om man är på sin vakt, så ska det gå bra. Man får gå snabbt förbi dem bara. Jag har en rese-pocket om Paris, någonstans här hemma =) så om du vill ha lite tips på sevärdheter så kan jag kolla upp det!

  • MoonGirl

    Rebellen75: Skriv gärna och berätta lite mer om Island om du vill, vad som kan vara värt att besöka om vi åker dit. Vore bra med lite tips =) ska ni åka någonstans på bröllopsresa?

  • MoonGirl

    Alla: Fick en inbjudan idag av Badelunda k:a till några träffar med vigseltema blir kul! Barret: Har du också fått en sådan inbjudan?

  • MoonGirl

    Alla: Jag har funderat och funderat och jag tänkte nog köpa en tredje ring har ju redan köpt en vigselring, men tänkte köpa en till ring och gravera in datumet då jag och sambon blev ihop på så vis så kopplar man samman alla viktiga händelser dagen då vi blev ihop, förlovning och sedan vigsel .

  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-18 13:57:34 följande:
    Har varit hos guldsmeden i Tillberga idag. Känns riktigt konstigt att bara ringa på dörren till deras hus, för att sedan gå ner i källaren där verkstaden var. I alla fall så ska han fixa två ringar till mig. Det skulle ta en månad ungefär för vi sa att vi inte hade bråttom. Tror att det blir bra men det är svårt att föreställa sig hur det blir men jag har öppetköp.
    Vad blir det för ringar nu igen? En ny förlovningsring och en vigselring? Har guldsmeden i Tillberga bra priser? Bra att du har öppet köp!!
  • MoonGirl

    Tessisen: Ska ni åka iväg på någon bröllopsresa? Det kanske jag har frågat om, men har minne som en guldfisk.... .

  • Barret

    Tack för alla grattulationer till huset. Idag är det dags för besiktning så håll tummarna.

    miss u:
    Lova att du berättar hur det går med jobbet så fort du får höra. Mina tummar behöver snart lite blod så hårt håller jag dem :o).

    MoonGirl:
    Vi ska ha en "klassisk" tårtställning som ett våningshus typ. Alla våningar sitter som ihop.. Förstår du hur jag menar?
    Vi har fått inbjudan till träffen i kyrkan. Har nog tänkt gå dit också, bara vi kommer ihåg att anmäla oss :o).

  • miss u

    Vi har inte hunnit prata så mycket mer om bröllopsresan. Det börjar kanske bli dags att boka snart. Paris känns som ett bra val faktiskt, trots att en jobbarkompis inte tycker vi ska åka dit pga att det är så varmt där i juli. Har man bara ac på rummet så ska det vara lugnt. Det gäller ju bara några dagar. Ryan air flyger till Paris från Skavsta. Brukar inte kosta alltför mycket.


    MoonGirl skrev 2009-02-18 23:18:59 följande:
    miss u: Har ni kollat upp något mer om Paris-resan? Ville ni bo nära Eiffeltornet? Om ni åker till Paris så måste ni gå och se Sacré-Coeur i området Montmarte. Det som är mycket jobbigt där är alla försäljare som står bakom kyrkan och dyker på en. När vi var där så var det typ 10 st som stod där och ville måla av en.... suck! De bara dyker på en.... känns inte så kul att bli "anfallen" så där... men om man är på sin vakt, så ska det gå bra. Man får gå snabbt förbi dem bara. Jag har en rese-pocket om Paris, någonstans här hemma =) så om du vill ha lite tips på sevärdheter så kan jag kolla upp det!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2