• ETNove­mber
    Äldre 12 Aug 12:59
    6332 visningar
    33 svar
    33
    6332

    Vinterbrudar!

    Ni som redan är gifta eller planerar bröllop till vintern!Vad kan vara extra viktigt att tänka på vid klädsel vid vinterbröllop? Lite tips vore tacksamt!     Vet inte om det redan finns någon sån här tråd sedan tidigare!? 

  • Svar på tråden Vinterbrudar!
  • Äldre 18 Nov 18:32
    #1

    Här har du en!Glad Hur går det för ert planerande?Glad

  • stensp­arre
    Äldre 18 Nov 19:02
    #2

    Vi gifter oss 14/12! Har nog förmodligen inte tänkt annorlunda kring klädseln än jag hade gjort vid ett sommarbröllop. Köpte min drömklänning (axelbandslös), men har så klart även införskaffat en fuskpälsjacka och skor utan bara tår. Dock är det lite krångligt att få tag i transport från kyrkan. Alla vackra gamla veteranbilar står i vinteride och tas inte ut på vintriga vägar! Men, med lite fantasi löser man även det! :)


  • Äldre 18 Nov 19:16
    #3

    Var skall ni gifta er? Vi skall gifta oss i Göteborg eller Ale.Glad

  • Äldre 18 Nov 19:20
    #4

    Vi gifter oss i februari. Jag är världens mest frusna människa så vet inte riktigt hur jag tänkte när vi bestämde vinterbröllop. Obestämd Har köpt en pälsbolero med lång ärm och har en pälsjacka sen innan som jag tänkte alternera mellan, eller kanske välja en av dem, har inte riktigt bestämt mig... Ska ha skor med tunn fodring i.  

    Vi har bokat häst och vagn från kyrkan som kör oss en bit och sen plockar en taxi upp oss och kör till festplatsen sen. 

     

  • Äldre 18 Nov 20:25
    #5

    Hej på er!


    Vi gifter oss utomhus den 1/2 !! Jippi! Hoppas på att endast kunna ha min klänning + kofta

  • Äldre 18 Nov 21:10
    #6

    Är det vinter 2014 eller 2015 ni gifter er? Jag gifter mig 2015.Glad

  • Äldre 18 Nov 21:52
    #7

    2014! Snart bara tre månader kvar till vår  stora dag! Weeeiii! :)

  • Äldre 18 Nov 22:43
    #8
    bettansss skrev 2013-11-18 21:52:59 följande:
    2014! Snart bara tre månader kvar till vår  stora dag! Weeeiii! :)
    Oh! Grattis till ER!Hjärta
  • Äldre 18 Nov 22:52
    #9

    Tack! :)

  • Äldre 19 Nov 07:01
    #10

    Hej, här kommer jag!! De flesta av er skriver jag ju med i den andra vinter-tråden :)
    nu är det prick 12veckor kvar!! Närmar sig med stormsteg!

Svar på tråden Vinterbrudar!