• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    litenkaka skrev 2014-09-01 10:24:18 följande:

    Hur går det för er andra? :) här står det lite stilla just nu då vi funderar mellan höst- och sommarbröllop. Höstbröllop lockar mig mest, typ september/oktober eller oktober/november... Har lite smått börjat ge upp hoppet om lokalen jag drömmer om, 15000:- är rysligt mycket pengar när det inte ens ingår porslin. Funderar istället på en för oss välkänd hembygdsgård där allt finns och istället hyra in runda bord (vill INTE ha E-dukning) och köpa tyg och sy stolsöverdrag. Och massa meter tyll att klä fula väggarna med. Vill dock inte gifta mig i kyrkan som ligger i anslutning till lokalen, den är så mörk och tråkig. Ligger dock en fin ljus domkyrka inne i stan som jag gillar, där är vår stora tjej döpt. Kan förmodligen arrangera med hyrbuss från kyrka till lokal... Tusen tankar nu :)


    jo.. det står stilla.. men nu är det älgjaktsvecka, sen efter det är bortgjort och köttet ligger i frysen hade ja tänkt vi skulle ha ett litet planeringsmöte jag och karln^^ boka kyrka och annat. ^^ 
    Plättis skrev 2014-09-01 13:50:16 följande:
    Mitt största problem just nu är att jag ångrat mitt val av klänning (hopplöst fall, jag vet). Jag har provat en spetsklänning från Lilly som var perfekt, men den gick ur sortimentet innan jag insåg att den var min klänning. Den som hänger i garderoben nu är helt annorlunda, och helt fel. Min sambo har gått med på att jag får köpa ny om jag tappar så mycket vikt att jag inte kan ha den gamla längre, så det är min plan just nu. 

    då är vi två... har ju som gått ner en del sen ja köpte min klänning så ja gitt ju köpa en ny.. men jag har nog så svårt att välja en mobiljäkel (som jag letar nu), hur ska det bli med klänningen???? beslutsångest som man har om det mesta så är det hemskt jobbigt. :P 
  • Emilia
    Jenniie skrev 2014-09-01 14:54:10 följande:
    Plättis skrev 2014-09-01 13:50:16 följande:
    Vilken webbläsare använder du? Det går jättebra att ladda upp i Chrome. Om du använder padda eller telefon så går det inte heller av någon mystisk anledning Obestämd

    Jag har inte pysslat eller fixat något alls eftersom vi är såna velpottor båda två. Ingen av oss kan ta beslut utan väntar på att den andra ska göra det, så det står jättestilla! Vi intalar oss dock att när vi bestämt lokal så kommer vi kunna bestämma resten. Typ datum och andra bagateller  

    Mitt största problem just nu är att jag ångrat mitt val av klänning (hopplöst fall, jag vet). Jag har provat en spetsklänning från Lilly som var perfekt, men den gick ur sortimentet innan jag insåg att den var min klänning. Den som hänger i garderoben nu är helt annorlunda, och helt fel. Min sambo har gått med på att jag får köpa ny om jag tappar så mycket vikt att jag inte kan ha den gamla längre, så det är min plan just nu. 

    Haha jag skrattar så hjärtligt åt ditt problem med klänningen, jag är i samma sits. Bifogar bild på den jag har nu, känns inte rätt längre. Men ja sambon hade nog godkänt en ny om jag hade tappat några kilo, har gått upp sen bilden är tagen..

    Angående lokal så stämmer det verkligen! Vi planerade bröllop första gången förra året men kom aldrig till skott för det stämde inte. Sen kom den lokalen framför våra fötter som vi bokat nu och då flöt allt på i planering och mannen blev betydligt mer involverad för han kunde se det framför sig. Och då ligger där en närliggande kyrka som blev automatiskt den vi kommer vara i. 

    Bifogar bilder på lokal, klänning och pyssel. Gör ni gärna det också ;) 

    Så fin klänning och lokal! :) Har för mig att ni skulle hålla till i Ystad-trakten eller jag är helt fel ute? Vart ska ni vara?

    Vår lokal, kyrka, band och fotograf är bokade. Vi gifter oss 11 juli 2015. I helgen beställde jag Save The Dates som ska skickas ut snart. :) Jag fuskar och beställer  - inte pysslar så fint som ni andra ;) Beställde från Weddingpaper Divas. 
    Är det någon annan som ska skicka Save The Date?
  • Tingeling89
    Jenniie skrev 2014-09-01 15:24:30 följande:
    Tack :)

    Vilken stil vill ni ha och vad har ni för budget? :)
    Jag vill gärna ha lite 20-tals inspirerat. Men än så länge är bara färgerna bestämda. Rött, svart och silverdetaljer.
  • Elegansnejlika

    Tjoho en tråd för mig :)

    Min underbara sambo (numera fästman) gick ner på knä förra veckan och vi båda vill gärna gifta oss imorgon men planerar för fullt för bröllop i maj eller juni 2015. Vi vill gifta oss i Halland, borgerligt och planerar att bjuda ca 30 gäster. Vi ska träffa en bröllopskoordinator på ett ställe som anordnar bröllop denna eller nästa vecka och se vad de har att erbjuda.

    Jag längtar så till våren! Men samtidigt har jag en hel del bröllopsfeber då vi inte är vana vid att anordna större fester.

