• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    153444 visningar
    792 svar
    792
    153444

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 11 Jan 20:47

    Vi håller på med det sista med inbjudningarna nu. Och har träffat stället där vi har festen för att tala om allt. Mycket kvar, samtliga kläder, ring, festprogram, vigselprogram, dekorationer, bordsplacering osv... Börjar bli dags att fixa med hindersprövning mm. :)

  • Äldre 12 Jan 13:08

    Snart är det MAJ!! :D

    Klart:
    * Inbjudningskort utskickade
    * Klänning beställd, kommer nog i mars/april
    * Ringarna är köpta och ligger och väntar på oss! ;)
    * Menyn är bestämd
    * Personal är bokad
    * Min blivandes kläder är klara
    * Fotograf bokad
    * Dj bokad
    * Festlokal och kyrka bokad
    * Frisör och smink
    * "Starksprit" inköpt
    * Bröllopssvit bokad

    Ej klart:
    * Vigselprogram
    * Placeringskort+ placeringstavla
    * Festprogram
    * Transport från kyrkan till festlokal
    * Vin
    * Blommor och dekoration
    * Presentlåda
    * Och säkert mycket annat!

    Är det något jag har glömt? :)

  • Äldre 14 Jan 14:34

    Halloj! xMariax här, ville bara rensa bort allt i mitt galleri och dylikt och insåg att det går snabbare att göra en ny användare..


    LillaCaroline skrev 2014-01-12 13:08:05 följande:
    Snart är det MAJ!! :D

    Klart:
    * Inbjudningskort utskickade
    * Klänning beställd, kommer nog i mars/april
    * Ringarna är köpta och ligger och väntar på oss! ;)
    * Menyn är bestämd
    * Personal är bokad
    * Min blivandes kläder är klara
    * Fotograf bokad
    * Dj bokad
    * Festlokal och kyrka bokad
    * Frisör och smink
    * "Starksprit" inköpt
    * Bröllopssvit bokad

    Ej klart:
    * Vigselprogram
    * Placeringskort+ placeringstavla
    * Festprogram
    * Transport från kyrkan till festlokal
    * Vin
    * Blommor och dekoration
    * Presentlåda
    * Och säkert mycket annat!

    Är det något jag har glömt? :)
     Hinderprövning?
  • Äldre 15 Jan 19:06

    Hej alla! Hittade äntligen en grupp som representerar maj:) vi har det mesta stora klart, kyrka, festlokal, mat, klänning osv. Vår största diskussion har legat om. I ska ha DJ eller band, vad kör ni andra? Frisör har jag också lite otur med, alla har förhinder just den 24e! Men skam den som ger sig;) inbjudningarna är iaf nästa steg, körde julkort som save the date. Någon som har något roligt förslag å transport? Fortsatt lycka till alla!

  • Äldre 15 Jan 20:03

    Har gått igenom lite inlägg och det verkar som vi är många som blir gifta den 24e! Kul:) såg att många av er skrivit ut vart, vi ska gifta oss i Mölle kapell kl 15.30. Börjar verkligen längta nu!

  • Äldre 15 Jan 20:38

    Fina: Kul med någon som gifter sig i min hemby :) är du uppvuxen i Mölle?

  • Äldre 15 Jan 21:02

    JW2014: jag är uppvuxen i Lerberget:) är du från 'Mölle? Vart har du gått i skolan? När gifter ni er och vart? Kul att någon vet vart det är och är härifrån!

  • Äldre 15 Jan 21:25

    Jag är född 83 och gick på bruksskolan och sedan på kullagymnasiet. Numera bor jag ute på landet i norra Skåne :) Vi gifter oss den 24 maj. Min blivande make är född och uppvuxen i Tyringe.

  • Äldre 15 Jan 22:31

    Kul med fler NV-skåningar Fina - häst o vagn vore ju väldigt pittoreskt i Mölle! Annars hyra en veteranbil kanske?

  • caroli­na8409
    Äldre 16 Jan 00:02

    Jag är från Brasilia och min blivande man är svensk. Vi gifta oss i Göteborg den 24 maj 2014 och allt är nästa klart ut de som ska sjunga på kyrka, och några små detaljer . Problem är vi vet inte va vi vill resa efter sommar. Vad ska ni åk på er bröllopsresa!? Någon som har bra tips!, Hur nervös är ni!? Jag blir litet panik med tankar att någonting kan blir fel just den dag 😁. Det kanske är vanlig hos oss brud va!? 😜 Lycka till !!!! till oss blivande Fru till våra älsklingar!!!!!!!!❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014