• Äldre 14 Jul 22:46
    680744 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    680744

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Äldre 9 Sep 12:27
    filibustern skrev 2013-09-09 10:57:22 följande:
    ja för oss är det då alldeles för tidigt. vi bor i ett litet samhälle där få gifter sig i kyrkan här. men de beror ju på hur många kyrkor ni har att tillgå, vilken tid ni tänkt och hur populär tiden och kyrkan är?
    Vi har många kyrkor att tillgå men vi VILL ha 1 speciell och kan väl i värsta fall tänka oss en annan... Vi har tänkt oss i mitten av augusti (150815) och kyrkan är nog väldigt populär.... Vill gärna ha kyrkan bokad o klar för att kunna diskutera med kompisen som har festplatsen också... känns som kyrkan liksom är nr 1 att ha klar för att sen om ett tag kunna gå vidare med resten av planeringen 
  • Äldre 9 Sep 12:44
    Lindijoo skrev 2013-09-09 11:15:43 följande:
    Känner att jag kanske varit lite otydlig här? Vi har inte bestämt nåt datum eller år, bara ett kanske 2015.
    vi har inte diskuterat nåt förutom antalet gäster och en ungefärlig summa för kalaset.

    Allt beror på hur det går med allt runtomkring närmaste året! Eventuell flytt m.m. ska ordnas upp först innan vi lägger tid,pengar och energi på bröllop

    Vi har inte bråttom, utan jag hänger bara här för att det är kul!

    Tungan ute(Tjej=kontrollbehov) Tungan ute

    filibustern,
    Det är inget vi pratat om än, men jag vet att vi kommer ha annonser ute. 

    Jäklar va ni planerar tjejer! Roligt Men är ni inte oroliga att ni ångrar er om något när ni är så tidigt ute? Bara undrar. Många roliga idéer får man här iaf!
    haha, tro mig jag har bara hängt här på BT i ca 2 år redan, för att det är kul :P jo nog är jag orolig över att jag/vi kommer ångra oss längre fram. men därför tar vi det rätt så lugnt^^ mest grunder vi pratar om nu, sen får man ju finjustera ju närmare vi kommer. ^^
  • 201402­22
    Äldre 9 Sep 14:06

    Jag undrar när man behöver skicka in hindersprövning? Och namnändring? Förvånad

  • Äldre 9 Sep 14:12

    hindersprövning gills i 4 månader, så skicka in den tidigast 4 månader innan bröllopet. namnändringen ska anmälas senast i samband med bröllopet, men gärna samtidigt som hindersprövningen. http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/aktenskappartnerskap/forevigselnhindersprovning.4.76a43be412206334b89800020477.html

  • Lindij­oo
    Äldre 9 Sep 14:53

    Filibustern. Hahaha! Ja, detta forum är väldigt bra för att hitta inspiration och smarta lösningar och det är kul att se alla vackra klänningar och tårtor i alla trådar!

  • 201402­22
    Äldre 9 Sep 14:55
    filibustern skrev 2013-09-09 14:12:25 följande:
    hindersprövning gills i 4 månader, så skicka in den tidigast 4 månader innan bröllopet. namnändringen ska anmälas senast i samband med bröllopet, men gärna samtidigt som hindersprövningen. www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/akte...
    Tack! Solig då är det ingen brådska då.Tungan ute
  • Tessa
    Äldre 9 Sep 20:46
    filibustern skrev 2013-09-09 10:57:22 följande:
    WUHU! det är spikat - den 5/9 2015 gifter vi oss! 
    Grattis filibustern! Äntligen ett datum! Solig Hur gick planeringsdagen med din gubbe?
    150815 skrev 2013-09-09 10:10:00 följande:
    Nån med jäkligt bra argument för att boka kyrka nu? =) 
    Sambon tycker det är ALLDELES för tidigt =/  
    Vi bokade herrgården vi ska gifta oss på (borgerlig vigsel och festen kommer vara på samma plats) redan för två månader sedan. Det berodde på att den snabbt blir uppbokad. Nästa sommar var redan full och 2015 var det två bokade datum! Så har ni en kyrka ni verkligen vill ha är det bara att boka. Kyrkor kostar väl dessutom ingenting att boka/avboka?
    Lindijoo skrev 2013-09-09 11:15:43 följande:
    Jäklar va ni planerar tjejer! Roligt Men är ni inte oroliga att ni ångrar er om något när ni är så tidigt ute? Bara undrar. Många roliga idéer får man här iaf!
    Vi har inte spikat något än förutom datum, ett tema och plats. Tror det kan vara lite farligt att spika detaljer för tidigt, men om man verkligen känner för något (som vi för vårt tema) så tror jag inte man ångrar sig!
    Håller med om att BT ger en många roliga och smarta idéer! Jag hänger dagligen på Pinterest och det ger också huuuuur mycket inspiration som helst.
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Äldre 10 Sep 13:12
    Lindijoo skrev 2013-09-09 11:15:43 följande:
    Jäklar va ni planerar tjejer! Roligt Men är ni inte oroliga att ni ångrar er om något när ni är så tidigt ute? Bara undrar. Många roliga idéer får man här iaf!
    Jag har ju ett extremt kontrollbehov så känns bara skönt att vi förmodligen hittat lokal, även om hon som har hand om bokningarna sa att vi var tidigt ute Kyrka har vi inte bestämt ännu men däremot tema och ungefärligt antal gäster och budget. Har förmodligen bestämt vem som ska baka tårtan också, ska provsmaka någon gång de närmsta veckorna för att ha det klart Vi får barn snart, inom en månad, så vill ha en del klart för tiden lär gå så rysligt snabbt sen med två barn.
  • Äldre 10 Sep 15:15
    Tessa skrev 2013-09-09 20:46:49 följande:
    Grattis filibustern! Äntligen ett datum! Solig Hur gick planeringsdagen med din gubbe?
    150815 skrev 2013-09-09 10:10:00 följande:
    Nån med jäkligt bra argument för att boka kyrka nu? =) 
    Sambon tycker det är ALLDELES för tidigt =/  
    jo då det gick bra. var bara en avcheckning och en redogörelse så han fick se vad jag hunnit hittills, och så fick han säga vilka han vill ebjuda. vi har nu 39gäster, varav 3 utomsveriges. (tror dock inte dom kan komma, men man vet aldrig). 39 är typ.. en hel del fler än ja tänkt meeen det ordnar sig nog :) 
  • 201402­22
    Äldre 10 Sep 15:54

    Grattis Filibustern

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!