• Kattfo­t
    Äldre 17 Mar 08:59
    125602 visningar
    9 svar
    +1
    9
    125602

    Hur tar man bort lösnaglar?

    Hej!

    Jag har köpt billiga lösnaglar på H&M, inte för något speciellt tillfälle utan bara för att jag vill uppleva hur det känns att ha lite längd på naglarna för en gångs skull.

    Instruktionerna på förpackningen är inte så utförliga och jag blir inte klok på hur det är tänkt att jag ska bli av med naglarna sen. Doppa fingrarna i aceton? Vadå? I flytande aceton eller ska jag svepa in dom i bommulstussar med aceton? Vad händer då? löser limmet upp sig eller är det hela lösnageln som löser upp sig?

    Kan förstå att mina riktiga naglar inte mår så bra efter den behandlingen, men en gång vill jag i alla fall prova...

    Hoppas ni kan förklara så att jag begriper!

    /kattfot

  • Svar på tråden Hur tar man bort lösnaglar?
  • Majsan­80
    Äldre 17 Mar 09:00
    #0

    Häll på rikligt med aceton på en bomullstuss och håll den sen tryckt mot nageln en stund. Försök sen försiktigt att lossa nageln på sidorna och dränk på mer aceton tills den lossar. Slit ej, då följer din vanliga nagel med.

  • LisaMa­rie
    Äldre 20 Mar 11:57
    #0
    +1

    Du kan alltid pröva att diska i hett vatten .
    Då flöt mina upp på ytan.

  • malte
    Äldre 20 Mar 12:55
    #0

    Tippar och byggnad av acryl (som jag gjort på salong) tas bort med aceton. Är det liknande så kan du göra så här: Dränk in små bomullstussar (jag brukar klippa bitar av bomullsrondeller) i aceton. Lägg på nageln och vira in hela fingertoppen i en liten bit aluminiumfolie så att det sitter. Vänta en stund (mina tar minst 30 min men jag vet inte hur det är med din sort) och ta sedan bort nageln.

    Enklast att ta en hand i taget så att man har en att jobba med... Lycka till!

  • Trinit­y
    Äldre 20 Mar 16:07
    #0

    Hej,
    jag brukar hälla upp aceton antingen i handfaten eller någon slags skål som man inte är så rädd om (plast kanske inte är att föredra iofs...) Och sedan håller jag ner fingertopparna i acetonet tills de antingen lossnar eller löses upp helt.

  • Trinit­y
    Äldre 20 Mar 16:08
    #0

    Oops, menade naturligtvis tills lösnaglarna löses upp och inte fingertopparna...

  • Bonade­a
    Äldre 20 Mar 17:52
    #0

    Vissa billigare typer av lösnaglar löses upp helt när man tar en vanlig bommulstuss med aceton på. Alltså du gör som när du tar bort nagellack i vanliga fall. Men prova dig fram lite... var inte för hårdhänt bara om de inte lossnar...

  • Äldre 4 Jan 00:43
    #7

    Jag häller hett vatten i en skål sen så håller jag fingertopparna i vattnet så går de av.

    Det tar typ ca 5-10

    OBS: Slit ej Annas kommer din vanliga nagel med. Det har hänt till mig.


    1
  • Äldre 19 Mar 13:35
    #9

    Nailheaven, tråden är elva år gammal. Mm hon inte fått bort naglarna nu har de vuxit bort flera gånger om. Dessutom är det inte tillåtet att länka till sitt företag så inlägget är anmält.

  • Sat 18 Apr 2020 08:40
    #9

    hej jag kan inte ta bort mina lösnaglar! För att mina riktiga naglar följer med då Rynkar på näsan VAD SKA JAG GÖRA

Svar på tråden Hur tar man bort lösnaglar?