  • Jenniie
    Emilia skrev 2014-09-01 16:09:22 följande:

    Så fin klänning och lokal! :) Har för mig att ni skulle hålla till i Ystad-trakten eller jag är helt fel ute? Vart ska ni vara?

    Vår lokal, kyrka, band och fotograf är bokade. Vi gifter oss 11 juli 2015. I helgen beställde jag Save The Dates som ska skickas ut snart. :) Jag fuskar och beställer  - inte pysslar så fint som ni andra ;) Beställde från Weddingpaper Divas. 

    Är det någon annan som ska skicka Save The Date?


    Ystad stämmer bra! Övraby närmare bestämt, mot Tomelilla. Var ska ni vara? Gud vilken lyx att få beställa allt! Vad har ni för budget? :) vi har också bokat lokal, kyrka, fotograf, solist och maten ska svärmor göra. Vi funderar nu på save the date för vi fått reda på att fler i vårt umgänge börjar planera..
  • Jenniie
    Tingeling89 skrev 2014-09-01 16:17:25 följande:

    Jag vill gärna ha lite 20-tals inspirerat. Men än så länge är bara färgerna bestämda. Rött, svart och silverdetaljer.


    Ja va kul med tema! Vi har ju bara färger men för gästernas del blir det nog mer en upplevelse om man går in för ett tema!
  • Plättis

    Precis när jag hade slutat ringde uthyrare nr 2 och ville bestämma tid för visning. Det verkar dock omöjligt eftersom jag jobbar 8-17 och min sambo 14-22 i veckan.

    Kollade lokaler med färdiga utbud, och höll nästan på att börja gråta. Lokalhyra blir allt mellan 10 och 50 000. Det finns ett alternativ till, vi får plats med alla gäster, men lokalen är delad på två.

    Varför ska det vara så bedrövligt svårt med lokal?!


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Jenniie
    Plättis skrev 2014-09-01 17:46:19 följande:

    Precis när jag hade slutat ringde uthyrare nr 2 och ville bestämma tid för visning. Det verkar dock omöjligt eftersom jag jobbar 8-17 och min sambo 14-22 i veckan.

    Kollade lokaler med färdiga utbud, och höll nästan på att börja gråta. Lokalhyra blir allt mellan 10 och 50 000. Det finns ett alternativ till, vi får plats med alla gäster, men lokalen är delad på två.

    Varför ska det vara så bedrövligt svårt med lokal?!


    Låter ju allt lite knepigt! Det va inget problem för oss, här finns massor att välja på tycker jag så vi kunde va kräsna och välja precis det som kändes rätt. Vad ville ni ha för stil på lokalen? Och vad är budgeten? Var bor ni förresten? :)
  • Emilia
    Jenniie skrev 2014-09-01 17:31:47 följande:
    Ystad stämmer bra! Övraby närmare bestämt, mot Tomelilla. Var ska ni vara? Gud vilken lyx att få beställa allt! Vad har ni för budget? :) vi har också bokat lokal, kyrka, fotograf, solist och maten ska svärmor göra. Vi funderar nu på save the date för vi fått reda på att fler i vårt umgänge börjar planera..
    Där ser man! Jag bor nämligen i Ystad :) 
    Vi kommer vara på Flädie Mat & Vingård utanför Lund. 
    Härligt med en svärmor som fixar maten. Blir det buffé då?
    Vi har ingen riktig budget, utan vi har försökt räkna ihop vad allt kommer gå på. Vilket inte är en bra idé ;) 
    Vi blir ca 85-90 gäster och några kommer sova över. 

    Save the date är en bra idé om man har många i samma umgänge som tänkt gifta sig inom kort, så att alla kan gå på varandras. Jag tycker det är sent med en inbjudan kanske 2 månader innan om man gifter sig i semestertider. Hur gör ni andra?
    Plättis skrev 2014-09-01 17:46:19 följande:

    Precis när jag hade slutat ringde uthyrare nr 2 och ville bestämma tid för visning. Det verkar dock omöjligt eftersom jag jobbar 8-17 och min sambo 14-22 i veckan.

    Kollade lokaler med färdiga utbud, och höll nästan på att börja gråta. Lokalhyra blir allt mellan 10 och 50 000. Det finns ett alternativ till, vi får plats med alla gäster, men lokalen är delad på två.

    Varför ska det vara så bedrövligt svårt med lokal?!


    Usch! Kan ni inte hitta en lokal utan färdigt upplägg och fixa maten själva? Eller jag har missat att ni inte ville detta?
    Kostar endast lokalen 50 000 kr då utan mat?! Det var riktigt dyrt.
  • cecbj195

    Oj jisses vad inlägg det var här helt plötsligt! :D Jag som började fundera på om den här tråden höll på att dö...

    Vi ska skicka save-the-date! :) Har gjort dom själv (två gångern, fick ju göra om dem när vi bytte datum...) och postade bilder på dem här i tråden för ett tag sedan. Men slänger upp några av dem igen (med fel datum dock, de nya ser likadana ut men med "10 oktober 2015" istället) Alla är unika och det finns inte två kort som ser likadana ut! Har även börjat spåna på inbjudningskorten och gjort en prototyp, men det får nog vänta lite till.


    Har inga bra bilder på lokalen vi ska vara i, men länkar till hemsidan, där finns några bilder (panoramabilden är dock övervåningen, vi ska vara på nedervåningen).
    www.stockmakaren.se/stockmakaren/vara-lokaler/

    Annars står det fortfarande rätt stilla i planerandet här...

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!