• Trici

    Points-systemet!

    Hej!
    Är det nån som vet var man får tag i ett Viktväktar points-system? Jag har hört att det finns att få tag på nånstans på nätet. Jag behöver ingen Viktväktarkurs men jag vill gärna ha pointsen. Kan nån hjälpa mig?

  • Svar på tråden Points-systemet!
  • Röd-brud

    Varför är så många så rädda för att gå till viktväktarna?

    Om ni ändå vill lära er allt, och försöka räkna points mm, varför inte då gå dit och få en genomgång?
    Dessutom blir resultatet mycket bättre om mna går dit regelbundet jämfört med om man skall försöka fixa det själv.

  • tvillingsjäl

    Rökbrud:

    Kanske för att VV är hutlöst dyra?! 100 spänn i veckan för att sitta och lyssna på någon som pratar? Har du rätt motivation klarar du det själv, oavsett vilken metod du väljer!

  • Ellte

    tvillingsjäl: Vad kostar kurser annars tror du? Vilken kurs som helst... :?

    Visst, har man rätt motivation klarar man vad som helst själv...men ibland (eller faktiskt i väldigt många fall) hjälper grupppushen och kurser till att öka motivationen. Sedan tycker jag inte att VV är det ultimata men att köra deras program utan att veta vad det handlar om (t.ex få info om vätska, fett mm mm) är faktiskt inte helt smart. :)

  • Röd-brud

    Jo, kanske kan man tycka att 100 kr per vecka är dyrt.
    Men å andra sidan blir det ju inte billigare för oss andra som köper kursen när andra "lever på den gratis".

    Jag vet att jag kan verka lite provocerande, men jag är bara så trött på alla (då inte bara folk här på BT) som vill ha tips och låna papper mm från oss andra som går och betalar för det.

  • tvillingsjäl

    Ja det kan jag absolut förstå.. att det inte blir billigare för er som går kursen, dom som vill använda deras nätmaterial borde ju köpa det själv! och Ellte, jag vet inte nåt om andra kurser men det finns ju andra alternativ tex viktklubben, billigare, smidigare och där kan du läsa allt om vätskor och fett osv...dessutom slipper du sitta och räkna points!

  • Ellte

    tvillingsjäl: Jag menar andra kurser, vilken som helst... Jag lovar att du inte hittar någon kurs där du lär dig något där du betalar mindre än 100:- per timma...

    Viktklubben betalar du 100:-/månad utan kurs, utan personlig konsulent... och räknar precis lika jäkla mycket fastän kalorier istället för points :?

  • Ellte

    Måste bara... Alltså jag bryr mig inte om hur andra går ner i vikt... Viktklubben funkar ju uppenbarligen bra för vissa :) Viktväktarna för andra... För mig funkar kurser hos ITrim...

    Jag ville bara påvisa att det faktiskt inte ÄR dyrt, med tanke på vad man får... Du betalar för deras kunskap och tid...precis som på alla kurser :)

  • tvillingsjäl

    Ellte, nejdå..på viktklubben räknar inte DU några kalorier, det sköter datorn åt dig!
    Dessutom kan jag inte kalla VV för nån personlig konsulent, du ställer dig på vågen, dom antecknar din vikt, du går in i ett rum där du sitter med en massa andra människor...var är den personliga kontakten? Men som sagt..det är MIN åsikt!

    Jag vill inte kritisera eller på nåt sätt moralisera, alla är vi olika och just för mig så funkade viktklubben bättre och det är väl ändå bättre att betala 100/månad än 100/vecka ?! Jag har som sagt provat båda varianterna och jag tyckte att det var jättesmidigt att bara sätta sig vid datorn och fylla i vad jag ätit, så räknade datorn ut det år mig, jag slapp åka iväg och jag slapp ställa mig på vågen inför någon annan! Men då är ju jag en person som jobbar bäst själv oxå!

  • Röd-brud

    Du behöver inte räkna dina points själv om du inte vill heller, det kan datorn göra till dig det också. då kostar det 350 kr(tror jag) per månad och man kan sköta det mesta vid datorn om man vill det. vill man så kan man under månaden gå på så många möten som man vill och ha så många personliga samtal som man vill. Precis efter eget önskemål.

    Sen är det ju så att det finns en mening med att lära sig räkna (point eller kalorier) så att man kan fortsätta leva efter det resten av livet, för att slippa åka bungyjump på vågen.

  • AnnaZ

    Grundvarianten förut var iaf detta:

    Över 80 kilo - 22 points
    Mellan 70 och 80 kilo - 20 points
    Under 70 kilo - 18 points

    Sen kan du få mer points att äta upp om du tränar

Svar på tråden Points-systemet!