• caroline2013

    frisörskajävel

    Happ. Min frisör va borta idag så klippte mig av en annan. Hade hår till svanken. Hon skulle klippa av några cm men kapade det till axlarna. Löjligt kanske men gråten sitter i halsen. Gifter mig om tre månader och det kommer i te hinna växa ut lika långt. Så. Vad fan ska jag göra med skiten nu då? Vad ska ni med avlångt hår göra? Bilder?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 08:35
    Avklippt hår skulle de stå

  • Svar på tråden frisörskajävel
  • Chicita

    Till att börja med så skulle jag ha klagat.
    Dom kan ju inte sätta tillbaka håret, men dom kan sätta i löshår eller i alla fall bjuda dig på bröllopsfrisyren eller något.

    Jag sitter på mitt hår när det är utsläppt.
    För några år sen var jag till en frisör som jag känner. Hon tyckte att håret var lite slitet och frågade om hon fick ta 5-10 cm och jag tänkte att det kanske var lika bra eftersom det var länge sen jag klippte mer än bara någon cm i taget.
    En annan frisör kommer förbi efter en stund och säger "oj vad långt hår du har. Skulle du verkligen klippa så mycket?" och jag tänkte att jaaa.. vi sa ju 5-10 cm så....
    Men det blev nog 20-25 cm och jag var inte glad, vilket hon fick höra.
    Hon försökte försvara sig med att det ju hade varit så ojämt.
    Och jag frågade om hon menade att det var skålat. Som jag sa att jag ville ha det - eftersom hon hade klippt av det rakt. Och ja det hade hon ju menat. Hon hade trott att det var en miss att det inte var rakt avklippt *suck*

    Så jag förstår vad du menar.
    De flesta andra skulle säkert säga att "men du har ju fortfarande långt hår" och "det ser så mycket tjockare ut nu"...
    Men det spelar ingen roll. Man känner sitt hår, och om det blivit bara några cm kortare än man tänkt så känner man sig korthårig. 

  • imoen

    Mina sympatier. Jag hade lugg ner till hakan som var helt oformlig och bad min frisör fixa den "men du får inte klippa den kort!" Hennes definition av "inte kort" är ovanför ögonbrynen. Och jag mitt spån borde ju ha svurit jä--l men sa bara "ojoj Inte kortare nu!" Betalade och gick ut och grät. Jag gifter mig om ca 50 dar och hade inte planerat lugg :( Jag ser ut som en tant i lugg.

  • jennym

    Men vilka tappade människor! dom ska lätt ersätta er på något sätt annars borde dom byta yrke, för det är service och det nnebär lyssna på kunden... men det finns jätte många fina frisyrer, hoppas det blir som ni vill ha ändå. lycka till!

  • Fjärilen

    Jag lider med dig.

    Jag har också långt hår ner till svanken. Jag var nästan med om samma sak...jag skulle få topparna klippta och sa att jag ville hade det lite uppklippt. Hon började klippa och pratade om att man inte behövde gå på frisörskola i 2 år utan det räckte att man åkte till danmark och gick en två månader kurs. I samma veva sa hon att om jag skule ha de uppklippt så skulle hon behöva klippa lugg på mig. Jag bad henne att avsluta det hon höll på med och gick därifrån. Mitt hår såg för djävligt ut, men jag hade åtminstone inte lugg och det var inte super kort. Som tur var så träffade jag en fantastisk frisör, som botade min frisör skräck efter den mardröms klippningen.

    Vet inte var jag mer kan säga än att jag förstår din känsla.
     

  • Allis

    Några centimeter är inte samma sak som decimeter så gå tillbaka i morgon, säg att du sovit på saken och är fortfarande extremt missnöjd. Be dem komma med förslag på lösningar.

  • Angelica och Engin

    stackars dig =( men vill du verkligen att dessa inkompetenta människor skall göra din brud frisyr??


    kräv pengarna tebax.

  • jimmyojennifer

    Jag klippte mig i lördags. Sa säkert 5 gånger, BARA ett par centimeter inte mer! Jag vill behålla längden bara få bort det mest slitna längst ner så inte mer än 2 centimeter!


    När jag gick därifrån hade hon klippt säkert nästan 1 decimeter!! MYCKET kortare än vad jag ville ha det! Plus att hon klippt det helt rakt!! Jag ser ut som om min mamma har tagit kökssaxen och kammat det bakåt och klippt det rakt av!!!


    Som tur är ska jag ha uppsatt på bröllopet och den tänka frisyren kommer fortfarande fungera, men i vardagen ser det ut som skräp! Vore ju kul att känna sig fin till vardags i pallet liksom!


    Jag gick också därifrån med gråten i halsen och har ångest varje dag över min frisyr!


    Man vill klaga, men det är så svårt! Men om jag vore du skulle jag gå tillbaka och klaga i alla fall! Jag hoppas det löser sig!


    Framtiden är den du själv skapar
  • PMB

    När jag läser här så tänker jag att jag inte går och klipper mig inför bröllopet. Vill absolut inte att de ska klippa för mycket. Frisyren som jag ska grundar ju sig på att jag visar upp mitt långa hår. 

Svar på tråden frisörskajävel