• Sep brud

    Skärgårdstema

    Tänkte att vi alla som vill ha våra bröllop inspirerade av skärgården eller vattnet kunde slå våra kloka huvuden ihop. Finns det någon som vill träffas för att spinna ideér mm?

  • Svar på tråden Skärgårdstema
  • Karin augusti-05

    Sep brud + resten av er med skärgårdstema

    Hej, nu är jag tillbaka på nätet...åtminstone delvis...vi har haft världens problem med att fixa uppkoppling sen vi flyttade upp till Stockholm, och det har inte löst sig riktigt än...men förhoppningsvis ska det vara fixat i mitten av april (enligt Bredbandsbolaget...)

    Hursomhelst, hur går det med planerandet? Någon som känner för att träffas i Stockholm & "brainstorma" vårt havstema?! Har som sagt lite idéer själv men vill gärna få fler...+ att det är alltid kul att ta en fika...någon som vet om det planeras BT-träff i Stockholm snart?

    Hör gärna av er hit i så fall...

    Ha det bäst - vi hörs snart!

  • Maran

    Ni som ska skicka inbjudan med flaskpost, blir det inte väldigt dyrt att skicka paket till så många? Eller har ni löst det på annat sätt?

  • Popcorn

    Vi har valt flaskpost, men det är faktiskt bara två som vi behöver skicka med posten. Resten delar vi ut själva alternativt låter våra föräldrar dela ut (på respektive hemort efter att de fick sina av oss vid påsk). Alla gäster får ju inte inbjudningarna samtidigt, men det spelar mindre roll eftersom vi delar ut till de som känner varandra vid samma tillfälle.

    Vi har 50 cl glasflaskor med sand och några småstenar i samt en trälåda med träull som vi lägger flaskorna i. Portot med posten blir 55 kr per styck.

  • Sep brud

    Karin augusti-05, jag träffas gärna. Kan du dagtid? Jag börjar nytt jobb den 18/4 så fram tills dess kan jag närsomhelst.

  • Karin augusti-05

    Hej igen!

    Först svar till Sep brud: Ja, jag kan på dagtid för jag har ännu inte fixat jobb...du kan nå mig på min mail, ska försöka kolla den varje dag...vill helst inte ge ut mitt mobilnummer här... ;o)
    karin_rby@hotmail.com
    Skulle vara jättekul att träffas! ;o)

    Till Maran: Vi gör precis som Popcorn, lämnar ut till de som bor på orter vi har släkt/vänner eller som vi besöker inom den närmsta tiden...alla får inte samtidigt men jag tycker precis som Popcorn, att det inte spelar någon roll då de som har kontakt med varandra får samtidigt....sedan blir det några inbjudningar som blir lite dyrare...ska t.ex. skicka till Tyskland m.m....men det är bara några få, så det blir inte så jättedyrt ändå! ;o)

    Popcorn: Hur fick ni tag i trälådor?! Hade jag gärna också fixat men har ännu inte lyckats hitta några...något bra tips?!

    Ha det bäst, vi hörs!

  • Popcorn

    Karin augusti-05: Vi hittade en "trälådekille" på nätet, och han kunde göra lådor som passade våra flaskor precis. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad han heter men jag kan kolla upp det och återkomma. Vi fick 40 lådor levererade hem till oss med en massa träull i en stor påse. Är du nyfiken på våra flaskor? Om du är det så kan jag säga att jag har skickat dig en bild - dock inte på lådorna för några sådana bilder har vi inte tagit.

  • Popcorn

    Karin augusti-05: Nu har jag hittat vad han med trälådorna heter, och det är Lasse Magnusson på Weston Expac. Han/de finns i Kinna och kan nås på tel. 0320-16615. Hemsidan är weston-expac.se

    Mitt försök att maila dig gick förresten inte - jag fick tillbaka ett felmeddelande om att mailet inte gick fram.

  • Karin augusti-05

    Till Popcorn:

    Tack för all hjälp! Jag hade fått överfull mailbox...men om du försöker igen kanske det lyckas...(den fylls jättesnabbt, har lite problem med spam... :o(

    Så snälla, försök gärna igen, jag vill jättegärna se era flaskor... ;o)

    Ska försöka få tag på lådkillen imorgon...toppenbra att det finns ett forum där man kan få hjälp med sådant här, eller hur?! ;o)

  • Maran

    Lycka till med era flaskposter, tycker verkligen att det var en kulig idé!

  • Sep brud

    tips vart man kan hitta livboj, de röd/vita ni vet. Brukar finnas vid badplatser. Vi skulle vilja trycka våra namn på en sådan för att ha bakom oss vid middagen....

  • Sep brud

    maran, klockers, ringde dem idag de skickade mig vidare till fabriken så nu har jag beställt. Ska bli en överaskning till min M2B

Svar på tråden Skärgårdstema