• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Anettem

    Jag väntar fortfarande otåligt på hindersprövningen, börjar bli en smula orolig för att den ska ha kommit bort i posten. :(

  • Ninisen
    Förälskade skrev 2014-06-13 19:20:53 följande:

    Vi fick Birgitta Sjöstedt som präst och Britta Johansson som musiker. Några du känner till?


    Britta är duktig, Birgitta har jag ingen koll på.
    Britta spelade på min farbrors begravning och hade inga åsikter om "konstig" musik som spelades där. Det är ju kantorn som har beslutsrätt vad gäller musik under vigseln. Vilket är anledningen till att jag är lite nervös vad gäller vår musiker..... 
    Jag har ett favoritstycke som jag skulle haft som ingångsmusik om det nu funnits någon musiker här som kunde spela det, men det är stenkört. Sen kan inte orgeln prestera vad som krävs heller...
    Kolla på organ music weddings på spotify så låter det oftast bättre. Organ symphony no 5: Toccata av Widor är min favorit!

    Vad det gäller skorna hade jag helt klart hört av mig till posten eller Brandos och klagat. Inte okej att saker är skadade även om de är på rea eller köpta på nätet!
  • Förälskade

    Anettem, när skickade ni in den? Har hört så olika om hur lång tid det tar och nu börjar ju snart semestertiderna. Samt att det har varit en hel del röda dagar och kläm dagar. Mina seeds verkar bli bra, håller på och torka solen skiner ju inte så det tar lite längre tid inomhus. Men får nog göra minst en sats till. Det svåraste är att få tag på fröer denna tiden på året :/ Har redan varit och länsat på netto. Ska lägga upp bild när jag kommer hem från jobb, om jag hinner vill säga :/

  • Anettem
    Förälskade skrev 2014-06-14 10:16:30 följande:

    Anettem, när skickade ni in den? Har hört så olika om hur lång tid det tar och nu börjar ju snart semestertiderna. Samt att det har varit en hel del röda dagar och kläm dagar. Mina seeds verkar bli bra, håller på och torka solen skiner ju inte så det tar lite längre tid inomhus. Men får nog göra minst en sats till. Det svåraste är att få tag på fröer denna tiden på året :/ Har redan varit och länsat på netto. Ska lägga upp bild när jag kommer hem från jobb, om jag hinner vill säga :/


    Jag tror att det är två veckor sedan, men jag blir lite osäker. Ska kolla med fästmannen då hans tidsperspektiv oftast är bättre än mitt.. :p

    Nu har jag beställt ringkudde, ett par handskar och även skorna på Ebay så får hålla tummarna för att det blir bra. Galet hur billigt man kan komma undan där om man jämför med webbutiker. Köpte brudnäbbens klänning för 120 kronor istället för minst 500 som de brukar kunna gå för i vanliga butiker. :D
  • NaVi

    Hej! Jag hoppar in här, jag och min blivande man gifter oss i början av september, den 6e för att vara exakt :) Har kommit skapligt långt i planeringen, håller på med dekorationer nu och blommor, försöker komma billigare undan genom att göra en del själv :)

  • Förälskade

    Annettem, Du får det nog i kommande vecka. Har kuvert lite röda dagar och sånt.

    Ni Vi, vad roligt! Välkommen och grattis! Vart ska nygifta er?

  • NaVi

    Vi ska gifta oss i en liten stad söder om sthlm, trosa heter det! : vi bor inte i sverige just nu, men vi ville gifta oss i hemstaden så därför blir det ett svenskt bröllop. Lite klurigt bara att sköta all planering så långt borta! men det ska nog gå bra ändå!

  • Förälskade

    Det funkar med mina paper seeds, även om det inte går att stansa ut så blir det fint med rivet. Det kommer ju vara snyggt förpackat iaf :)

  • Förälskade

    Försöker bestämma mig för det där med ringkudde...vet inte om jag tycker det är fint lr ej. Gubben tycker om det...hmmm....tror jag får låta min son bestämma, han ska ju bära på dem

  • Anettem
    Förälskade skrev 2014-06-16 12:24:18 följande:

    Försöker bestämma mig för det där med ringkudde...vet inte om jag tycker det är fint lr ej. Gubben tycker om det...hmmm....tror jag får låta min son bestämma, han ska ju bära på dem


    Våra ska bäras av en 4 åring så vi tänkte att det kanske går smidigare med en kudde. Kolla in ebay, det blir verkligen mycket billigare. :)
Svar på tråden september 2014