Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

    Varning för Cervera!

    Jag tycker den bästa önskelistan som jag känner till på internet är bröllopstorgets egna, den är ju faktiskt enkel och lätt att använda. Det finns också en ansvarig som kan ta hand om den och skydda den med lösenord, jag har lagt mina föräldrar som ansvariga så slipper jag tänka mer på detta med önskelista. Det är faktiskt väldigt praktiskt, för alla har ju inte internet och då kan mina föräldrarna gå in och boka åt någon gäst när det behövs.

    Till skillnad mot Cervera och Duka så ligger den ju också alltid på internet och man kan lägga upp presenter från vilken butik som helst, man är inte knuten till något varuhus. Då kan det ju inte bli så mycket fel som med Cervera, om inte gästerna väljer något annat än på önskelistan naturligtvis.

    Den enda nackdelen är att vi som brudpar kan faktiskt se vad som har bokats och då kan man få ett hum av vilka presenter man kanske kommer få. Fast det är ju bara att man inte går in och tittar på den.

  • Bröllopstokiig

    Vi gifte oss i september och hade lämnat önskelista på Cervera i Malmö. Vi har bara positiv erfarenhet av Cerevera. Bra och tillmötesgående personal m.m. Tänk på att det kan vara olika från butik till butik!

  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

    Ett bröllop gör man föhoppningsvis bara EN gång i livet och det kostar MYCKET pengar!!!
    Förstå då hur mycket pengar som läggs ner på presenter till de förväntansfulla brudparet...
    Mycket tråkigt tycker jag !!
    Jag skulle bett att få lämna tillbaka allting o få pengar och gått till Duka istället!
    Hoppas det gick bra till slut och lycka till.

  • Bröllopstokiig

    Jag tycker att det är en jättebra idé att ha önskelista. Som gäst uppskattar jag det enormt. Det är väldigt vanligt i USA men de verkar ha kommit längre, det fungerar väldigt bra. Om butikerna i Sverige verkligen faxar listor emellan butikerna så är det ju katastrof. Sånt måste ju gå in direkt på datorn. Blir det dubbelt i alla fall så borde det bara vara att lämna tillbaka. Tyvärr så verkar den gamla servicekänslan leva kvar hos vissa (det var annorlunda för 30 år sedan. Service var något fult, man skulle inte behöva stå någon till tjänst, även om man jobbade i butik.) Att expediter blir sura och defensiva är så pinsamt. Det är ingen personlig sak, utan var lite professionell!

  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

    Anna, skicka med länken till den här sidan till Cerveras ledning så de förstår att du inte är ensam om din "erfarenhet". Den här typen av kritik lär de ju knappast vilja få spridd som reklam...

  • Bröllopstokiig

    Hej!

    Mitt tips som blivande jurist är att du inte ger dig ang. detta, utan attta det vidare. Att vända sig till högsta vhefen är alltid effektivt och ta gärna med ARN i konversationen. Tyvärr är det här inte första gången som jag hört en dylik historia om Cervera, så jag vill att du ska veta att du har rättigheter som konsument - använd dig av dem! Lycka till!

Svar på tråden Varning för Cervera!