• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Caisa

    Undrar om du funderar på samma frisyr som jag Jennie1414! Bifogar bild! Har själv en kusin som är utbildad frisör och ska göra mitt hår. Skrattande




  • Caisa

    Ja den är helt underbar! Måste göra en testuppsättning snart så att jag vet att den passar mig. Sedan vill man ju ha samma blommor i håret som i buketten, och vad för brudbukett jag vill ha har jag ingen aning om! Men funderar på gula rosor och brudslöja som min mamma hade på föräldrarnas bröllop. Om det finns någon miniros som man kan använda sig av... Skrattande

  • Jennie1414

    Jag skall ju ha vita kallor bara i min bukett ... men där emot så skall mina tärnor och min blivande ha roser i gammelrosa ... så nått sånt hade jag velat hitta å ha i håret. Gult låter jätte fint ... skall du ha det som ett genomgående tema?

  • Caisa

    Njae, har inget bestämt tema, tror inte att det blir något specifikt faktiskt, isåfall pastell i alla möjliga färger. Gillar så mycket, vilken beslutsångest... Är förutom mammas bukett även helt  galen i denna med astillbe, liljekonvalj och pioner. Liljekonvalj skulle ju fungera fint i håret också. Nåja, får fundera vidare, har ju 9 månader på mig iallafall. :)



     
  • Clariza

    Hej! 

    Vi ska också gifta oss i juni 2014 så jag hoppar gärna med i den här gruppen. :)
    Kul att få träffa andra brudar i samma planeringsskede.  

  • Jennie1414

    Välkommen


     


    Hur långt har du kommit i din planering då?


     


    Den va jätte fin den buketten, verkligen!


     


    Jo, det är många beslut som skall fattas... så d e nog tur att det är några månader kvar :)

  • Cindy01

    Hej!


    Jag gifter mig också i Juni, 14:e närmare bestämt :)
    Ser att dom flesta kommit en bra bit i planeringsstadiet.


    Vi har kyrka, lokal, dj, mat (stället vi kommer ta ifrån) och fotografen klara.
    Vi kommer ha festen i en gammal stenladugård. Så det genomsyrar hela rödatråden.


    Det blir romantiskt med spets, vimplar, rosa pioner och pompoms som dekoration.


    Inbjudningskorten är klara och jag vet i princip redan vilken klänning jag vill ha ;)

    Vi har redan stött på lite prövningar!!!
    Fick redan på bl.a. att våra bästa kompisar planerade gifta sig samma dag som oss. Bara en timme senare :/
    Vi hade först tänkt hålla våra bröllopsplaner hemliga, men valde sen tt säga. TACK OCH LOV, för även dom hade tänkt hålla sitt hemligt!!!
    Det skulle ha slutat med att vi inte kunde närvara vid varandras bröllop och att våra vänner kallt skulle ha måsta valt bröllop :( Skulle ha slutat väldigt olyckligt!!!

    Tack och lov hade dom bara bokat kyrkan, så dom skulle va super gulliga nu och byta datum!

    Nu kan jag istället se framemot att jag också ska få gå på ett bröllop nästa sommar :D

  • Caisa

    Cindy01, vad läskigt, där ser man att man kanske inte ska vara hemlig för länge, speciellt inte med andra i ens närhet som går i giftastankar... Jag ska försöka få klart mina Save The Date-kort så snart som möjligt så att jag kan få iväg dem. Jag är typ klar med designen men blir inte alls nöjd med kvalitén av utskrifterna, vet inte vad det är som gör att det så dåligt... Får testa lite inställningar på skrivaren kanske.

    Nu har jag även precis budat på en tårtställning som jag gått och blivit lite småtokig i, den kostar alldeles för mycket ny men finns på ebay i ett annat land där jag som tur är har en vän som den kan mellanlanda hos om jag vinner. Håller tummar och tår för det! Skrattande 

  • Clariza

    Tack! Vi har kommit igång med planeringen. Bokade kyrka och festlokal redan i februari, men nu har vi börjat fundera på om vi ska byta festlokal då den första är lite för dyr för vår budget. Ringar och klänningen är helt klart och det känns riktigt skönt, även brudtärnans klänning är klar :) Sedan har jag börjat pyssla med servettringar och inbjudningskortdesign. Vi kommer ha lantligt tema, också här med mycket spets och vimplar och hemmagjorda ljuslyktor.

    Vi har också varit väldigt hemlighetsfulla när det gäller bröllopet (dock ej när det gäller datumet). Det är mest för att jag är väldigt bra på att prata och diskutera allt med mina vänner och vända och vrida på saker och ting. Men den här gången tänkte jag att jag inte ska prata så mycket med alla andra om vår planering (undantaget bröllopstorget ;)) Men det är ju ändå min kille och jag som ska gifta oss, så jag behöver inte involvera systern och vännerna i varje liten detalj och ha smakråd i allt. Lite kul och utmanande att ta sina egna beslut (eller gemensamma med killen då). Det känns också lite kul att alla då kommer bli överraskade när de får se ringar och klänningar och dekorationer för första gången på dagen D. :)

    Caisa- det var väldigt fina inspirationsbilder, något liknande skulle jag också vilja ha.  
     
     

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet