• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom
    Jennie1414 skrev 2013-09-02 07:27:17 följande:

    Oxå nyfiken på folks budget :)


    Jag tänkte sätta mig och försöka få ihop en i dagarna.


    En kompis till mig är frisör ... Så tänkte ställa frågan till henne. Jag vill nog ha någon lite "halvbusig" uppsättning med fläta på ena sida och någon blomma i håret. Har googlat och hittat en hel del fina.


    Hur tänker ni med alkoholen på festen? Skall ni bjuda på allt? Det tycker jag e det svåraste , veta hur mycket man skall köpa.


    Har äntligen fått svar från cateringen oxå ... Blir en buffé för 130 kr/person


    Känns som ett bra pris.


     


     


     


     


    Nej vi ska inte bjuda på allt utan bara till maten sen får man köpa till billigt pris
  • LinaNordstrom

    Vi försöker hålla ner kostnaderna och så ska vi önska oss bidrag till festen istället för pengar, ska inte på någon resa. Vi blir ca 40 vuxna och några barn Hoppas på att landa under 20000:-

  • LinaNordstrom
    Cindy01 skrev 2013-09-02 17:29:52 följande:

    Hej!


    Jag gifter mig också i Juni, 14:e närmare bestämt :)
    Ser att dom flesta kommit en bra bit i planeringsstadiet.


    Vi har kyrka, lokal, dj, mat (stället vi kommer ta ifrån) och fotografen klara.
    Vi kommer ha festen i en gammal stenladugård. Så det genomsyrar hela rödatråden.


    Det blir romantiskt med spets, vimplar, rosa pioner och pompoms som dekoration.


    Inbjudningskorten är klara och jag vet i princip redan vilken klänning jag vill ha ;)

    Vi har redan stött på lite prövningar!!!
    Fick redan på bl.a. att våra bästa kompisar planerade gifta sig samma dag som oss. Bara en timme senare :/
    Vi hade först tänkt hålla våra bröllopsplaner hemliga, men valde sen tt säga. TACK OCH LOV, för även dom hade tänkt hålla sitt hemligt!!!
    Det skulle ha slutat med att vi inte kunde närvara vid varandras bröllop och att våra vänner kallt skulle ha måsta valt bröllop :( Skulle ha slutat väldigt olyckligt!!!

    Tack och lov hade dom bara bokat kyrkan, så dom skulle va super gulliga nu och byta datum!

    Nu kan jag istället se framemot att jag också ska få gå på ett bröllop nästa sommar :D


    Tur att det gick att lösa bröllopskrocken
  • Milli
    Cindy01 skrev 2013-09-02 17:29:52 följande:

    Hej!


    Jag gifter mig också i Juni, 14:e närmare bestämt :)
    Ser att dom flesta kommit en bra bit i planeringsstadiet.


    Vi har kyrka, lokal, dj, mat (stället vi kommer ta ifrån) och fotografen klara.
    Vi kommer ha festen i en gammal stenladugård. Så det genomsyrar hela rödatråden.


    Det blir romantiskt med spets, vimplar, rosa pioner och pompoms som dekoration.


    Inbjudningskorten är klara och jag vet i princip redan vilken klänning jag vill ha ;)

    Vi har redan stött på lite prövningar!!!
    Fick redan på bl.a. att våra bästa kompisar planerade gifta sig samma dag som oss. Bara en timme senare :/
    Vi hade först tänkt hålla våra bröllopsplaner hemliga, men valde sen tt säga. TACK OCH LOV, för även dom hade tänkt hålla sitt hemligt!!!
    Det skulle ha slutat med att vi inte kunde närvara vid varandras bröllop och att våra vänner kallt skulle ha måsta valt bröllop :( Skulle ha slutat väldigt olyckligt!!!

    Tack och lov hade dom bara bokat kyrkan, så dom skulle va super gulliga nu och byta datum!

    Nu kan jag istället se framemot att jag också ska få gå på ett bröllop nästa sommar :D


    oj men vilken tur att ni fick reda på de ändå och kunde lösa de ;) 
  • Milli
    Caisa skrev 2013-09-02 17:45:43 följande:
    Cindy01, vad läskigt, där ser man att man kanske inte ska vara hemlig för länge, speciellt inte med andra i ens närhet som går i giftastankar... Jag ska försöka få klart mina Save The Date-kort så snart som möjligt så att jag kan få iväg dem. Jag är typ klar med designen men blir inte alls nöjd med kvalitén av utskrifterna, vet inte vad det är som gör att det så dåligt... Får testa lite inställningar på skrivaren kanske. Nu har jag även precis budat på en tårtställning som jag gått och blivit lite småtokig i, den kostar alldeles för mycket ny men finns på ebay i ett annat land där jag som tur är har en vän som den kan mellanlanda hos om jag vinner. Håller tummar och tår för det!  

    vad är de för tårtställning du beställt? 
  • Milli
    LinaNordstrom skrev 2013-09-02 20:20:44 följande:
    Vi försöker hålla ner kostnaderna och så ska vi önska oss bidrag till festen istället för pengar, ska inte på någon resa. Vi blir ca 40 vuxna och några barn Hoppas på att landa under 20000:-

    D

    De borde väl gå att hålla den budgeten ;9 Lite nyfiken bara, varför ska ni inte resa? Själv ser jag fram emot resan lika mycket som bröllopet ;) Älskar att resa!
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2013-09-02 20:32:29 följande:
    D

    De borde väl gå att hålla den budgeten ;9 Lite nyfiken bara, varför ska ni inte resa? Själv ser jag fram emot resan lika mycket som bröllopet ;) Älskar att resa!
    Det är så himla dyrt att resa och vi håller på med ombyggnationer på huset och så. Nog hade det vart kul med en resa men med barnen isåfall, skulle sakna dom för mkt annars
  • Csve

    Vi ska inte heller resa någonstans. Prioriterar inte det, och skulle aldrig klara att lämna barnen. Så vi väntar med en resa tills alla barnen är så pass stora att de uppskattar att resa utomlands. Lilleman är bara 18 månader.Vi kommer varken önska oss presenter eller bidrag till resa  utan kommer ta en liten kuvertavgift och bjuder då på en hejdundrande fest. 

  • Kittwn

    Får man hänga på här? Vi gifter oss 7 juni på kreta.

    Vi har hittlls bokat:
    * festlokal (och kyrka/kapell som hör till, dock inte bokat någon präst) 
    * bestämt blommor (pioner)
    * bestämt hälften av bordsdekorationerna
    * gjort klart de svenska inbjudningarna (kommer även grekiska, men de behöver inte skickas för än sådär en månad innan max)
    * valt tyg till små "godis påsar" som man alltid ger gästerna här
    * ev hittat klänning (om jag passar i den när den väl är på och den finns att köpa hemma eller hyra i grekland) 
    * valt låt till första dansen

     

  • LinaNordstrom
    Csve skrev 2013-09-02 20:51:54 följande:
    Vi ska inte heller resa någonstans. Prioriterar inte det, och skulle aldrig klara att lämna barnen. Så vi väntar med en resa tills alla barnen är så pass stora att de uppskattar att resa utomlands. Lilleman är bara 18 månader.Vi kommer varken önska oss presenter eller bidrag till resa  utan kommer ta en liten kuvertavgift och bjuder då på en hejdundrande fest. 
    Hur mkt blir kuvertavgiften? Vi har också funderat på det..
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet