• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Elenaproblema

    Vi tänkte låta alla barn komma på vårt bröllop. Min sambo har två barn sedan innan som jag är bonusmamma till som är 8 och 4 och jag har tre syskon under tolv samt en hel del kusiner och syskonbarn. Allt som allt blir det runt 15 barn. Men när de är fler så kan man ju hoppas att de underhåller varandra. :) Vi vuxna kommer att ha buffé kallskuret, men jag tänker att det kan finnas korv med bröd och annat enkelt till barnen som de kan få äta. :) Vi har faktiskt inte ens funderat på att låta barnen stanna hemma, det känns ganska självklart för oss att de skall få vara med och fira vår kärlek. Men det är nog för att de alla står oss så nära och vi vill att de skall få dela vår dag. :)

  • Nightrod
    Elenaproblema skrev 2014-09-04 08:45:32 följande:

    Vi tänkte låta alla barn komma på vårt bröllop. Min sambo har två barn sedan innan som jag är bonusmamma till som är 8 och 4 och jag har tre syskon under tolv samt en hel del kusiner och syskonbarn. Allt som allt blir det runt 15 barn. Men när de är fler så kan man ju hoppas att de underhåller varandra. :) Vi vuxna kommer att ha buffé kallskuret, men jag tänker att det kan finnas korv med bröd och annat enkelt till barnen som de kan få äta. :) Vi har faktiskt inte ens funderat på att låta barnen stanna hemma, det känns ganska självklart för oss att de skall få vara med och fira vår kärlek. Men det är nog för att de alla står oss så nära och vi vill att de skall få dela vår dag. :)


    Tycker mest det är orättvist att bara barnen får korv med bröd.
    mmmmmmm korv med bröd :)
    Live free, ride free
  • Elenaproblema
    Nightrod skrev 2014-09-04 08:49:37 följande:
    Tycker mest det är orättvist att bara barnen får korv med bröd.
    mmmmmmm korv med bröd :)
    Hahaha!! Det kanske kan finnas någon liten korvaskank till de vuxna också. ;)
  • Plättis

    Pionibuketten: Jag skulle inte tro att man får ta med egen alkohol till en restaurang, men det är en av de tankar vi har också. Ring runt och kolla med ställen som verkar bra. En kompis till min sambo hyrde en lokal när han fyllde år, men jag tror att vi som gäster fick köpa alkohol i baren.

    Cecbj: Eftersom mina föräldrar och min syster är uttalade nykterister (lillan åtminstone i 1,5 år till :P) så skulle det kännas som att peka finger åt sambons familj. De har en helt annan alkoholkultur än vad jag växt upp med, så jag tror jag ska be min sambo prata med dem istället för att jag ska komma och trampa dem på tårna.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • litenkaka

    När kommer ni börja prova klänningar? Har ganska många kilon jag vill ha bort innan jag ställer mig i ett provrum då jag vill ha en figursydd spetsklänning med släp och öppen rygg :) tänker mig efter årsskiftet eller är det sent?

  • Pionibuketten
    litenkaka skrev 2014-09-04 10:47:53 följande:

    När kommer ni börja prova klänningar? Har ganska många kilon jag vill ha bort innan jag ställer mig i ett provrum då jag vill ha en figursydd spetsklänning med släp och öppen rygg :) tänker mig efter årsskiftet eller är det sent?


    Jag tänker lägga mer pengar på ringen än klänningen. Därför kommer jag köpa min från ebay! Men tänkte börja pröva klänningen i december bara för att veta vad jag passar i. Sedan beställer jag nog i slutet på december /början på januari. Bröllopet blir ju i maj, så d borde ju hinna!

    Någon mer som ska beställa klänning från nätet?
  • Tingeling89
    Pionibuketten skrev 2014-09-04 11:39:15 följande:
    Jag tänker lägga mer pengar på ringen än klänningen. Därför kommer jag köpa min från ebay! Men tänkte börja pröva klänningen i december bara för att veta vad jag passar i. Sedan beställer jag nog i slutet på december /början på januari. Bröllopet blir ju i maj, så d borde ju hinna!

    Någon mer som ska beställa klänning från nätet?
    Jag tänkte nog också köra från nätet eller begagnad. men ska gå ut och titta modeller redan nu i september. Vill veta vad jag ska hålla utkik efter Glad
  • Jenniie

    Vi planerade att gifta oss förra året egentligen men köpte hus och fick skjuta upp. Så jag har redan min klänning. Den köpte jag på light in the box. Kan rekommendera denna sida starkt om man tänker sig Kina klänning. Så fantastiskt välsydd och detaljer som jag endast hittade hos dom dyrare märkena i Sverige. Så all eloge till den sidan, betalade 1400kr för min och sen tullavgift på kanske 300kr :)

  • Nightrod

    Vi kommer beställa klänningarna från nätet till bröloppet.

    Buketten får vi se hur vi gör med, skall ju försöka handknacka själv i stål först och se hur det bli

    Brudgumens kläder blir egenjorda samt från nätet


    Live free, ride free
  • Nightrod

    Krinolinställningen är däremot svår att hitta den  vi vill ha, men blir troligen från nätet om de kan tillverka den efter våra vilkor


    Live free, ride free
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!