• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Power of Love

    Jag har förresten fått nytt jobb. Hade provisionsbaserat jobb förut och tyvärr så har de senaste månaderna varit riktigt dåliga. Så jag gjorde valet och slutade och det var helt rätt beslut för nu har jag ett nytt med start på måndag! Så nu kan vi med gott samvete unna oss en bröllopsresa. :)  Ja, det finns ju många fler fördelar också med det nya jobbet men denna anledning var bröllopsrelaterad ;) 

  • Power of Love

    Jag har förresten fått nytt jobb. Hade provisionsbaserat jobb förut och tyvärr så har de senaste månaderna varit riktigt dåliga. Så jag gjorde valet och slutade och det var helt rätt beslut för nu har jag ett nytt med start på måndag! Så nu kan vi med gott samvete unna oss en bröllopsresa. :)  Ja, det finns ju många fler fördelar också med det nya jobbet men denna anledning var bröllopsrelaterad ;) 

  • Caisa

    Alltså... NU är det NEDRÄKNING!!!! 60 dagar kvar, det är ju helt galet. När vi började planera det här bröllopet i maj förra året var det jag som tjatade för att det skulle ske sommaren 2014 och inte 2015, för att ett år är ju så lååångt! Det här har nog varit det kortaste året i mitt liv, haha! 

    Nu låter det kanske som att jag har ångest men så är det inte, jag längtar och  räknar dagarna och är supertaggad. Imorgon ska jag till lokalen och mäta och fota på förmiddagen, till floristen på eftermiddagen och provsmakning hos catering på kvällen. Har tagit ledligt från jobbet för att få saker gjorda. Kör kanske lite bröllopsshopping i samband med besöket hos floristen också! :) 


    7 juni 2014
  • meandmylove

    Caisa; jäklar va härligt med en hel bröllopsdag! Jag ska skriva lista över allt som ska fixas när vi åker till Hbg (där vi gifter oss) över påsk. Jag tror annars det mesta är klart! Ska fixa lite pyssel bara.. bordsplacering tavla, placeringskort. Annars känns det mesta ganska klart.. lite inköp av servetter och sånt kvar dock!

  • Power of Love

    Varför blev mina inlägg igår dubbla? Konstigt. Får se hur det funkar idag

    Vi har kört heldag med bröllopsfix idag. Båda var lediga så det var lika bra att passa på att ta en tur till Karlstad. Började med floristen och gjorde beställningen där. Vidare till frisören för att få en tid för konsultation och färgning/klippning. Bestämde även exakt tid för bröllopsdagen. 

    Vi hittade även en slips och näsduk till fästmannen. Eftersom vi ville att de skulle vara i samma gröna färg har vi haft svårt att hitta. Till slut hittade vi iaf en grönfärg vi gllade på ressman men några näsdukar i den färgen fanns inte men de tips om att man kan köpa två slipsar och klippa av den och spräta upp den och så blir det en näsduk av det tyget. Då det var två för slipsar för 249kr kändes det helt klart bästa idéen. De hjälpte även till att klippa och sprätta upp slipsen :)

    Sedan var vi även förbi cateringfirman och fick pris för buffén och bekräftade till dem att vi kör på dem. 

    Jag har även mailat vigselförättaren och frågat om en tid vi kan ses innan vigseln.

    Känns som vi fick mycket gjort idag. Skönt! :)

     

  • Power of Love

    Varför blev mina inlägg igår dubbla? Konstigt. Får se hur det funkar idag

    Vi har kört heldag med bröllopsfix idag. Båda var lediga så det var lika bra att passa på att ta en tur till Karlstad. Började med floristen och gjorde beställningen där. Vidare till frisören för att få en tid för konsultation och färgning/klippning. Bestämde även exakt tid för bröllopsdagen. 

    Vi hittade även en slips och näsduk till fästmannen. Eftersom vi ville att de skulle vara i samma gröna färg har vi haft svårt att hitta. Till slut hittade vi iaf en grönfärg vi gllade på ressman men några näsdukar i den färgen fanns inte men de tips om att man kan köpa två slipsar och klippa av den och spräta upp den och så blir det en näsduk av det tyget. Då det var två för slipsar för 249kr kändes det helt klart bästa idéen. De hjälpte även till att klippa och sprätta upp slipsen :)

    Sedan var vi även förbi cateringfirman och fick pris för buffén och bekräftade till dem att vi kör på dem. 

    Jag har även mailat vigselförättaren och frågat om en tid vi kan ses innan vigseln.

    Känns som vi fick mycket gjort idag. Skönt! :)

     

  • Power of Love

    Men nu blev det så igen med dubbla inlägg. Vet nån varför det blir så? Jag tryckte ju bara skicka en gång. Testar med en annan webbläsare denna gång.

  • meandmylove

    Så skönt att ni fått mycket gjort idag!

    Har ni alla gjort placeringskort? Har så svårt att bestämma mig men det lutar åt den enkla likt blondinbellas, kortet där det står "ebba von sydow" som vi postat bild på tidigare.

    Nu börjar jag oroa mig åt möhippan och svensexan, hur tidigt brukar det vara?

  • Jennie1414

    Jag har inte börjat med några placeringskort ännu , väntar fortfarande på en hel del svar.
    KOncentrerar mig mest nu på att få klart festhäftet , allt utom beskrivningen utav gästerna.

    Vi har bestämt att Sambon och hans Pappa åker ihop till Tyskland någon dag i Maj och handlar all dryck... Känns skönt att jag "slapp" de :)

    På Lördag så åker jag , sambon & hans föräldrar  hem till min mamma och hennes gubbe ... Skall ha en mysdag/kväll med massa bröllopsplanering :) Skall bli så mysigt...!

    Jag e jätte orolig över min möhippa... Men tror att jag kommer bli möhippad först i början på Juni, har kunnat utesluta en hel del helger i maj :)
    Min sambo kommer dom och kidnappar den 31 Maj ... SKall blir så roligt och se hans reaktion :)            

  • Power of Love
    meandmylove skrev 2014-04-08 20:01:39 följande:

    Så skönt att ni fått mycket gjort idag!

    Har ni alla gjort placeringskort? Har så svårt att bestämma mig men det lutar åt den enkla likt blondinbellas, kortet där det står "ebba von sydow" som vi postat bild på tidigare.

    Nu börjar jag oroa mig åt möhippan och svensexan, hur tidigt brukar det vara?


    Vi kommer ha "klassiska" placeringkort, alltså såna man viker på mitten typ så här (lånad bild från google: 

    Vi kommer dock ha namn på båda sidor kortet, detta för att de som sitter på andra sidan bordet ska se vad deras bordsgranne heter. Brukar vara svårt att minnas vad alla heter och detta blir till en liten hjälp. :)
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet