• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Förälskade

    Jag blir så glad! Bokade pensionat för hunden nu under bröllops helgen betala bara 500:- för att ha honom där fredag-söndag hade räknat med det dubbla. Det känns så skönt för vi har världens godaste rottis men det är tyvärr inte alla som tar emot den rasen pga att dem anses som kamphundar. Vilket är så löjligt, men nu är det löst och jag kan checka av en till punkt från listan.

  • September2014
    Förälskade skrev 2014-06-12 21:20:03 följande:

    Jag blir så glad! Bokade pensionat för hunden nu under bröllops helgen betala bara 500:- för att ha honom där fredag-söndag hade räknat med det dubbla. Det känns så skönt för vi har världens godaste rottis men det är tyvärr inte alla som tar emot den rasen pga att dem anses som kamphundar. Vilket är så löjligt, men nu är det löst och jag kan checka av en till punkt från listan.


    Åh vad najs! Vi har med hund som jag letar pensionat till. Jag har räknat med en tusenlapp för helgen som minst så altt under är ju toppen! Detta du har bokat ligger inte i närheten av Malmö? Vi bor i Malmö men bröllopet går av stapeln utanför Ängelholm så vi är borta fredag-måndag. 

    Igår skickade vi in hinderprövningen och blanketten om efternamnsbyte! Har varit lite kluven på sistone om det här med byte av efternamn... I början så kändes det som en självklarhet och jag har ett "vanligt" -sson namn men jag kommer sakna det. Tror jag bara behöver lite tid att vänja mig helt vid tanken. Vill ju att vi ska ha samma efternamn. :)

    Behöver också hitta ett hårsmycket som passar mitt hår. Hade beställt ett par från Jenjen men de var alldeles för tunga för mitt hår. Jag har kort hår och vill gärna ha det lite såhär och då en fin kam/smycke på den kortare sidan. Tips?

  • Förälskade

    September2014, vi kommer ha vår hund på Lindas hundpensionat/Dagis i Häljarp, hon öppnade nu i våras så allt är tip top verkligen. Det är ju inte så jätte långt för er om ni inte hittar något annat.

    Jag känner snarare tvärtom att det är lite tråkigt att jag kommer ha kvar mitt efternamn och min blivande tar mitt. Men han har Danmarks vanligaste efternamn oc jag tror inte min sons far går med på att sonen ska byta till min nyas efternamn. Är dessutom väldigt fäst vid mitt, är släkt med alla som heter det så det är lite speciellt.

    Idag fick vi äntligen (!) papper från kyrkan om vilken präst och musiker vi skall ha, känns som om man kan slappna av lite angående det nu. Tycker att dem har tagit väldigt lång tid på sig med det där men det är återigen mitt kontrollbehov som vill veta och fixa allt så tidigt som möjligt.

    Just det, beställde även skor ifrån brandos igår, jag hoppas dem passar för dessa hade bara en klack på 4 cm (enligt recensionerna) och även om dem var lite spetsiga så tyckte jag om dem. Hoppas på att dem kommer snart :)



    Att dem var på rea gör ju inte saken sämre

  • Ninisen
    Förälskade skrev 2014-06-13 11:33:32 följande:

    Just det, beställde även skor ifrån brandos igår, jag hoppas dem passar för dessa hade bara en klack på 4 cm (enligt recensionerna) och även om dem var lite spetsiga så tyckte jag om dem. Hoppas på att dem kommer snart :)

    Att dem var på rea gör ju inte saken sämre


    Supersnygga skor! Jag lyckades hitta ett par som var jag, men självklart i fel storlek. Får ägna sommaren att leta vidare.
     Riktigt skönt att få namn på präst och kantor kan jag tänka. Jag har jagat pastorsexpeditionen för att få reda på kantorns namn, men det går inte särskilt bra. 
    Har du bestämt dig för vilken musik du ska ha?
  • Förälskade
    Ninisen skrev 2014-06-13 12:10:22 följande:
    Supersnygga skor! Jag lyckades hitta ett par som var jag, men självklart i fel storlek. Får ägna sommaren att leta vidare.
     Riktigt skönt att få namn på präst och kantor kan jag tänka. Jag har jagat pastorsexpeditionen för att få reda på kantorns namn, men det går inte särskilt bra. 
    Har du bestämt dig för vilken musik du ska ha?
    Ja, verkligen. Men står det inte på deras hemsida vem det är som är kantor? Är det en liten kyrka brukar det inte vara så många att välja på. Är det en större så är det lite värre. Gällande musiken så har vi ingen aning alls, jag bara skrattar när jag lyssnar på dem på youtube. Den  närmsta vi hittade var nog gotländsk brudmarsch om jag inte minns fel annars så fastnade vi för en irländsk vilket passar bra eftersom min blivande har bott på Irland i några år. Känns som om man kan knyta ihop våra liv på det sättet. funderar på att fråga om den kan spela





    Det är en låt som vi båda älskar och som jag lyssnade mycket på under vår tonårsperiod när vi umgicks mycket. Kanske som ingångsmusik om kantorn kan spela den. Vill ha en gladare som utgång :)
    Har ni bestämt er för musik än?

    Jag är verkligen effektiv idag, har gjort min andra omgång med paperseeds denna gången med frön i så får vi se om det går bättre denna gången.
  • Förälskade

    Detta är förresten vår låt vi vill dansa till, ska be vår ena tärna att korrigera dansen då det inte direkt är någon vals låt.



  • Ninisen
    Förälskade skrev 2014-06-13 12:54:32 följande:
    Ja, verkligen. Men står det inte på deras hemsida vem det är som är kantor? Är det en liten kyrka brukar det inte vara så många att välja på. Är det en större så är det lite värre. 
    Har ni bestämt er för musik än?

    Jag är verkligen effektiv idag, har gjort min andra omgång med paperseeds denna gången med frön i så får vi se om det går bättre denna gången.
    Håller tummarna för dina seeds! 
    Det finns fyra olika musiker, jag vill helst ha han som är organist (högst utbildning och superduktig) men de kan inte lova mig något.... När jag gifte mig i Landskrona var det inga problem (för 18 år sedan), hade ett önskemål och fick som jag ville!

    Ja, vi har bestämt oss, eller jag tror vi har det. Sambon kommer gå in tillsammans med sina barn till The Final Countdown, jag velar mellan Trumpet Tune av John Stanley eller The Arrival of the Queen of Sheba, sedan blir det Te Deum som utgångsmusik.... Dottern kommer att sjunga tre solon, To have and to hold, Kärleken förde oss samman och antingen All of me eller Bröllopsversionen av Hallelujah. 
    Brudvalsen blir förmodligen Av längtan till dig, sedan något betydligt rockigare efter en stund. Är inte mycket för vals eller dans överhuvudtaget.
    Vilken musiker fick ni? (min mamma är väldigt aktiv i kyrkan i Landskrona och jag vet en del om musikerna där.......) Vår präst bor i Landskrona, men är pensionär sedan två år. Han är helt suverän!
  • Förälskade

    Vi fick Birgitta Sjöstedt som präst och Britta Johansson som musiker. Några du känner till?

    Hämtade precis ut skorna! Dem passar jätte bra och är lätta att gå i men stor minus är att kartongen var helt krossad och det fattades en liten sten på ena skon. Det syns inte men man skulle inte vilja betala för det i butik.

    Det funkade nu med paper seeds bara det att jag ska nog blanda i fröna i pappersmassan innan jag plattar ut det. Blir ett härligt projekt efter middagen.

Svar på tråden september 2014