• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

    Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

    Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

    Ringar 2011

    Ringar 2012

    Ringar 2013


  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • nathalieal
    Izan skrev 2014-05-02 16:21:47 följande:

    Efter en viktnedgång var min förlovningsring alldeles för stor så jag lämnade in den och lite mer guld och valde en bredare och högre ring. Jag hade tänkt att ha Schalins Virvla som vigselring men när sambon sa häromdan att vi kan köpa vigselringen nu i helgen har jag börjat vela... Jag gymmar  5-6 dagar i veckan, skruvar bil på fritiden, bakar en hel del. Är rädd att jag ska slå i den/fastna så att den blir förstörd.


    Jag har virvla o0ch tränar utan problem! ;)
  • Himla
    Izan skrev 2014-05-06 12:20:48 följande:

    Ojojoj vad besviken jag är! Var och kikade på vigselring i söndags och när jag såg den jag trodde att jag ville ha så var det inte långt till tårar. Jag gillade den inte alls. Den min blivande gillade mest var snäppet värre. Bara att börja leta på nytt. Har ni klickat med er vigselring på en gång eller har ni vant er med den? Är så kluven just nu. 


    Ut och titta överallt, prova även sådant du inte tänkt dig, det kan bli kärlek när den sitter på fingret. Jag har helt svängt om trots att jag hade en klar vision från början så blev det något helt annat när det kom till kritan.
  • Himla
    Emphyria skrev 2014-05-06 01:11:44 följande:

    Är så löjligt förtjust i min tillfälliga ring, en sån man kan få ur en automat när man lägger mynt i. Riktiga ringar ska vi skaffa så fort vi har råd och möjlighet. Jag var egentligen helt inställd på en alliansring med vanliga diamanter, men nu har jag ändrat mig helt, och vill få tag i en ring som liknar denna, i vitguld med svarta diamanter. :) Inte lika bred (tänk ett svart parti, i stället för två), men huvudsaken är att den "riktiga" ringen ska påminna mig om denna, med sina tunna svarta gummiband, varje gång jag ser den.


    Härligt, sambon hade tänkt ge mig en automatring men han hittade endast studsbolls eller tuggummi automater så jag får vara utan ring tills vi är klara med designen  :) Din var riktigt snygg ju!
  • iso
    MrsP93 skrev 2014-05-03 18:49:27 följande:

    Måste spamma er lite till, är så löjligt förälskad i mina ringar så nu har mannen gömt undan dom tills bröllopet för att jag bara vill titta på dom hela tiden..


    Jättefina!

    kan du inte berätta lite mer om ringarna, vad har du valt för storlek, färg osv? jag kommer ha olika färg på mina diamanter i förlovningsringen och vigselringen (bara ett steg mellan iofs) men funderar på om det kommer synas.
  • MrsP93
    nathalieal skrev 2014-05-06 13:49:33 följande:
    Måste bara fråga vart du köpt ringarna?
    så vackra!
    iso skrev 2014-05-06 17:15:36 följande:
    Jättefina!

    kan du inte berätta lite mer om ringarna, vad har du valt för storlek, färg osv? jag kommer ha olika färg på mina diamanter i förlovningsringen och vigselringen (bara ett steg mellan iofs) men funderar på om det kommer synas.
    Tack! :) Mina ringar är från New York, från ett företag som gör alla deras smycken med CZ stenar av den bästa kvaliten. Pratade med en guldsmed här hemma innan jag beställde och hon kan inte se att de är oäkta utan att undersöka jättenoga med förstoringsglas och de ligger på ungefär en 9a på hårdhetsskalan, det fick mig att välja CZ istället. Är verkligen supernöjd!

    Mittstenen är på 0,46 carat. På infon om ringen så står det clear colour
    Det är sammanlagt 57 små stenar på båda ringarna tsm, även de i clear colour. 

    Jag är väldigt nöjd med storleken och den känns smidig, just nu har jag en hög safirsolitär så allt är nog smidigare än den ;) Men jag är noga med att ha av ringar när jag tränar osv med. 

  • iso
    MrsP93 skrev 2014-05-06 19:41:44 följande:
    iso skrev 2014-05-06 17:15:36 följande:
    Jättefina!

    kan du inte berätta lite mer om ringarna, vad har du valt för storlek, färg osv? jag kommer ha olika färg på mina diamanter i förlovningsringen och vigselringen (bara ett steg mellan iofs) men funderar på om det kommer synas.
    Tack! :) Mina ringar är från New York, från ett företag som gör alla deras smycken med CZ stenar av den bästa kvaliten. Pratade med en guldsmed här hemma innan jag beställde och hon kan inte se att de är oäkta utan att undersöka jättenoga med förstoringsglas och de ligger på ungefär en 9a på hårdhetsskalan, det fick mig att välja CZ istället. Är verkligen supernöjd!

