• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • vinkelina

    Var på "bröllopsmässa" i helgen. Inte alls som jag trott. några bagare, tre fotografer och sju företag som erbjöd bruden att komma i form. Modevisning av klänningar, 90% i murmured stil vilket jag inte gillar. Hölls i ett köpcentrum med en öppen guldsmedsaffär. Men där hade jag tur och vigselring köpt. Kommer om fyra veckor.

    Blev en sådan www.tillander.fi/product/201-2/

  • crs
    Plättis skrev 2015-03-09 18:41:18 följande:

    Dessutom kan jag eventuellt ha hotat en läkare idag när han föreslog att jag skulle operera min skadade axel i juli. Efter att jag högljutt förklarat att jag skulle gifta mig och ha bara axlar i klänningen sa han att det skulle gå göra senare också. Så jag har inte bestämt mig för om jag ska skämmas eller bara inse att jag inte kommer överens med sjukvården.


    Men det kan man väl ändå fatta att man inte vill ha massa alldeles nya ärr synliga när man gifter sig. Borde väl inte vara världens deal att flytta det ett par veckor så det blir efter? Känns helt rimligt att du reagerade på det! 
  • crs

    Ihihihi, jag beställde precis min klänning! Och en bolero. SÅ nervös! Tänk om det inte passar allt, trots att jag måttbeställt?

  • Plättis
    crs skrev 2015-03-11 17:21:34 följande:

    Men det kan man väl ändå fatta att man inte vill ha massa alldeles nya ärr synliga när man gifter sig. Borde väl inte vara världens deal att flytta det ett par veckor så det blir efter? Känns helt rimligt att du reagerade på det!


    Jo,det skulle gå göra senare också. Även om det inte är ett stort ingrepp (vad jag förstår) känns det lite dumt att eventuellt gå i bandage och mitella på bröllopet... Just att jag fick panik och skrek åt läkaren kanske var fel reaktion, men jag har dåliga erfarenheter av operationer tidigare.

    Crs, kul! Jag mejlade säljaren för att kolla hur det går med min klänning, och den är inte färdig än. Längtar som en galning efter att få hem den!
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Nightrod
    crs skrev 2015-03-12 07:28:26 följande:

    Ihihihi, jag beställde precis min klänning! Och en bolero. SÅ nervös! Tänk om det inte passar allt, trots att jag måttbeställt?


    ähh klart den passar, annars är det bara fixa lite efteråt inga problem skall du se
    Live free, ride free
  • crs

    Nä, det klart. Men ändå, ibland behöver man få reagera starkt. Inget att skämmas över!

    När förväntas du få hem den? :)

  • Plättis
    crs skrev 2015-03-12 08:52:10 följande:

    Nä, det klart. Men ändå, ibland behöver man få reagera starkt. Inget att skämmas över!

    När förväntas du få hem den? :)


    Jag beställde 10 februari, tror jag, och den skulle ta 5-8 veckor att sy upp. Så jag mejlade för att kolla läget. 

    Det här är svaret: 
    "We're still making your dress,as we're just back to work from Chinese New Year Festival, so could you please wait more days for your dress?"

    More days? Inga problem Tungan ute Jag har räknat med att få den i början av april, men är man född utan tålamod måste man väl få kolla läget?
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • crs

    Haha, man undrar vad de skulle göra om du sa att nej, den ska vara klar nu. Trolla? Skicka den ofärdig?

  • crs

    Jag fick precis mail från JJ's om att mina mått jag skrev inte stämmer. Förlåt för att min kropp inte stämmer med er tabell, liksom. De verkar tycka att min överkropp är för kort och att jag har för stora lats. Vilka jävlar. 

  • Plättis
    crs skrev 2015-03-12 10:55:22 följande:

    Haha, man undrar vad de skulle göra om du sa att nej, den ska vara klar nu. Trolla? Skicka den ofärdig?


    De kunde göra det snabbare om jag ville och behövde den snart, men jag svarade att de skulle ta den tid de behövde. Bara för att jag studsar omkring och klättrar på väggarna för att jag är dålig på att vänta behöver de inte stressa ihop klänningen. 
    crs skrev 2015-03-12 11:04:17 följande:

    Jag fick precis mail från JJ's om att mina mått jag skrev inte stämmer. Förlåt för att min kropp inte stämmer med er tabell, liksom. De verkar tycka att min överkropp är för kort och att jag har för stora lats. Vilka jävlar. 


    Haha, det är då man svarar med en bild och säger "det är så här jag ser ut, deal with it"
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!