• lyckligastebruden

    Spex till festen

    Många fina tips ni har! Jag vill bara varna för att alla brudpar kanske inte uppskattar såna lekar som t.ex. Lilltrolle beskrev. Själv tycker jag det skulle vara mest jobbigt med såna lekar, och säkert många andra med mig. Varken jag eller min blivande skulle vara särskilt roade av en sån lek, bara illa berörda. Oerhört barnsligt och pinsamt!

    Mitt råd är alltså: tänk efter vad brudparet skulle tycka om, och ha inga lekar/spex som de tycker är pinsamma! Det är ju deras dag.

    Kan ju avsluta med ett dåligt/jätteroligt exempel, beroende på vem som läser/tittar på: Brudparet får gå till ett annat rum så att de inte hör vad lekledaren säger. Lekledaren informerar gästerna om vad som kommer att ske: de ska få höra hur det kommer att låta på bröllopsnatten. Brudparet kommer in igen och får följande instruktioner: brudgummen ska med förbundna ögon försöka få in ett föremål i en flaska. Föremålet ska vara väldigt svårt att få in i flaskan. Bruden ska med ord försöka guida brudgummen så att han får in föremålet. Ni kan själva tänka ut hur det låter i gästernas öron (de tänker på bröllopsnatten) när brudparet pratar: lite längre åt höger, nu är den nära, lite längre hitåt, tryck nu ... osv. osv.

    Roligt för en del, pinsamt för andra. Ni känner brudparet det gäller. Själv skulle jag verkligen inte uppskatta denna "lek" men andra kanske gör det.

Svar på tråden Spex till festen