    Mittstenen är på 0,46 carat. På infon om ringen så står det clear colour
    Det är sammanlagt 57 små stenar på båda ringarna tsm, även de i clear colour. 

    Jag är väldigt nöjd med storleken och den känns smidig, just nu har jag en hög safirsolitär så allt är nog smidigare än den ;) Men jag är noga med att ha av ringar när jag tränar osv med. 

    OK, jag har väldigt dålig koll på CZ stenar men om du har kollat upp såpass så blir det nog kanon! jag visste ens att det fanns olika hårdhet på dem.

    hur är det med ringar sen när man tränar; ska man undvika det helt? jag kommer inte känna mig bekväm med att ta av mig mina ringar varje gång. antar att det beror på vad man tränar men hur gör ni andra?
  • Izan
    iso skrev 2014-05-06 20:01:32 följande:
    hur är det med ringar sen när man tränar; ska man undvika det helt? jag kommer inte känna mig bekväm med att ta av mig mina ringar varje gång. antar att det beror på vad man tränar men hur gör ni andra?
    Min gamla förlovningsring som var för stor tog jag alltid av mig men den jag har nu har jag på mig när jag springer, kör rodd och styrketräning. När jag går på kickboxning och kettlebells tar jag av mig den.
  • iso
    Izan skrev 2014-05-06 21:15:15 följande:
    Min gamla förlovningsring som var för stor tog jag alltid av mig men den jag har nu har jag på mig när jag springer, kör rodd och styrketräning. När jag går på kickboxning och kettlebells tar jag av mig den.
    var den för stor i storleken eller för stora stenar/stenar som var i vägen? jag tror inte jag skulle våga lämna ringen i omklädningsrummet, och försäkringen gäller väl ev inte då heller... angenämnt problem kanske, men ändå lite jobbigt :) vill ha den på men inte skada den, mig själv eller andra.
  • iurochskur
    MrsP93 skrev 2014-05-06 19:41:44 följande:
    iso skrev 2014-05-06 17:15:36 följande:
    Jättefina!

    kan du inte berätta lite mer om ringarna, vad har du valt för storlek, färg osv? jag kommer ha olika färg på mina diamanter i förlovningsringen och vigselringen (bara ett steg mellan iofs) men funderar på om det kommer synas.
    Tack! :) Mina ringar är från New York, från ett företag som gör alla deras smycken med CZ stenar av den bästa kvaliten. Pratade med en guldsmed här hemma innan jag beställde och hon kan inte se att de är oäkta utan att undersöka jättenoga med förstoringsglas och de ligger på ungefär en 9a på hårdhetsskalan, det fick mig att välja CZ istället. Är verkligen supernöjd!

    Mittstenen är på 0,46 carat. På infon om ringen så står det clear colour
    Det är sammanlagt 57 små stenar på båda ringarna tsm, även de i clear colour. 

    Jag är väldigt nöjd med storleken och den känns smidig, just nu har jag en hög safirsolitär så allt är nog smidigare än den ;) Men jag är noga med att ha av ringar när jag tränar osv med. 

    Har ni beställt dom online eller varit i USA och köpt dem? Vad heter företaget? Jättevackra ringar :)
  • a ring on my finger
    Izan skrev 2014-05-06 12:20:48 följande:

    Ojojoj vad besviken jag är! Var och kikade på vigselring i söndags och när jag såg den jag trodde att jag ville ha så var det inte långt till tårar. Jag gillade den inte alls. Den min blivande gillade mest var snäppet värre. Bara att börja leta på nytt. Har ni klickat med er vigselring på en gång eller har ni vant er med den? Är så kluven just nu. 


    Bestäm inte ring innan utan prova prova prova skulle jag säga.

    Jag har alltid tänkt mig en speciell typ av ring men fastnade för en helt annan som jag köpte. MEN sen hittade jag ytterligare en ring som kändes klockren och inte heller den var den typ av ring jag trodde jag ville ha.

    Jag har alltså bytat "stil" tre gånger trots att jag visste vad jag gillade. Samma med klänningen som blev precis tvärtemot vad jag trodde jag skulle fastna för
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014