• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

    Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

    Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

    Ringar 2011

    Ringar 2012

    Ringar 2013


  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • cinpal

    Min blivande man friade till mig 1 februari och nu har vi precis beställt inbjudningskort till bröllopet den 13 september. 

    Min förlovningsring kommer från titanringar.se och vigselringen kommer även den att beställas därifrån.

    Förlovningsring: Beside, 5 mm bred med en diamant på 0,05. Förlovningsringen är silkesmatt, men kommer att slipas om till blank.


    Vigselring: 2 the side, 3mm bred med 8 st 0,01 diamanter på ovansidan av ringen. Vigselringen kommer att beställas blankslipad.


    Denna bild är lånad av titanringar.se

     

  • mamsterbabe

    Ni som har ringar med stenar/diamanter som står ut, är det inte jobbigt? 
    Tycker själv att de ringarna är sååå fina men är rädd att bli jätteirriterad på att liksom fastna i kläder & sånt?
     

  • Himla

    Det beror på hur ringarna är infattade samt modellen på ringen. Tycker precis som du och är mitt uppe i val av ringar så jag har provet en del o visst har en del gått bort pga att det känns för obekvämt etc.

  • Maria466
    mamsterbabe skrev 2014-03-26 15:14:15 följande:

    Ni som har ringar med stenar/diamanter som står ut, är det inte jobbigt? 
    Tycker själv att de ringarna är sååå fina men är rädd att bli jätteirriterad på att liksom fastna i kläder & sånt?
     


    Själv älskar jag sådana ringar. Men då jag använder rullstol dagligen är jag rädd att "slå i stenen" nånstans så jag tappar den. Har därför valt denna istället. 

    Det var den första av 3 ringar vi tittade på och jag bara älskar den. Längtar tills jag får bära den dagligen <3
  • Caisa
    Maria466 skrev 2014-03-26 15:26:34 följande:
    Själv älskar jag sådana ringar. Men då jag använder rullstol dagligen är jag rädd att "slå i stenen" nånstans så jag tappar den. Har därför valt denna istället. 

    Det var den första av 3 ringar vi tittade på och jag bara älskar den. Längtar tills jag får bära den dagligen <3
    Jag tittade också på en sådan med ett hjärta, sååå fin! Det blev en med en "utstående" sten för mig dock, men det kanske jag får ångra bittert senare... :)
    7 juni 2014
  • Innuendo
    Maria466 skrev 2014-03-26 15:26:34 följande:
    Själv älskar jag sådana ringar. Men då jag använder rullstol dagligen är jag rädd att "slå i stenen" nånstans så jag tappar den. Har därför valt denna istället. 

    Det var den första av 3 ringar vi tittade på och jag bara älskar den. Längtar tills jag får bära den dagligen <3
    Oj, så tråkigt att du är rullstolsburen... Eller det där lät kanske lite nedvärderande, hoppas du förstår hur jag menar!

    Jag menar ju främst för att det kan vara bökigt att ta sig in på vissa ställen, jag vet att det är lag på att allt ska vara handikappanpassat men vet också att det slarvas en del med det.

    Nå ja, nog om det. Jag har sagt det förut i tråden men jag säger det igen: Din ring med hjärtat är så fin! Ursäkta om jag tjatar, men jag hade ju en likadan fast i vitt guld men förlorade den. När jag skulle köpa nya tyckte jag det kändes fel att köpa en likadan, men när jag ser din ångrar jag men nästan lite. Men man får ju lov att bestämma sig någon gång, och jag tror inte det är lönt att "tappa" de här nya för att försöka få nya igen, Maken låter mig nog gå utan om jag gör det...
    Caisa skrev 2014-03-26 15:29:18 följande:
    Jag tittade också på en sådan med ett hjärta, sååå fin! Det blev en med en "utstående" sten för mig dock, men det kanske jag får ångra bittert senare... :)

    Det får vi väl verkligen hoppas att du gör! Jättefin ring!
  • Innuendo

    Men tänk om jag kunde "korrläsa" inläggen innan jag postar dem... Jag menar förstås att det får vi verkligen hoppas att du inte gör.

    Och jättefin ring var ju menat till Maria466, begriper inte hur det hamnade där?

    *Går och ställer mig i skamvrån*

  • Innuendo
    ellysmom skrev 2014-03-16 23:00:37 följande:
    Här är våra ringar som sitter på fingrarna sedan förra lördagen.  
    Grattis i långt efterskott!

    Som hobbyfotograf måste jag berömma kompositionen i bilden, mycket vacker! Ja, ringarna är förstås jättefina de också.

    OT: Så skönt att inte bilden kommer med när man citerar inlägg med bilder, det var smått irriterande tyckte jag. Men var hittar man smilies? Ser bara "ikoner för inlägget" och det är väl en helt annan sak?
  • MariaNyckelpiga

    Hjälp, jag har beslutsångest!

    Våra förlovningsringar är släta i rött guld (inte den på bilden). Min är för stor och fel i modellen så jag tänker byta ut den nu när vi gifter oss i juni.

    Frågan är, ska jag ha en ny förlovningsring i rött guld eller byta till vitt?
    Vigselringen blir i vitt gult liknande den på bilden fast med fler stenar.
    Sambon kommer ha kvar sin rödguldsring.

    Tacksam för åsikter:)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014