• Anonym (Gråte­r, gråter­..)
    Äldre 31 Dec 09:36
    3382 visningar
    4 svar
    4
    3382

    Jag kan inte sluta gråta...varför?!

    Jag behöver verkligen ert stöd just nu, jag håller på att gå helt under. Jag har (äntligen) tagit mig ur ett riktigt destruktivt förhållande. Han misshandlade aldrig mig fysiskt med bröt ner mig psykiskt. Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt lämna honom, men sen har det blivit "bra" igen, eller så har jag inte vågat. När jag tog upp det så brukade han hota med att han skulle göra mitt liv till ett rent helvete och jag visste inte vad smärta var, osv. Så jag var även rädd för att lämna. Men nu tog jag steget och det blev verkligen ett rent helvete. Han lyckades knäcka mig helt och hållet och jag sökte hjälp hos en terapeut. Jag går fortfarande till honom. För några dagar så loggade jag in på mötesplatsen, och skapade en profil där. Jag vill egentligen inte träffa någon ny just nu, men tror bara jag ville in och se att det finns hopp (och klart man blir smickrad av alla mail man får från söta killar)! Men så i förrgår när jag loggade in så var mitt ex helt plötsligt där. Han hade också skapat en profil och dessutom blivit vip (jag är absolut inte vip), vilket betyder att han betalar för att vara med, så han ska skriva till andra som har vip. Jag blev så sjukt ledsen, och började gråta. Det tog liksom inte slut utan tårarna bara forsade. Så tillsist åkte jag hem till honom. Han sa bara att det var jag som lämnat honom och han tänkte gå vidare med sitt liv. Att jag hade hela hans hjärta innan och det slängde jag bort. Nu känner jag mig helt nere. Jag vill ju verkligen inte ha honom tillbaka och är på så många sätt lättad över att jag tog mig ur det. Min bästa vän skrev till mig igår att jag nog sörjer minnen som aldrig blev av, tex hade vi planerar väldigt mycket för framtiden, och allt det kommer ju inte bli av. Jag kan bara inte förstå hur jag kan vara såhär ledsen, när jag ju äntligen tagit mig ur detta.

  • Svar på tråden Jag kan inte sluta gråta...varför?!
  • Äldre 31 Dec 11:04
    #1

    Mitt bästa råd till dig är att hålla ut och bita ihop. Du har lyckats samla kraft för att ta dig ur ett destruktivt förhållande. Det är starkt!
    Men vad du än gör - gå inte tillbaka! Det kan bara bli bättre härifrån. Du kan få så mycket bättre och du förtjänar så mycket bättre. Självklart kommer det ta tid för dig att repa dig och kunna hantera hur du känner för den här killen - men det kommer!
    Umgås med dina vänner, gör saker du saknar att göra, skapa rutiner i ditt liv. Det kommer bli bättre!

  • Sofie R
    Äldre 31 Dec 13:27
    #2

    Eftersom han "ägt" dig under en lång tid, och misshandlat dig och kuvat dig är det förmodligen så att du gått på hans lögner om att du inte klarar dig utan honom. Men du har tagit ett stort steg genom att bryta dig fri, så det kommer att släppa! Ge det tid och som sagt, gå absolut inte tillbaka till honom.

  • CoG
    Äldre 31 Dec 14:14
    #3

    Han tror nog inte heller att du klarar dig utan honom, säkert väntar han sig att du kommer tillbaka.
    Låt honom inte få rätt!

    All kärlek du är värd finns där ute, men du behöver inte skynda utan ta dig tid att läka och hitta dig själv.
    Du har en spännande tid framför dig!
    Börja varje dag med att fråga dig själv "Vad vill jag göra idag?"
    Det finns säkert mycket du inte gjort på väldigt länge för bara DIN skull, nu är det dags att ge det tillbaka till dig.

    Vill du gå på cafe och sitta och läsa en bok och bara titta på folk som kommer och går, gör det.
    Vill du köpa dig en stor ros, gör det.
    Vill du gå en lång skön promenad en solig dag, gör det.

    Skäm bort dig själv, få dig själv att blomstra såsmåningom.
    Du är värd att må bra, ge dig sånt du mår bra av.

    2014 får bli DITT år.
    Kram!

  • Äldre 31 Dec 20:37
    #4

    Jag tyckte att den här var mycket värdefull när min fd fästman lämnade mig. Den underlättade väsentligt för mig att kunna gå vidare. Jag tyckte att det funkade bra utan den samarbetspartner/grupp de rekommenderar.

    www.sorg.se/bocker/

Svar på tråden Jag kan inte sluta gråta...varför?!