• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Förälskade

    Åh nu känns det så där läskigt verkligt som om allt innan bara var ett drömstadie av planeringen. 131 dagar kvar och jag la inbjudningarna på lådan i natt. Dem borde få dem imorgon senast på onsdag. Sitter på paddan men ska försöka lägga upp bilderna på inbjudningarna strax. Dem är så fina :)

  • September2014

    Hej alla blivande brudar!

    Här kommer en till som gifter sig den 6e september i år! :) MIndre än 4 månader kvar, wiiiieeee! Har följt tråden ett tag men detta blir mitt första inlägg. 
    Jag känner att vi är i rätt bra fas med planeringen utom att jag får beställa om klänning då den inte blev som jag tänkt..
    Vad står näst på era To do-listor?

    Min ser ut såhär;
    - Hitta ny klänning
    - Kika ut en ring och beställa inom 6 v
    - Bestämma meny till middagen
    - MUSIK till vigseln (största jobbet, finns ju så mkt att välja på!)


    snowstars skrev 2014-05-09 13:47:01 följande:

    Jag har beställt en Wonderbra Ultimate Strapless från UK och hoppas att den kommer till veckan så att jag kan prova den. Vet dock inte om det går att säga att den tar liten plats i klänningen ;)  


    Jag köpte en Ultimate Strapless för typ 2 veckor sen och det är fasiken den bästa BHn jag någonsin haft! Trodde att det var omöjligt att hitta en med bra stöd då jag har en större byst. Fick toppenhjälp på Twilfit av personalen som rådde mig att gå ner en storlek i omkrets och upp en i kupa och sen la till "wow, den här storleken borde du alltid ha". Så där lärde man sig något nytt! :)
  • Ninisen
    September2014 skrev 2014-05-14 10:33:11 följande:

    Hej alla blivande brudar!

    Här kommer en till som gifter sig den 6e september i år! :) MIndre än 4 månader kvar, wiiiieeee! Har följt tråden ett tag men detta blir mitt första inlägg. 
    Jag känner att vi är i rätt bra fas med planeringen utom att jag får beställa om klänning då den inte blev som jag tänkt..
    Vad står näst på era To do-listor?


    Kul att du hittat hit!
    Min To do-lista är ganska lugn för tillfället. Men ungefär så här ser den ut:
    - boka frisör
    - skaffa slöja
    - kläder till sambon och sönerna
    - träffa floristen (min väninna)
    Annars är det mesta under kontroll tror jag.

    Musiken är i stort sett bestämd. Dottern som ska sjunga har fått ett antal att välja mellan och nu bestämt sig. Däremot har jag blivit lite velig kring ingångsmusiken. Trodde att jag var helt säker, men inser att musiken inte berör mig på det sätt som jag hoppats på. Men hade min favoritmusik när jag gifte mig förra gången och vill inte ha samma, Hoppas att snart få veta vem som är i tjänst av musikerna så vi kan få lite bättre koll på vad som går att spela på orgeln i den lilla kyrkan.

    Jag har äntligen fått ordning på vilka smycken jag ska ha. Har varit så velig men nu frågade min storasyster om jag vill låna hennes guldsmycken från Saudiarabien. Och det känns så härligt. Min syster och jag har haft ett lite spänt förhållande under ett par år så att hon frågar gjorde mig superglad. Det är ganska maffiga smycken men tror det kommer bli så fint tillsammans med klänningen.
  • dream85

    Välkommen hit september2014.

    Vi har också fixat det mesta nu. Vi gifter oss i smyg i stadshuset i september så vi har inte lika mycket att tänka på / planera. Vi har iaf nu frågat de vittnen vi vill ha och de blev superlyckliga. Jag har även beställt min klänning så nu väntar jag bara på att den ska levereras. Jag beställde en vit klänning från Bubbleroom och jag hoppas den är lika fin i verkligheten som på bilderna.
    Vi har bokat bröllopsvit och jag har bokat makeupartist/frisör.

    Så det enda som återstår nu är blivande mannens kläder och något hårsmycke till mig.

    Längtar ihjäl mig till den stora dagen och det är svårt att inte berätta för alla :)

  • Dani

    Full rulle på planeringsfronten den här veckan!

    Vi har skickat in hindersprövningen och namnbytesblanketten till mig, beställt inbjudningarna och pratat med korrekturen på Calligraphen.

    Det vi har kvar nu är att;
    -köpa näsduk till min fästman
    -bestämma bordsdekorationer tillsammans med florist och restaurang
    -göra en låtlista till pianisten
    -gå igenom fotograferingen med fotografen
    -skriva löften till varandra
    -pyssla ihop våra favors
    -låtlista till DJ
    -köpa nya skor till mig
    -köpa ringar!!

