• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • crs

    Välkommen EbbZen! :)

    Jag har fått nya skisser från min guldsmed idag, och den ena är på prick rätt! Älskar den! Så skönt att ha den klar, och så skoj att ha en helt unik ring som bara jag har! :)  Ser så mycket fram emot att få se den på riktigt, och att ha den på mig! :D

  • crs

    Okej, jag måste visa också, pga sååååå exalterad! :D 
    Här är skissen:



    Jag funderar på att kanske ta bort linjen, eller göra den lite mer diskret. Och flytta upp diamanterna lite om linjen tas bort. Och den rosa stenen kommer vara mer blekrosa. 
    Äääääälskar den! :D

  • EbbZen

    Tack för det varma välkomnandet!

    Åh så fin ring! Älskar linjen som du vill ta bort :)  är så snyggt när det ser ut som två ringar tycker jag!

    Jag håller också på att prata med en guldsmed om en lite specialring! Eller ja, två ringar blir det, tänkte byta ut min förlovningsring också!



    Är dock inne på att ha 7 stenar (vi har varit tillsammans i 7 år, i år) i alliansringen och lite mellanrum mellan stenarna. Alliansringen ska vara i vitguld, hjärtat ska vara fyllt med guld från min morfars vigselring! Är så sjukt kär i denna ringen!

    Vad tror ni?

  • Emmasara
    EbbZen skrev 2015-03-05 18:50:17 följande:

    Tack för det varma välkomnandet!

    Åh så fin ring! Älskar linjen som du vill ta bort :)  är så snyggt när det ser ut som två ringar tycker jag!

    Jag håller också på att prata med en guldsmed om en lite specialring! Eller ja, två ringar blir det, tänkte byta ut min förlovningsring också!

    Är dock inne på att ha 7 stenar (vi har varit tillsammans i 7 år, i år) i alliansringen och lite mellanrum mellan stenarna. Alliansringen ska vara i vitguld, hjärtat ska vara fyllt med guld från min morfars vigselring! Är så sjukt kär i denna ringen!

    Vad tror ni?


    jag tycker det låter helt underbart :D 
    5 september 2015
  • crs
    EbbZen skrev 2015-03-05 18:50:17 följande:

    Åh så fin ring! Älskar linjen som du vill ta bort :)  är så snyggt när det ser ut som två ringar tycker jag!


    Haha ja, en av de första grejerna jag skrev till henne som gör den var just att jag vill att den ska se ut som två ringar. Jag har ingen förlovningsring, och tänkte att om vigselringen ser lite ut som två ringar så syns det att jag är gift ändå :P Men nu har jag blivit lite osäker på om jag gillar det, det kanske snarare bryter designen för mkt än tillför ngt. Väntar på en bild utan linjen, får se om jag gillar det bättre. :)

    Fina ringar du väljer! Fint också att ha symbolik och historia i dem, då blir det ju ännu mer speciellt. :)
  • Plättis
    EbbZen skrev 2015-03-05 18:50:17 följande:

    Tack för det varma välkomnandet!

    Åh så fin ring! Älskar linjen som du vill ta bort :)  är så snyggt när det ser ut som två ringar tycker jag!

    Jag håller också på att prata med en guldsmed om en lite specialring! Eller ja, två ringar blir det, tänkte byta ut min förlovningsring också!

    Är dock inne på att ha 7 stenar (vi har varit tillsammans i 7 år, i år) i alliansringen och lite mellanrum mellan stenarna. Alliansringen ska vara i vitguld, hjärtat ska vara fyllt med guld från min morfars vigselring! Är så sjukt kär i denna ringen!

    Vad tror ni?


    Jag hade en liknande design på mina ringar tidigare, men jag ändrade mig när jag insåg att jag kunde övertala min sambo att ge mig diamanter Dessutom hade vi utrymme i budgeten för det, och ringen kommer bli så fin att det är galet. En halvallians med tio forestgröna diamanter Hjärta 



    Ungefär så hade jag tänkt att mina ringar skulle se ut, det är ett överlappande hjärta i roséguld och Schalins Glaciär som bas (våra förlovningsringar). 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Nightrod
    crs skrev 2015-03-05 07:28:12 följande:

    Okej, jag måste visa också, pga sååååå exalterad! :D 
    Här är skissen:
     
     
     
    Jag funderar på att kanske ta bort linjen, eller göra den lite mer diskret. Och flytta upp diamanterna lite om linjen tas bort. Och den rosa stenen kommer vara mer blekrosa. 
    Äääääälskar den! :D



    Riktigt snygg, stilren, nej nej ta inte bort linjen då blir den inte alls lite fin
    Live free, ride free
  • crs
    Nightrod skrev 2015-03-06 09:52:13 följande:

    Riktigt snygg, stilren, nej nej ta inte bort linjen då blir den inte alls lite fin
    Nä, du har rätt! Fick nyss en skiss på den utan linje (och en med smalare linje), och den var inte alls lika fin utan. Hängde inte ihop lika bra, liksom. Men ja, visst är den snygg! Så himla nöjd över att hon fått fram något så bra bara utifrån några förvirrat uttrycka preferenser från mig. Inte alls vad jag föreställde mig när jag kontaktade henne, men typ helt perfekt! Exakt vad jag gillar liksom! Som att guldsmeden kan läsa mina tankar via mail. 
  • Nightrod
    crs skrev 2015-03-06 14:28:41 följande:
    Nä, du har rätt! Fick nyss en skiss på den utan linje (och en med smalare linje), och den var inte alls lika fin utan. Hängde inte ihop lika bra, liksom. Men ja, visst är den snygg! Så himla nöjd över att hon fått fram något så bra bara utifrån några förvirrat uttrycka preferenser från mig. Inte alls vad jag föreställde mig när jag kontaktade henne, men typ helt perfekt! Exakt vad jag gillar liksom! Som att guldsmeden kan läsa mina tankar via mail. 
    fan va kul att du blev så nöjd
    gillade den verklgien, jävligt snygg må jag säga :)
    Live free, ride free
  • Plättis

    Idag träffade vi vår vigselförrättare, bestämde tider för dagen och pratade om vad vi måste ordna innan (hindersprövning, efternamnsanmälan och vigselintyg) och vad vi ska göra under vigsel. Praktiskt taget ska vi bara säga ja när hon frågar om vi vill gifta oss med varandra, så nu är jag hur lugn som helst. Det kan jag göra även om jag är så nervös att jag inte kan stå upp.

    Dessutom kan jag eventuellt ha hotat en läkare idag när han föreslog att jag skulle operera min skadade axel i juli. Efter att jag högljutt förklarat att jag skulle gifta mig och ha bara axlar i klänningen sa han att det skulle gå göra senare också. Så jag har inte bestämt mig för om jag ska skämmas eller bara inse att jag inte kommer överens med sjukvården.

    Bästa lösningen känns i alla fall som att glömma mitt beteende och göra färdigt inbjudningarna ikväll, sedan dubbelkolla med vår toastmadame om planering av dagen och kvällen innan vi skickar dem på tryck.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!