• 79aras

    Bröllopsbudget

    Hej
    Då vi är i startgroparna tycker vi att vi hade "lagom lågbudget" (om det går att uttrycka så).det håller tyvärr inte längre..
    Nu e jag väldigt nyfiken på om någon annan vill dela med sig av sin budgetplan. Vad väljer ni att lägga pengarna på?

  • Svar på tråden Bröllopsbudget
  • GithKat

    vi kör verkligen lågbudget.. räknar i runda slängar på att det kommer kosta runt 25 000, så här har vi valt att lägga pengarna:

    kläder ca 5500 för oss båda
    frissa + smink 2200
    lokal max 500 lånar festlokalen på svärmors arbetsplats
    bil lånar vi svärmors sportbild
    mat ca 5000 (egenlagad buffé) nu betalar sväronen den vilket vi inte räknade med från början.
    tårta: 1500
    alkohol 3000
    ring: 4900
    Dekorationer: 1500
    trycksaker: 1500
    blommor: 500

    summa sumarum 26100

    Vi skippar fotograf och låter vänner fota. Musik i kyrkan blir en god vän som sjunger, musik på festen blir från datorn.

  • Janiz

    githkat ska ni verkligen skippa fotograf???? jag tror ni kommer ångra er jätte mycket det finns ju fotografer som är billiga.

  • GithKat

    Japps vi skippar faktiskt fotograf. Har en god vän som är väldigt duktig på att fota och fotograferar ofta då hon är med i en amatörfotoklubb. Jag har sett bilder som jag tycker är bra, därför vågar vi. Sen kommer säkert någon på bröllopet lyckas ta någon bild som blir bra, då vi uppmanar alla till att ta foton. Då vi diskuterat det noga tror jag inte vi kommer ångra oss. Ingen av oss sätter proffsfotade fotografier särskilt högt på prioriteringslistan. Med tajt budget lägger vi hellre pengarna på annat.

  • Chilianna

    Kan inte länka den! Men jag mailar den gärna till er alla! (Sitter i Dalarna just nu och har den på hårddisken i Stockholm, så jag fixar det imorgon kväll- snälla puffa fram tråden tills dess så jag inte blir förvirrad och kommer på det om 2 veckor eller så )

  • Chilianna

    Mail påväg! Hoppas listan är till hjälp och att ni alla fick mailet- hojta till annars!!!

  • Gerda

    Chilianna

    Tak så mkt! Ska ta mig en bätte titt imorgon på din budget, ser att du tagit dig tid att kommentera och tipsa - tack så mkt för jobbet!

    /Gerda

  • Pumpkin

    Chilianna:

    Tack så jättemycket! Ser ju inte alls omöjligt ut att hålla en vettig budget

  • osse

    Chilianna

    Om du orkar med så får du hemskt gärna maila mig med :)
    Precis som en av de ovanstående så hade vi först satt en budget på 40,000 men nu är vi uppe i över 70,000 ....

    miahallberg71@hotmail.com

Svar på tråden Bröllopsbudget