    Vår toastmaster driver mig till vansinne, det är en släktig som verkar ha svårt att förstå hur stor roll denne har och i min uppfattning så lallar personen mest omkring utan att visa intresse eller ta ansvar. Någon som har något tips på hur man löser en sån situation? När man redan tagit upp det med personen?
    Och jag har börjat att få riktiga second thoughts angående min klänning. Den är hur vacker som helst men känns mindre och mindre som JAG..... HJÄLP

  • dream85

    Idag fick jag hem den klänning jag har funderat att ha på vigsel. Den känns jättebra :)



    Så denna blir det nog! Funderar på att ha en färgklick till skor. Då min favoritfärg är plommon lila så funderar jag på plommonlila pumps. Vad tror ni om det?

  • September2014
    dream85 skrev 2014-05-15 21:01:51 följande:

    Idag fick jag hem den klänning jag har funderat att ha på vigsel. Den känns jättebra :)


    Tack så mkt för ditt välkomnande! :) Jag tycker att din klänning var jättefin! :) Och det kommer bli kanonfint med de lila skorna till! När jag har kikat på bröllopsbilder själv har jag alltid fastnat för de som har lila/ceriserosa skor lite extra och tyckt att det varit väldigt snyggt! Får jag fråga varför bröllopet blir bara ni två? Du kanske har skrivit om det innan i tråden, men jag har märkt att det finns en jäkla massa "självklara" does and don´t ang bröllop och många har åsikter hit och dit så det är alltid kul att höra hur andra tänker! Vilka har ni valt som vittnen? 
    Dani skrev 2014-05-15 19:06:58 följande:

    Vår toastmaster driver mig till vansinne, det är en släktig som verkar ha svårt att förstå hur stor roll denne har och i min uppfattning så lallar personen mest omkring utan att visa intresse eller ta ansvar. Någon som har något tips på hur man löser en sån situation? När man redan tagit upp det med personen?
    Och jag har börjat att få riktiga second thoughts angående min klänning. Den är hur vacker som helst men känns mindre och mindre som JAG..... HJÄLP


    Jag förstår att det känns jobbigt. För mig som gammal resturangare tycker jag att det jobbigaste är att lämna över ansvaret för middagen. Hur har diskussionen gått när ni haft den innan? 

    Jag fick ju också hem en klänning (utan att provat en enda i hela mitt liv) och var först nöjd, typ. Och ju mer den hängde där dessto mindre ville jag titta på den. Tänkte att jag bara behövde vänta på att den ska sys om lite, men till sist insåg jag att "Nej, detta känns bara fel". Och då var det tillbaks på ruta 1. Vad är det som inte känns rätt? Hur är den nu & vad känns mer DU? 
    Ninisen
    Jag har äntligen fått ordning på vilka smycken jag ska ha. Har varit så velig men nu frågade min storasyster om jag vill låna hennes guldsmycken från Saudiarabien. Och det känns så härligt. Min syster och jag har haft ett lite spänt förhållande under ett par år så att hon frågar gjorde mig superglad. Det är ganska maffiga smycken men tror det kommer bli så fint tillsammans med klänningen.
    Vad roligt att det känns bra med din syster! Och låter härligt med maffiga smycken! Blir det guld? Ädelstenar? Jade? Turkost? NYFIKEN! 
  • dream85

    Min sambo är skilsmässobarn efter en hemsk skilsmässa. Detta är flera år sedan men han upplever fortfarande spänningarna mellan hans föräldrar när de är i samma rum och han tycker det är superjobbigt. Han tycker dessutom inte om att stå i centrum.
    Sen satt vi en kväll och planera vad vi ville i framtiden och vad som känns viktigast. Vi har länge funderat på hus och vill gärna flytta till hus inom något år och då fick vi välja mellan stort bröllop och sedan vänta ytterligare ett par år med hus. Eller ta ett mindre bröllop och kunna flytta till hus inom ett år.
    Så det blev ett mindre bröllop och det känns verkligen helt rätt. Vi har valt att lyxa till det lite och gör det precis som vi vill ha det. Jag har bokat makeupartist och vi tar en bröllopsvit på ett fint spahotell med behandlingar dagen efter.

    Vi har valt 3 vittnen. Jag har en barndomskompis som jag har vart bästis med i över 20 år så hon var självklart. Och sen valde vi det par som vi umgås mkt med och som vi anser vara våra närmaste kompisar. Alla 3 blev jätteglada. Så efter vigsel bjuder vi ut dem på en finare middag på restaurang. Har inte riktigt bestämt vart än bara.

    Sen får vi se hur våra familjer reagerar men jag tror bara de kommer vara glada för vår skull och förstå vårat beslut. Vi har tänkt att vi ska bjuda över alla på middag och berätta om vigseln.

Svar på tråden september 2014