• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Maries31

    Haha... Fel tråd! Trodde jag skrev i "bröllop 2014"... Men det var ju å andra sidan till den här tråden jag tänkte flytta :)

  • LinaNordstrom
    Csve skrev 2013-09-03 19:34:39 följande:
    LinaNordstrom: SUCK! hatar när det inte går att citera någon! Runt 200 :- kanske. Hur mycket funderar ni på?
    Det var ju lagom, nåt sånt har vi också tänkt men vi har även funderat på att önska oss pengar till festen. Har inte bestämt oss än...
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2013-09-03 14:09:42 följande:
    Csve skrev 2013-09-02 20:51:54 följande:
    Vi ska inte heller resa någonstans. Prioriterar inte det, och skulle aldrig klara att lämna barnen. Så vi väntar med en resa tills alla barnen är så pass stora att de uppskattar att resa utomlands. Lilleman är bara 18 månader.Vi kommer varken önska oss presenter eller bidrag till resa  utan kommer ta en liten kuvertavgift och bjuder då på en hejdundrande fest. 
    Jaha okej. vi har ju också två små barn, en fyller 1 år idag och den andra är 2år och visst kommer jag också sakna dom men samtidigt så har de varit så himla tufft så därför ska de helt enkelt bli skönt att få komma bort lite och få tid med bara mannen. Har ju ingen egentid ihop nu.. den lilla lägger sig ju med oss typ 23-24.00 och har gjort så sedan födseln, den stora var likadan när hon var mindre men nu lägger hon sig iaf 20.00 men somnar kanske inte förens 21.00 vissa dagar. Vi är typ avundsjuka på alla föräldrar som lägger sian barn kl 7 och sen har egentid, de har vi aldrig haft. Och då har vi ändå bytt ut badrummet (totalrenoverat), samt totalrenoverat köket (nytt), bytt panna och tankar, tapetserat 5 rum och lagt golv och lagt igen en dörr, byggt staket, husvagnsgarage, carport, ett till vedskjul, staket från grunden och mycket mer på bara ett år. Allt är betalat kontant dessutom :) Så då kanske ni förstår varför vi är lite sletna och drömmer om att få komma iväg bara vi två. Även om jag såklart tror jag kommer sakna ihjäl dom.. Men den dagen tar vi då :) Tänkte även ta en resa ett par månader efteråt med barnen.. 



    Tja har ni gjort alla dessa renoveringar på ett år och dessutom betalat allt direkt ur fickan kan jag ju bara konstatera att ni har ett heeelt annat ekonomiskt läge än oss Själv är man fattig sjuksyster
  • Csve

    Äsch.. Tänkte först ha catering. Men sen vill en kompis mamma väldigt gärna hjälpa till. Hon är van vid att fixa vid olika tillställningar och hjälper så gärna till.Men nu behöver jag alla tips på ideer till buffemat ni har! 

  • LinaNordstrom
    Csve skrev 2013-09-03 21:07:26 följande:
    Äsch.. Tänkte först ha catering. Men sen vill en kompis mamma väldigt gärna hjälpa till. Hon är van vid att fixa vid olika tillställningar och hjälper så gärna till.Men nu behöver jag alla tips på ideer till buffemat ni har! 
    En bekant till mig hade filébuffe med kycklingfilé, oxfilé och fläskfilé och så sallad och potatisgratäng och lite olika såser. Det tyckte jag lät smarrigt!
  • Csve
    LinaNordstrom skrev 2013-09-03 21:12:57 följande:
    En bekant till mig hade filébuffe med kycklingfilé, oxfilé och fläskfilé och så sallad och potatisgratäng och lite olika såser. Det tyckte jag lät smarrigt!
    Åh det lät jättegott!
    Den ideen snor jag nog =)
  • Caisa

    Var och kikade på vigselringar igår, ville testa för att se vad som fungerar med min förlovningsring, vilket visade sig vara.... ingenting! Som bäst slät då, men jag har blivit helt galen i en viss ring, Schalins Norrsken Virvla... 
    Skickade bilder till fästmannen och sade att det nog får bli en slät, och då svarar han att jag tar av förlovningsringen och sätter den på höger ringfinger när vi gifter oss. Han vill inte att jag ska ha dubbla ringar på ett finger. Och ja, varför inte? Dock säger han även att HAN ska välja ut min ring åt mig och att det blir en överraskning, precis som vid förlovningen. Men nu vet han iallafall vilken jag vill ha. Skrattande

  • Caisa
    Milli: Vågar inte avslöja vilken tårtställning det är innan budgivningen är över vilket är på fredag... Då ska jag visa! Glad
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet