• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • crs
    filibustern skrev 2015-02-19 20:32:04 följande:

    vad tycker ni? :) typ alla jag prövade gick på runt 5000kr. 
    nu bara att berätta för gubben att jag tjuvprövat ringar :P 


    Jag tycker den första såg bäst ut i kombo med den breda ringen! :)
  • Sthlm2015
    filibustern skrev 2015-02-19 20:32:04 följande:

    vad tycker ni? :) typ alla jag prövade gick på runt 5000kr. 
    nu bara att berätta för gubben att jag tjuvprövat ringar :P 


    Jag tycker att 2:an passar bäst med din förlovningsring!
  • SaraJ
    filibustern skrev 2015-02-19 20:32:04 följande:

    vad tycker ni? :) typ alla jag prövade gick på runt 5000kr. 
    nu bara att berätta för gubben att jag tjuvprövat ringar :P 


    Alla kombinationer var fina men jag tycker nog ändå att 2:an passar bäst! Glad
  • Plättis
    filibustern skrev 2015-02-19 20:32:04 följande:

    ja, var och prövade lite ringar. dessa tre är de jag kan tänka mig, blev dock osäker på om jag ska beställa från nätet, kanske lika bra att beställa från butik. 

    1an blev jag förvånad passade så bra till titanringen. 2an är väl det jag mest är sugen på att skaffa, just denna var en helallians på saftiga 24 000, men ja vet det finns liknande i halvallians för under 5000.. Nr 3 var också en sån där "men! så bra den passade!" - moment. samma i vitt guld passade sämre faktiskt. 


    Första var finast, den såg ut som den hörde ihop med förlovningsringen
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • SaraJ

    Jag hakar gärna på i den här tråden! Hoppas att det är okej även om jag och min blivande inte har fastställt datum än. Det blir troligtvis under 2015. Vi har pratat om att ha utomhusvigsel så det kommer antagligen bli till sensommaren/i början av hösten. Han har dock inte friat officiellt än men vi har pratat om att vi vill gifta oss snart och båda är överens om att när vi väl förlovar oss så ska vi vara gifta inom ett år enligt gammal tradition. Han har även ställt lite kryptiska frågor om ringstorlekar osv. så jag tror att det är på gång. Jag började såklart tjuvkika lite på klänningar eftersom att jag tycker att det är så roligt och så hittade jag en som jag blev kär i och då frågade jag honom om det skulle kunna bli aktuellt med att köpa klänning snart och då sa han att han tyckte jag skulle köpa en om jag hade hittat den jag ville ha. Sagt och gjort, jag har min klänning hemma och väntar på att få ringen på fingret och kunna berätta för familjen. Anledningen till att jag inte tar saken i egna händer och friar är att han har sagt att han vill fria. Det blir såklart lite tajt om tid att planera men vi har sagt att vi ska ha ett budgetbröllop och göra det mesta själva så vi kommer inte ha så mycket som ska bokas långt i förväg. Hur långt före tycker ni är i senaste laget att skicka ut inbjudningar?
    (Oj vad långt det här blev)

  • Plättis
    SaraJ skrev 2015-02-20 12:46:20 följande:

    Jag hakar gärna på i den här tråden! Hoppas att det är okej även om jag och min blivande inte har fastställt datum än. Det blir troligtvis under 2015. Vi har pratat om att ha utomhusvigsel så det kommer antagligen bli till sensommaren/i början av hösten. Han har dock inte friat officiellt än men vi har pratat om att vi vill gifta oss snart och båda är överens om att när vi väl förlovar oss så ska vi vara gifta inom ett år enligt gammal tradition. Han har även ställt lite kryptiska frågor om ringstorlekar osv. så jag tror att det är på gång. Jag började såklart tjuvkika lite på klänningar eftersom att jag tycker att det är så roligt och så hittade jag en som jag blev kär i och då frågade jag honom om det skulle kunna bli aktuellt med att köpa klänning snart och då sa han att han tyckte jag skulle köpa en om jag hade hittat den jag ville ha. Sagt och gjort, jag har min klänning hemma och väntar på att få ringen på fingret och kunna berätta för familjen. Anledningen till att jag inte tar saken i egna händer och friar är att han har sagt att han vill fria. Det blir såklart lite tajt om tid att planera men vi har sagt att vi ska ha ett budgetbröllop och göra det mesta själva så vi kommer inte ha så mycket som ska bokas långt i förväg. Hur långt före tycker ni är i senaste laget att skicka ut inbjudningar?
    (Oj vad långt det här blev)


    Välkommen i tråden Och vad roligt att ni började i "fel ände" med planeringen! 

    Beroende på när ni gifter er så är det lagom att skicka ut inbjudningarna tre månader i förväg. Om det är mitt under semesterperioden bör man vara ute längre innan. Vi gifter oss 25 juli, och berättade för släkt och vänner över julhelgen om vilket datum vi bokat så att de skulle kunna lägga semester eller eventuellt byta jobbhelger för de som jobbar inom sjukvården. Inbjudningarna skickar vi ut någon gång under mars månad, vi ska träffa vår vigselförrättare för att stämma av tider först innan vi trycker upp dem.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • SaraJ
    Plättis skrev 2015-02-20 13:15:55 följande:
    Välkommen i tråden Och vad roligt att ni började i "fel ände" med planeringen! 

    Beroende på när ni gifter er så är det lagom att skicka ut inbjudningarna tre månader i förväg. Om det är mitt under semesterperioden bör man vara ute längre innan. Vi gifter oss 25 juli, och berättade för släkt och vänner över julhelgen om vilket datum vi bokat så att de skulle kunna lägga semester eller eventuellt byta jobbhelger för de som jobbar inom sjukvården. Inbjudningarna skickar vi ut någon gång under mars månad, vi ska träffa vår vigselförrättare för att stämma av tider först innan vi trycker upp dem.
    Haha ja vi börjar ju inte direkt i den änden man brukar! Okej vad bra! Då känns det som att vi kommer kunna få ut inbjudningarna i tid!
  • litenkaka

    Kikar in och det hur det går för er :) För oss står det väldigt stilla just nu, ska beställa inbjudningarna inom en överskådlig framtid. Vi "råkade" dock köpa hus i veckan så det är oklart hur vår bröllopsbudget kommer se ut, men gifta oss ska vi om set så blir korv med bröd till middag ;)

  • litenkaka

    Kikar in och det hur det går för er :) För oss står det väldigt stilla just nu, ska beställa inbjudningarna inom en överskådlig framtid. Vi "råkade" dock köpa hus i veckan så det är oklart hur vår bröllopsbudget kommer se ut, men gifta oss ska vi om set så blir korv med bröd till middag ;)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!