Hej! Jag har arbetat inom Cervera i 9 år, varav senast 2,5 år på huvudkontoret(slutade i november). Eftersom ingen från Cervera svarat kan väl jag försöka.
Problemen ni beskriver var väl kända utan att vi fått in specifika fall till oss. Att listorna faxas mellan butikerna är en hanteringsmässig katastrof, men det enda sättet som vi kunde distribuera dessa listor. Det fanns (finns) inom delar av kedjan en stark avvisande attityd mot ny teknik (hantering, kostnader m.m)vilket jag beklagar. Som ni säkert sett har vi inte ens en gemensam hemsida...
Ett professionellt upplägg (typ intranät e.d) mellan butikerna som andra kedjor har skulle eliminerat de flesta problemen, dock inte dåligt bemötande eller inslagning av fel produkter. Dåligt bemötande kan jag bara be om ursäkt för, den finns där hos vissa individer (och inte bara på Cervera utan hos alla kedjor!) men den är tragisk för varje butik/kedja som vill vara framgångsrik. Vårat motto från HK var alltid: "Var bussig", men det är som med resten av ett bra butikskoncept: Det är bara framgångsrikt om det implementeras ned till varenda en som jobbar i den kedjan. Problem och missar kan givetvis uppstå, men självklart skulle allt lösts snabbt, kvickt o lätt så du (och ni andra som har liknande erfarenheter) blivit nöjd eller mer än nöjd.
Nu jobbar jag inte där mer, men jag älskar fortfarande Cervera, dess koncept och dess medarbetare (jag säger ju fortfarande "vi"!).
Kul att Kungens Kurva håller stilen!!! Bra jobbat, grabbar(om ni läser detta)