• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Sofia2015
    Nightrod skrev 2015-02-04 10:39:16 följande:
    lät kallt ;)
    Skall kola med polaren om han har några kontakter där uppåt, vet vi haft band som vart norröver som kanske har en bra solist eller känningar på en
    Nja, det ligger ju ungefär 7 mil från Sveriges geografiska mittpunkt, så jag skulle väl säga att det är mellankallt. =P

    Ja, kolla gärna! Jättesnällt =)
  • Nightrod
    Sofia2015 skrev 2015-02-04 14:16:23 följande:
    Nja, det ligger ju ungefär 7 mil från Sveriges geografiska mittpunkt, så jag skulle väl säga att det är mellankallt. =P

    Ja, kolla gärna! Jättesnällt =)
    någon form av önskemål på kön på solisten, eller vill du ha ett helt band...
    Live free, ride free
  • Sofia2015
    Nightrod skrev 2015-02-04 16:27:05 följande:
    någon form av önskemål på kön på solisten, eller vill du ha ett helt band...
    Nån som kan sjunga och gärna spela gitarr samtidigt vore magnifikt, man eller kvinna är av mindre betydelse, men gärna ingen hårdrocksröst. =) En eller kanske max två personer. 
  • Nightrod
    Sofia2015 skrev 2015-02-04 17:58:29 följande:
    Nån som kan sjunga och gärna spela gitarr samtidigt vore magnifikt, man eller kvinna är av mindre betydelse, men gärna ingen hårdrocksröst. =) En eller kanske max två personer. 
    Meddelandet är framfört, han skulle suga på den karamellen och fundera ut vilka han kände uppåt i landet
    Live free, ride free
  • Nightrod
    Sofia2015 skrev 2015-02-04 17:58:29 följande:
    Nån som kan sjunga och gärna spela gitarr samtidigt vore magnifikt, man eller kvinna är av mindre betydelse, men gärna ingen hårdrocksröst. =) En eller kanske max två personer. 
    han hade en han pratat med mailar dig nu
    Live free, ride free
  • Eriikah

    Tycker det här med solister och musiker till kyrkan verkar lite allmänt svårt att få tag i när man inte känner nån eller känner till.

  • Emmasara
    Eriikah skrev 2015-02-05 20:03:39 följande:

    Tycker det här med solister och musiker till kyrkan verkar lite allmänt svårt att få tag i när man inte känner nån eller känner till.


    ja, jo det förstår jag verkligen som tur är så är min moster professionell pianist, har några barndomskompisar som håller på inom musik (främst sång, och låtskrivande) och sen spelar min blivande svåger saxofon  så antar att jag har ganska mycket tur när det kommer till musik delen. 
    5 september 2015
  • crs

    Åh, jag skulle egentligen också vilja ha musik. Fast inte live. Men tog upp det med sambon och han avvisade det. Vet ändå inte hur det skulle gå till, eller om vi ens skulle få spela musik, då vi ska vara ute i en park, och dessutom bara vara där en liten stund. Hade ändå varit schyst att spela ett par fina låtar, tycker jag...

  • Nightrod
    crs skrev 2015-02-06 06:39:30 följande:

    Åh, jag skulle egentligen också vilja ha musik. Fast inte live. Men tog upp det med sambon och han avvisade det. Vet ändå inte hur det skulle gå till, eller om vi ens skulle få spela musik, då vi ska vara ute i en park, och dessutom bara vara där en liten stund. Hade ändå varit schyst att spela ett par fina låtar, tycker jag...


    Vet du skrev inte live.
    MEN en eller två trubadurer är ju inga problem att ha ute.

    Live free, ride free
  • litenkaka

    FRÅGA: hur många av er har tänkt tanken "nu skiter vi i det här och drar utomlands och gifter oss bara vi två"? :)

    Den frågan har vi lyft båda två senaste veckan... I slutändan vet jag att det förmodligen inte blir så men det lockar VÄLDIGT mycket. Jag har svårt för att fatta slutgiltiga beslut och det här med bröllop kräver ju en del sådana ;) kommer försöka lassa över mycket på andra... Buketten har jag sagt att den ska vara vit - resten får min vän floristen fixa. Sambon får nog fixa och välja ringar åt oss...

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!