• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

    Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

    Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

    Ringar 2011

    Ringar 2012

    Ringar 2013


  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • nida86
    Tossen skrev 2014-04-23 13:27:02 följande:

    Nu äntligen kan jag visa min förlovningsring! Svårt att ta bra bilder :)


    Åhh vilken fin ring! Väldigt klassisk och elegant. Påminner om en Tiffany ring :)


    Hoppas att du inte tar illa upp av min fråga men hur stor är diamanten? Jag har kikat på några hemsidor men det är svårt att avgöra storleken via en dataskärm. Din var precis lagom, varken för stor eller för liten. 

  • Tossen
    nida86 skrev 2014-04-23 15:12:31 följande:

    Åhh vilken fin ring! Väldigt klassisk och elegant. Påminner om en Tiffany ring :)


    Hoppas att du inte tar illa upp av min fråga men hur stor är diamanten? Jag har kikat på några hemsidor men det är svårt att avgöra storleken via en dataskärm. Din var precis lagom, varken för stor eller för liten. 


    Tack så mycket! jag älskar den :)

    Nej det gör jag inte :) Den är 0.71 carat. Tycker den känns lagom för mig, slipper fastna i saker och så :)
  • JennyJohansson


    Vi kör på en varsin vigselring, den övre är min blivande mans och den nedre min som vi matchar till våra likadana förlovningsringar (guldringar med utskuret mönster) har ingen bild på dessa just nu dock :) längtar tills vi får bli man och fru! :)
  • Tuvalie88
    Tossen skrev 2014-04-23 13:27:02 följande:

    Nu äntligen kan jag visa min förlovningsring! Svårt att ta bra bilder :)


    Åh vad fin! Gillade att den var så smal. Får jag fråga vad det är för märke? Vad är det för bredd?
  • dream85

    Äntligen har våra ringar kommit. Vi beställde från Safira och är otroligt nöjda. Längtar så tills jag får bära bägge ringarna, den stora dagen är 20 september iår.



    Svårt att få någon bra bild på vigselringen. Här är bilden som finns på Safiras hemsida.

  • CoG
    Imsevimse skrev 2014-04-22 21:45:25 följande:

    Jag har sen tidigare lagt upp en bild på min tilltänka vigselring, men nu har planerna ändrats. Min rara, goa mormor överraskade mig stort idag med att ge mig en ring som hon köpte till sig själv för 37 år sedan. På grund av ledbesvär kan hon inte längre använda ringen och tyckte därför att det vore synd att bara lägga den i låda. Det är en vitguldsring med 10 diamanter på totalt 0,40 ct. 
    Jag är jätteglad över möjligheten att få förtidsärva denna ring, när jag sedan får bära den så kommer den ju dels att påminna mig om mitt äktenskap med den man jag älskar, och dels påminna mig om min mormor. =)


    Och den blev ju jättefin tillsammans med förlovningsringen också!


    Vad roligt att bära en ring som betyder mycket på mer än ett sätt :)

  • CoG
    Imsevimse skrev 2014-04-22 21:45:25 följande:

    Jag har sen tidigare lagt upp en bild på min tilltänka vigselring, men nu har planerna ändrats. Min rara, goa mormor överraskade mig stort idag med att ge mig en ring som hon köpte till sig själv för 37 år sedan. På grund av ledbesvär kan hon inte längre använda ringen och tyckte därför att det vore synd att bara lägga den i låda. Det är en vitguldsring med 10 diamanter på totalt 0,40 ct. 
    Jag är jätteglad över möjligheten att få förtidsärva denna ring, när jag sedan får bära den så kommer den ju dels att påminna mig om mitt äktenskap med den man jag älskar, och dels påminna mig om min mormor. =)


    Och den blev ju jättefin tillsammans med förlovningsringen också!


    Vad roligt att bära en ring som betyder mycket på mer än ett sätt :)

  • LasVegas2014

    Vi valde att designa våra egna ringar. David J. Butler i Malmö har gjort ett riktigt bra jobb, är så nöjd

    Sedan slutet av mars bär jag dessa två ringar, den breda är förlovningsringen.

    Måste såklart visa mannens ring med.

  • MrsP93
    LasVegas2014 skrev 2014-04-24 20:45:49 följande:

    Vi valde att designa våra egna ringar. David J. Butler i Malmö har gjort ett riktigt bra jobb, är så nöjd

    Sedan slutet av mars bär jag dessa två ringar, den breda är förlovningsringen.

    Måste såklart visa mannens ring med.


    Vilka snygga!
    Vad är den det för sorts sten i herr-ringen? :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014