• Lennarts Fru

    Unga Fruar/Blivande fruar under 30?

    Undrar om de finns många av oss yngre brudar här som är under 30 år?

    Själv är jag lyckligt gift i 3 månader och snart två veckor och är 20 år gammal ? =)

  • Svar på tråden Unga Fruar/Blivande fruar under 30?
  • WinterorSummer

    Hej Hej!
    Jag och sambon kommer vara 24 år när vi gifter oss (jag är 7 dagar äldre ;)), vi har då varit tillsammans och sambos i ca 7 år och våra två söner kommer vara dryga 2½ år samt drygt 1 år gamla. Trots vår späda ålder är vi inte först ut, gymnasieklasskompisarna hann före med ett år. Vad är oddsen att det i en och samma klass blir två par som gifter sig med varandra och skaffar familj ;)

    Jag har läst tidigare inlägg och blir "förundrad" (hittar inte rätt ord, det är menat positivt) över hur många det är som gift/ska gifta sig inom så kort tid efter att nu blivit tillsammans. Måste vara en underbar känsla att så snabbt kunna känna "This is it, det är han som gäller"!

    Själva så tog vi oss vår tid ;) Blev tillsammans i gymnasiet vid 17 års ålder, gick i samma klass ... Flyttade ihop typ samma dag och har sedan dess jobbat HÅRT på att få allt att fungera och nu gör det det :) Det är också en helt underbar känsla, typ att vi gått igenom "hell and back" tillsammans och kärleken är starkare än någonsin, någon gjort en liknande resa tillsammans?

    Grattis alla ni som har tagit/ska ta steget :)

  • Lennarts Fru

    Svanboet,
    Vi bpkade kyrka 6 månader innan bröllopet men i och med att vi gifte oss en söndag så var de ju inte alls nå problem, de är väldigt få som gifter sig en söndag och vissa kyrkor vägrar att hålla vigslar söndagar.. men vi lyckades ;)

    Lokalen bokade vi två månader innan bröllopet, men då var de också en ganska lätt bokad lokal.

    Däremot så rekomenderar jag att skicka ut inbjudningarna i tid, speciellt om ni ska ha ett sommar bröllop eller ett december bröllop. Många bokar resor och semestrar vid dom tiderna på året och semestrar bokas oftast i ganska lång förväg så vill man vara en del av folks semester-planer så får man nog vara ute i god tid. Vi gifte oss i augusti och skickade inbjudningarna i Mars för att vara riktit säkra, bättre de säkra före de osäkra.

    Paradisfågel
    Du kan läsa min bröllopsdag på min presentation är på BT. Vi hade en fntastisk dag och de finns ingenting jag känner att jag vill glömma för att när dagen när man ska gifta sig väl är kommen så är alla roligheter och alla misstag välkommna.. "misstagen", eller ska man säga snedstegen, som eventuellt kommer under dagen blir i slutänden bara roliga minnen som gjorde eran dag ännumer ihågkommen.. De skedde små fel på våran dag, men vad vore dagen utan dom felen ? ;)

    Däremot så finns de en sak jag är besviken på och de är att dom vi bjöd in inte hörde av sig innan OSA så min mans syster fick ringa runt till alla förutom våra syskon och föräldrar för att fråga vilka som skulle komma, mycket dålig stil.. då hade vi ändå 70-80 gäster inbjudna men bara föräldrar och syskon hörde av sig i tid.

    Men själva brällopsdagen var fantastisk och de är dumt att gå å vara besviken eller haka upp sig på småsaker då de är dagens utspel i största allmänhet som räknas.. kärlekens staka lågor..

    Ett tips... ta vara på dagen för att den går alldeles för fort.. du har en underbar tid framför dig..

  • sokkerstruten

    Jag är 24, kommer vara 25 år när vi gifter oss, Linus kommer vara 30 ska fylla 31!

    Vi är först bland alla våra kompisar, bla även på linus sida vars kompisar är 30 och över 30!

  • paradisfågel

    Lennarts Fru, förstår att ni hade en underbar dag! Det jag undrade var mer om de va nån speciell del av dagen som gjorde att du mös lite extra, kanske första dansen som gifta? Va tråkigt att de flesta gästerna inte hörde av sig i tid!

    Diz, vad är DIY - tema?

    Svanboet, vi kommer nog skicka ut inbjudningarna i god tid, oavsett var vi kommer gifta oss så kommer många av våra gäster få resa långt.. Jag e nämligen ifrån skåne och min älskade m2b e ifrån dalarna..

  • Bridemma

    hallå alla här inne...
    själv kommer både jag och sambon att vara 26 år när det blir av nästa höst. Då har vi varit tillsammans i 6½ år... Vad tiden går fort ibland?

  • Svanboet

    Får man lov att hoppas att många av våra gäster också är långväga. Har stora delar av hans släkt utspridda över hela landet, från Luleå till Värmland. Har vänner på Öland och i Boden. Förhoppningsvis ska de alla vilja komma och tycka det är värt resan. Praktiska detaljer får vi lösa när saker och ting blir mer fastlagt och det närmar sig.


    paradisfågel skrev 2008-11-25 08:50:44 följande:
    Svanboet, vi kommer nog skicka ut inbjudningarna i god tid, oavsett var vi kommer gifta oss så kommer många av våra gäster få resa långt.. Jag e nämligen ifrån skåne och min älskade m2b e ifrån dalarna..
  • Emmmmm

    jag var 24 och min 26 när vi gifte oss, då hade vi varit tillsammans i 6 år.

  • paradisfågel

    Svanboet, det hoppas nog alla att deras bröllop ska vara O e övertygad om att ert kommer vara de

  • aguila86

    Hej!
    Vi kommer vara 23 och 28 när vi gifter oss 12/12 nästa år, då har vi varit tillsammans i ca 3½ år. Vi har redan en dotter som är 1½ så det känns som om vi varit tillsammans en evighet

  • Lennarts Fru

    paradisfågel

    Vi hade ingen "första dans" varken jag eller min man gillar att dansa och vi ville ägärna stå över de bägge två och eftersom att de var våran dag och vi inte ville så stog vi helt enkelt över. Jag sjöng lite på slutet i stället ;) jag älskar att sjunga..

    Men den mysigaste stunden var när vi kom till hotellet och fick klä av oss och dricka skumpa och bubbla i bubbelpoolen för oss själva på stdshotellets lyxigaste svit ;)

Svar på tråden Unga Fruar/Blivande fruar under 30?